Gemeente Waterland


Beste inwoner van Waterland,

Misschien heeft u het burgerjaarverslag van dit jaar gelezen, of heeft u erover gehoord. De naam zegt het eigenlijk al: een verslag onder meer voor burgers. Het burgerjaarverslag, dat vanaf 2003 jaarlijks zal verschijnen is er vooral voor u en uw medeburgers. Daarom vraag ik via deze weg uw medewerking bij het samenstellen van het burgerjaarverslag over 2003. Mijn vraag is: Wat wil u weten over onze dienstverlening?

Met de invoering van het dualisme in 2002 zijn er een hoop zaken veranderd voor de gemeente. Eén van taken die ik er bij heb gekregen is het opstellen van het burgerjaarverslag. Met dit verslag leg ik verantwoording af aan u en de gemeenteraad over de kwaliteit van de gemeentelijke dienstverlening: Hoe snel wordt u geholpen aan de telefoon en het loket, hoe gaat de gemeente om met uw klachten en hoe snel wordt uw bezwaarschrift behandeld? Maar in het verslag komt ook de manier waarop de burgers worden betrokken bij het bestuur aan de orde.

Allemaal zaken die u aangaan. Het eerste burgerjaarverslag, dat van 2002, heb ik opgezet als ontwikkelingsmodel, om zo eens af te tasten wat er allemaal in zon verslag kan worden uitgelicht. Het verslag voor 2003 wil ik graag meer op uw wensen afstemmen. Wat wilt u nu graag teruglezen in het burgerjaarverslag, waar bent u benieuwd naar? U kunt uw suggesties naar de gemeente Waterland, postbus 1000, 1140 BA in Monnickendam sturen of e-mailen naar gemeente@waterland.nl. U krijgt altijd een reactie. Ik kan natuurlijk niet alles waar de gemeente zich mee bezighoudt in een verslag samenvatten; dat zou een te omvangrijk boekwerk worden. Daarom vraag ik u suggesties te doen op het gebied van de dienstverlening van de gemeente en de mate waarin u betrokken wordt bij het bestuur.

Alvast hartelijk bedankt voor uw medewerking en bijdrages.

Hoogachtend,

Burgemeester Mr. E.F. Jongmans