Ingezonden persbericht


FINEOS introduceert beheeroplossing voor vastgoed- en letselschadeverzekeraars Nieuwe op componenten gebaseerde beheeroplossing voor verkoop, dienstverlening en het indienen van schadeclaims verlaagt kosten en verhoogt efficiency.

Utrecht (Nederland), 13 oktober 2003 - FINEOS, een toonaangevende ontwikkelaar van bank- en verzekeringssoftware, introduceert FINEOS 4.0, een bedrijfsbreed platform voor het beheren van primaire processen van vastgoed- en letselschadeverzekeraars, waaronder het afhandelen van aanvragen tot schadevergoeding, het beheren van leads, nieuwe klanten en dienstverlening aan klanten.

FINEOS Insure heeft diverse belangrijke voordelen. Door verschillende kanalen zoals email, telefoon en fax en de automatisering van bedrijfsprocessen te combineren met casusbeheer, documentbeheer en CRM-componenten, verlaagt FINEOS Insure de hoeveelheid tijd en geld die moet worden uitgegeven aan het verwerken van schadeclaims. Hierdoor kunnen verzekeraars meer tijd besteden aan het verminderen van het uitlekken van bepaalde aanvragen tot schadevergoeding of het ontdekken van fraude met schadevergoedingen, terwijl acquisitie- en dienstverleningsprocessen tegelijkertijd geoptimaliseerd worden.

FINEOS Insure verenigt de volgende vooraf geïntegreerde productcomponenten die afzonderlijk of gezamenlijk kunnen worden geïmplementeerd waardoor een bedrijfsbrede oplossing ontstaat:

* Claims Manager: een knooppunt voor het afhandelen van schadeclaims
* Payment Manager: betalingsbeheerfaciliteit die zowel eenmalige- als terugkomende betalingen ondersteunt

* New Business Manager: beheer van de volledige levenscyclus van vastgoed- en letselschadeverzekeraars van de eerste kanaalonafhankelijke aanvraag tot de offerte, goedkeuring, start- en instanthouding van de polis
* Renewals Manager: componentenplatform voor het beheren van de verzekering

* Acquisitie- en dienstverleningscomponenten: functionaliteit voor het beheer van cases, acquisitiecampagnes, beelden en documenten. Hierdoor kunnen leads makkelijk opgevolgd worden en eventuele vragen worden beantwoord
* Portals: diverse gebruikersspecifieke portalen voor klanten, tussenpersonen en personeel dat op afstand werkt

* Integrators: software die back office systemen integreert. De geïntegreerde werkstroom- en ontwerpmotor zorgen ervoor dat met FINEOS Insure taken op de juiste plek terechtkomen. Ook wordt alle informatie over een case opgeslagen en bij elkaar gezocht, waardoor personeel meer cases kan afhandelen en klanten beter kan bedienen.

FINEOS Insure is gebaseerd op de technologie die de standaard is op dit gebied en integreert makkelijk met oudere administratiesystemen. De architectuur waarborgt dat gebruikers toegang krijgen tot portalen die voor hen geschikt zijn en veilig zijn.

Micheal Kelly, CEO van FINEOS, zegt in een reactie: "Gezien de lastige markt voor
vastgoed- en letselschadeverzekeraars is FINEOS ervan overtuigd dat bedrijven eerstde grondbeginselen in orde moeten zien te krijgen. Bedrijven moeten zich onderscheiden door productinnovatie, goede dienstverlening en goed functionerende distributiekanalen. Naast deze drie basisprincipes zal de nadruk sterk moeten liggen op hoge efficiency. We geloven dat FINEOS Insure een basis biedt voor dit bedrijfsmodel en het brengt elke klant en tussenpersoon direct in contact met back office-informatie. Zo kan personeel zoveel mogelijk halen uit elke omzetmogelijkheid en klanten kunnen worden voorzien van zeer goede dienstverlening."

Deze nieuwe versie van FINEOS Insure is de derde in een serie specifieke bedrijfsoplossingen die recent is aangekondigd bij de onthulling van FINEOS 4.0, het nieuwe bedrijfsplatform voor banken en verzekeraars. De andere verticale oplossingen zijn: FINEOS Life, FINEOS Pensions, FINEOS Banking, FINEOS Lending en FINEOS Employee Benefits. Een eerdere versie van FINEOS Insure is al meer dan een jaar in gebruik bij Delta Lloyd.

FINEOS
FINEOS Corporation is een toonaangevend ontwikkelaar van innovatieve softwareoplossingen voor banken en verzekeringsmaatschappijen. FINEOS-producten omvatten software voor klantenbeheer, automatisering van bedrijfsprocessen en productbeheersystemen.
In de front office stellen deze oplossingen banken en verzekeraars in staat contacten van de organisatie met klanten doelmatig op te bouwen en te onderhouden, de serviceniveaus te verbeteren en de operationele kosten terug te dringen. In de back office bieden de FINEOS-oplossingen mogelijkheden tot snelle productontwikkeling en onderhoudscapaciteit. FINEOS-producten kunnen afzonderlijk ingezet worden als specifieke oplossing of gezamenlijk als complete ondernemingsbrede oplossing. Ze kunnen gebruikt worden in alle kanalen en vestigingen van bedrijven, zoals bijkantoren, call centers en internet en de oplossingen zijn op afstand toegankelijk voor medewerkers, tussenpersonen en klanten.

Klanten van FINEOS zijn de toonaangevende financiële instellingen, zoals ABN AMRO, Allianz, Fortis Inc, Skandia en de Zürich Financal Services Group. FINEOS, een privé-onderneming, heeft vestigingen in Ierland, Nederland, Scandinavië en de Verenigde Staten. Meer informatie is te vinden op: www.FINEOS.com


---

Informatie voor de pers:
Lubbers & De Jong B.V.
Yvon Reitsma
t: 0031 (20) 421 05 65
e: yvon@l-dj.nl

---