Ingezonden persbericht

Afdeling Communicatie
Hilversum, 09-10-2003

Televisie
RADAR
Uitzending maandag 13 oktober
Nederland 2 ­ 20.25 uur

RADAR START MET TESTPANEL

Het TROS-consumentenprogramma RADAR start op maandag 13 oktober a.s. met het opzetten van een testpanel. Kijkers worden opgeroepen om zich via de site www.trosradar.nl hiervoor op te geven.

De bedoeling is dat mensen hun profiel opgeven (leefsituatie en vragen over een aantal producten en diensten die men gebruikt) waarna RADAR gericht enquêtes via de e-mail kan versturen. Deelnemers ontvangen alleen een enquête als die op hem/haar van toepassing is. De resultaten worden in de uitzendingen gebruikt. De macht van de consument is groot en met een testpanel is RADAR in staat de mening van duizenden consumenten direct te vertalen naar bedrijven en politiek. In het verleden heeft RADAR aangetoond diverse keren bedrijven te kunnen bewegen klanten alsnog tevreden of schadeloos te stellen.

Verder is in de uitzending van maandag a.s. de stand van zaken rond Legio Lease te zien. De rechtszaak is in volle gang, tegelijkertijd wordt ook aan een schikking gewerkt. Maar wat ging er werkelijk fout bij Legio? Gedupeerden wachten met smart op het onderzoek van toezichthouder AFM. Zeker nu blijkt dat de voorlopige conclusies er niet om liegen. In RADAR reacties vanuit de Tweede Kamer en van Marten Oosting, voorzitter Commissie Geschillen Aandelen. Daarnaast hield RADAR een uitgebreide enquête onder duizenden Legio-gedupeerden. Met opzienbarende uitkomsten.

De presentatie en eindredactie van RADAR is in handen van Antoinette Hertsenberg.

Voor meer informatie: www.trosradar.nl.



Ingezonden persbericht