Ingezonden persbericht
FINEOS introduceert beheeroplossing voor vastgoed- en letselschadeverzekeraars
Nieuwe op componenten gebaseerde beheeroplossing voor verkoop,
dienstverlening en het indienen van schadeclaims
verlaagt kosten en verhoogt efficiency.
Utrecht (Nederland), 13 oktober 2003 - FINEOS, een toonaangevende
ontwikkelaar van bank- en verzekeringssoftware, introduceert FINEOS 4.0,
een bedrijfsbreed platform voor het beheren van primaire processen van
vastgoed- en letselschadeverzekeraars, waaronder het afhandelen van
aanvragen tot schadevergoeding, het beheren van leads, nieuwe klanten en
dienstverlening aan klanten.
FINEOS Insure heeft diverse belangrijke voordelen. Door verschillende
kanalen zoals email, telefoon en fax en de automatisering van
bedrijfsprocessen te combineren met casusbeheer, documentbeheer en
CRM-componenten, verlaagt FINEOS Insure de hoeveelheid tijd en geld die
moet worden uitgegeven aan het verwerken van schadeclaims. Hierdoor kunnen
verzekeraars meer tijd besteden aan het verminderen van het uitlekken van
bepaalde aanvragen tot schadevergoeding of het ontdekken van fraude met
schadevergoedingen, terwijl acquisitie- en dienstverleningsprocessen
tegelijkertijd geoptimaliseerd worden.
FINEOS Insure verenigt de volgende vooraf geïntegreerde productcomponenten
die afzonderlijk of gezamenlijk kunnen worden geïmplementeerd waardoor een
bedrijfsbrede oplossing ontstaat:
* Claims Manager: een knooppunt voor het afhandelen van schadeclaims
* Payment Manager: betalingsbeheerfaciliteit die zowel eenmalige- als
terugkomende betalingen ondersteunt
* New Business Manager: beheer van de volledige levenscyclus van
vastgoed- en letselschadeverzekeraars van de eerste kanaalonafhankelijke
aanvraag tot de offerte, goedkeuring, start- en instanthouding van de polis
* Renewals Manager: componentenplatform voor het beheren van de
verzekering
* Acquisitie- en dienstverleningscomponenten: functionaliteit voor het
beheer van cases, acquisitiecampagnes, beelden en documenten. Hierdoor
kunnen leads makkelijk opgevolgd worden en eventuele vragen worden beantwoord
* Portals: diverse gebruikersspecifieke portalen voor klanten,
tussenpersonen en personeel dat op afstand werkt
* Integrators: software die back office systemen integreert.
De geïntegreerde werkstroom- en ontwerpmotor zorgen ervoor dat met FINEOS
Insure taken op de juiste plek terechtkomen. Ook wordt alle informatie over
een case opgeslagen en bij elkaar gezocht, waardoor personeel meer cases
kan afhandelen en klanten beter kan bedienen.
FINEOS Insure is gebaseerd op de technologie die de standaard is op dit
gebied en integreert makkelijk met oudere administratiesystemen. De
architectuur waarborgt dat gebruikers toegang krijgen tot portalen die voor
hen geschikt zijn en veilig zijn.
Micheal Kelly, CEO van FINEOS, zegt in een reactie: "Gezien de lastige
markt voor
vastgoed- en letselschadeverzekeraars is FINEOS ervan overtuigd dat
bedrijven eerstde grondbeginselen in orde moeten zien te krijgen. Bedrijven
moeten zich onderscheiden door productinnovatie, goede dienstverlening en
goed functionerende distributiekanalen. Naast deze drie basisprincipes zal
de nadruk sterk moeten liggen op hoge efficiency. We geloven dat FINEOS
Insure een basis biedt voor dit bedrijfsmodel en het brengt elke klant en
tussenpersoon direct in contact met back office-informatie. Zo kan
personeel zoveel mogelijk halen uit elke omzetmogelijkheid en klanten
kunnen worden voorzien van zeer goede dienstverlening."
Deze nieuwe versie van FINEOS Insure is de derde in een serie specifieke
bedrijfsoplossingen die recent is aangekondigd bij de onthulling van FINEOS
4.0, het nieuwe bedrijfsplatform voor banken en verzekeraars. De andere
verticale oplossingen zijn: FINEOS Life, FINEOS Pensions, FINEOS Banking,
FINEOS Lending en FINEOS Employee Benefits. Een eerdere versie van FINEOS
Insure is al meer dan een jaar in gebruik bij Delta Lloyd.
FINEOS
FINEOS Corporation is een toonaangevend ontwikkelaar van innovatieve
softwareoplossingen voor banken en verzekeringsmaatschappijen.
FINEOS-producten omvatten software voor klantenbeheer, automatisering van
bedrijfsprocessen en productbeheersystemen.
In de front office stellen deze oplossingen banken en verzekeraars in staat
contacten van de organisatie met klanten doelmatig op te bouwen en te
onderhouden, de serviceniveaus te verbeteren en de operationele kosten
terug te dringen. In de back office bieden de FINEOS-oplossingen
mogelijkheden tot snelle productontwikkeling en onderhoudscapaciteit.
FINEOS-producten kunnen afzonderlijk ingezet worden als specifieke
oplossing of gezamenlijk als complete ondernemingsbrede oplossing. Ze
kunnen gebruikt worden in alle kanalen en vestigingen van bedrijven, zoals
bijkantoren, call centers en internet en de oplossingen zijn op afstand
toegankelijk voor medewerkers, tussenpersonen en klanten.
Klanten van FINEOS zijn de toonaangevende financiële instellingen, zoals
ABN AMRO, Allianz, Fortis Inc, Skandia en de Zürich Financal Services
Group. FINEOS, een privé-onderneming, heeft vestigingen in Ierland,
Nederland, Scandinavië en de Verenigde Staten. Meer informatie is te vinden
op: www.FINEOS.com
---
Informatie voor de pers:
Lubbers & De Jong B.V.
Yvon Reitsma
t: 0031 (20) 421 05 65
e: yvon@l-dj.nl
---