Spreekuur wethouders
Het spreekuur van de wethouders vervalt op maandag 20 oktober 2003.
Op 4 oktober 2003 is geboren: Rosina Johanna Wilhelmina, dochter van
H. Tellingen en A. Roelofs.
* Waemelslant 39, plaatsen van een dakopbouw
* Waemelslant 41, plaatsen van een dakopbouw
* Waemelslant 43, plaatsen van een dakopbouw
* Waemelslant 45, plaatsen van een dakopbouw
* Waemelslant 105, plaatsen van een dakkapel
* Het Breiken 19, uitbreiden van een woning
* Vaalmanstraat 34, plaatsen van een dakopbouw
Verleende bouwvergunningen:
* Het Geerken 280, plaatsen van 2 dakkapellen
* De Hengmolen 8, vergroten van een woning
* Vredenburgstraat 15a, bouwen van een woning
* Schans 1a, veranderen van een woning (wijziging op verleende
bouwvergunning)
bekendmakingen, kunt u inwinnen bij afdeling Ruimte & Samenleving,
Kledinginzameling
Op dinsdag 21 oktober a.s. wordt een kledinginzameling gehouden ten
behoeve van Stichting Steun Vrouwen Participatie.
Ophaalronde snoeiafval
De speciale dagen voor het ophalen van snoeiafval zijn :
Maandag 27 oktober voor de percelen met postcode 6931
Dinsdag 28 oktober voor de percelen met de postcode 6932
Het snoeihout dient gebundeld (met touw, geen ijzerdraad) en onverpakt
(dus niet in zakken en/of dozen) aan de weg te worden gelegd. De
bundels mogen niet zwaarder zijn dan 15 kg en niet langer dan 1.50
meter.
logo diftar
Excuses voor foutief geadresseerde diftar-enquete
Afgelopen week is gebleken dat in de adressering van de diftar-enquête
een fout is geslopen. Het was de bedoeling de adressen voor de enquête
te selecteren aan personen boven de 18 jaar, maar in een aantal
gevallen is de enquête aan een jonger gezinslid gericht.
Hiervoor bieden wij onze excuses aan.
In bovenstaande gevallen vragen wij u de enquête in te laten vullen
door een persoon binnen het huishouden van 18 jaar of ouder.
Enquête afvalinzameling invullen voor 20 oktober
Vorige week heeft de Gemeente Westervoort aan 1.150 Westervoorters een
bewonersenquête gezonden om te onderzoeken wat de ervaringen van haar
inwoners zijn met de huidige vorm van afvalinzameling
. De bewonersenquête maakt onderdeel uit van de evaluatie van het
diftarsysteem.
Door middel van een schriftelijke (anonieme) vragenlijst wil de
gemeente er achter komen wat inwoners vinden van allerlei zaken met
betrekking tot afval. Bewoners vormen de belangrijkste schakel bij het
verbeteren van de gescheiden inzameling van het huishoudelijk afval.
Zij moeten het immers doen. In de enquête worden vragen gesteld als
"hoe bevalt diftar? Wat zijn de ervaringen met het afvalbrengstation,
het Kringloopbedrijf en de grof vuilregeling? Wat mist men in de
voorlichting"?
Niet alle inwoners zijn benaderd met een vragenlijst. Om tot
duidelijke resultaten te komen is dit niet noodzakelijk. Uit het
adressenbestand zijn steekproefsgewijs 1.150 Westervoorters boven de
18 jaar getrokken die de vragenlijst vorige week toegestuurd hebben
gekregen. De enquête kan nog tot 20 oktober 2003 worden ingevuld en
opgestuurd. Maak hier gebruik van, want met de opgedane kennis uit het
onderzoek kan de gemeente concreet actie ondernemen om door middel van
gewenste voorzieningen, inzamelmiddelen of informatie, het
afvalscheidinggedrag te bevorderen.
Voor het uitvoeren van de enquête ontvangt de gemeente subsidie van
het Ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu.
De enquête is in samenwerking met het adviesbureau De Jonge Milieu
Advies opgesteld. Dit bureau zorgt ook voor de verwerking van de
ingevulde enquêtes en een rapportage.
Evaluatie diftar
De suggesties, ideeën en aandachtspunten die uit de enquête naar voren
komen, worden meegenomen bij het onderzoek dat de gemeente uitvoert
naar de gevolgen van de invoering van diftar. Begin 2004 worden de
onderzoeksgegevens voorgelegd aan de gemeenteraad. Ook worden de
resultaten van de enquête aan alle bewoners op enige wijze kenbaar
gemaakt.
Als u vragen heeft over de enquête dan kunt u contact opnemen met:
mevrouw A. de Graaf, telefoonnummer (026-3179560) of
mevrouw A. Tijmstra, telefoonnummer (026-3179642).
Maakt u ook wel eens gebruik van het vervoer van Regiotaxi KAN? dan
gelden er zowel voor de chauffeur als voor de reiziger regels. Vorige
week kon u de regels voor de passagier lezen. Hieronder worden de
regels voor de chauffeur opgesomd.
Spelregels voor de chauffeur.
1. De taxi dient binnen de marge van 7½ minuut vóór of na het
afgesproken tijdstip arriveren.
2. De chauffeur meldt zich bij de voordeur c.q. receptie van het
gebouw.
3. De chauffeur helpt, indien noodzakelijk, de passagier van de
voordeur naar het voertuig en helpt met in / uitstappen.
4. De chauffeur rekent het door de centrale opgegeven tarief af met
de klant en geeft aan de klant een door Regiotaxi KAN erkend
vervoersbewijs af.
5. Losse elementen zoals stoelen, krukken, rollators enz. dienen op
een deugdelijke wijze te worden vastgezet.
6. Rolstoelen en scootmobielen dienen met een klem of sjorbanden te
worden vastgezet aan de vloer van het voertuig. Passagiers
zittende in een rolstoel worden hiernaast ook zelf met een
veiligheidsriem vastgezet welke met de vloer van het voertuig
verbonden is.
7. De omrijtijd in verband met combinatieritten bedraagt bij 1 zone
maximaal een kwartier en bij meerdere zones maximaal 1½ maal de
kortst mogelijke route.
8. Het is niet toegestaan om in het voertuig te roken en tijdens het
rijden mag de chauffeur géén mobiele telefoon bedienen.
9. Indien de klant ontevredenheid uit over de gang van zaken wijst de
chauffeur op de, in het voertuig aanwezige, servicekaart en
overhandigd deze aan de passagier.
10. De chauffeur kent de weg in de regio en is bekend met de
rolstoel-vastzetsystemen in de busjes.
Onderzoek telefonische bereikbaarheid gemeentehuis
De KPN heeft de afgelopen periode een BelScan-onderzoek gehouden bij
de gemeente Westervoort.
Dit is een onderzoek naar de kwaliteit van de telefonische
bereikbaarheid op vijf geselecteerde telefoonnummers.
De resultaten van de scan geven een concreet en duidelijk beeld van de
kwaliteit van de eerste beantwoording op de geselecteerde
telefoonnummers. Daardoor is de BelScan een belangrijke stap op weg
naar een optimale bereikbaarheid.
De resultaten voor de gemeente Westervoort waren als volgt:
Detailinformatie
Totaal
Aantal keren gebeld
50
Aantal keren beantwoord
50 (100,0%)
Beantwoord door een persoon
37 ( 74,0%)
Beantwoord door anders* dan een persoon
* binnen 15 sec.
* tussen 16 en 25 sec.
* na 25 sec.
13 ( 26,0%)
44 ( 88,0%)
4 ( 8,0%)
2 ( 4,0%)
Aantal niet beantwoorde telefoontjes
* waarvan niet opgenomen
* waarvan in gesprek
0 ( 0,0%)
0 ( 0,0%)
0 ( 0,0%)
Percentage door persoon correct beantwoord
100,0%
* Onder anders wordt verstaan alle automatische beantwoordingssystemen
zoals antwoordapparaat, voice-response systeem, fax, modem en
wachtrijmelder
Bladkorven
Op diverse plekken worden op in week 42 door de gemeente bladkorven
neergezet. De korven zijn herkenbaar aan het gele bordje met het
opschrift: "alleen blad". De inwoners kunnen gevallen blad van
gemeentelijke bomen en struiken in deze korven deponeren. Wordt er
ander materiaal in een korf aangetroffen, dan zal deze verwijderd
worden. De bladkorven zullen regelmatig geleegd worden. Geprobeerd
wordt om de bladkorven vóór het weekend te legen. Wanneer het blad van
de bomen is, worden de bladkorven weer weggehaald.
Gemeente Westervoort