Gemeente Westervoort

Spreekuur wethouders
Het spreekuur van de wethouders vervalt op maandag 20 oktober 2003. Op 4 oktober 2003 is geboren: Rosina Johanna Wilhelmina, dochter van H. Tellingen en A. Roelofs.


* Waemelslant 39, plaatsen van een dakopbouw
* Waemelslant 41, plaatsen van een dakopbouw
* Waemelslant 43, plaatsen van een dakopbouw
* Waemelslant 45, plaatsen van een dakopbouw
* Waemelslant 105, plaatsen van een dakkapel
* Het Breiken 19, uitbreiden van een woning
* Vaalmanstraat 34, plaatsen van een dakopbouw

Verleende bouwvergunningen:

* Het Geerken 280, plaatsen van 2 dakkapellen
* De Hengmolen 8, vergroten van een woning
* Vredenburgstraat 15a, bouwen van een woning
* Schans 1a, veranderen van een woning (wijziging op verleende bouwvergunning)

bekendmakingen, kunt u inwinnen bij afdeling Ruimte & Samenleving,
Kledinginzameling
Op dinsdag 21 oktober a.s. wordt een kledinginzameling gehouden ten behoeve van Stichting Steun Vrouwen Participatie. Ophaalronde snoeiafval

De speciale dagen voor het ophalen van snoeiafval zijn :

Maandag 27 oktober voor de percelen met postcode 6931

Dinsdag 28 oktober voor de percelen met de postcode 6932

Het snoeihout dient gebundeld (met touw, geen ijzerdraad) en onverpakt (dus niet in zakken en/of dozen) aan de weg te worden gelegd. De bundels mogen niet zwaarder zijn dan 15 kg en niet langer dan 1.50 meter.

logo diftar

Excuses voor foutief geadresseerde diftar-enquete

Afgelopen week is gebleken dat in de adressering van de diftar-enquête een fout is geslopen. Het was de bedoeling de adressen voor de enquête te selecteren aan personen boven de 18 jaar, maar in een aantal gevallen is de enquête aan een jonger gezinslid gericht.

Hiervoor bieden wij onze excuses aan.

In bovenstaande gevallen vragen wij u de enquête in te laten vullen door een persoon binnen het huishouden van 18 jaar of ouder.

Enquête afvalinzameling invullen voor 20 oktober Vorige week heeft de Gemeente Westervoort aan 1.150 Westervoorters een bewonersenquête gezonden om te onderzoeken wat de ervaringen van haar inwoners zijn met de huidige vorm van afvalinzameling . De bewonersenquête maakt onderdeel uit van de evaluatie van het diftarsysteem.

Door middel van een schriftelijke (anonieme) vragenlijst wil de gemeente er achter komen wat inwoners vinden van allerlei zaken met betrekking tot afval. Bewoners vormen de belangrijkste schakel bij het verbeteren van de gescheiden inzameling van het huishoudelijk afval. Zij moeten het immers doen. In de enquête worden vragen gesteld als "hoe bevalt diftar? Wat zijn de ervaringen met het afvalbrengstation, het Kringloopbedrijf en de grof vuilregeling? Wat mist men in de voorlichting"?

Niet alle inwoners zijn benaderd met een vragenlijst. Om tot duidelijke resultaten te komen is dit niet noodzakelijk. Uit het adressenbestand zijn steekproefsgewijs 1.150 Westervoorters boven de 18 jaar getrokken die de vragenlijst vorige week toegestuurd hebben gekregen. De enquête kan nog tot 20 oktober 2003 worden ingevuld en opgestuurd. Maak hier gebruik van, want met de opgedane kennis uit het onderzoek kan de gemeente concreet actie ondernemen om door middel van gewenste voorzieningen, inzamelmiddelen of informatie, het afvalscheidinggedrag te bevorderen.
Voor het uitvoeren van de enquête ontvangt de gemeente subsidie van het Ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu. De enquête is in samenwerking met het adviesbureau De Jonge Milieu Advies opgesteld. Dit bureau zorgt ook voor de verwerking van de ingevulde enquêtes en een rapportage.

Evaluatie diftar

De suggesties, ideeën en aandachtspunten die uit de enquête naar voren komen, worden meegenomen bij het onderzoek dat de gemeente uitvoert naar de gevolgen van de invoering van diftar. Begin 2004 worden de onderzoeksgegevens voorgelegd aan de gemeenteraad. Ook worden de resultaten van de enquête aan alle bewoners op enige wijze kenbaar gemaakt.

Als u vragen heeft over de enquête dan kunt u contact opnemen met:

mevrouw A. de Graaf, telefoonnummer (026-3179560) of

mevrouw A. Tijmstra, telefoonnummer (026-3179642).

Maakt u ook wel eens gebruik van het vervoer van Regiotaxi KAN? dan gelden er zowel voor de chauffeur als voor de reiziger regels. Vorige week kon u de regels voor de passagier lezen. Hieronder worden de regels voor de chauffeur opgesomd.

Spelregels voor de chauffeur.

1. De taxi dient binnen de marge van 7½ minuut vóór of na het afgesproken tijdstip arriveren.

2. De chauffeur meldt zich bij de voordeur c.q. receptie van het gebouw.

3. De chauffeur helpt, indien noodzakelijk, de passagier van de voordeur naar het voertuig en helpt met in / uitstappen.
4. De chauffeur rekent het door de centrale opgegeven tarief af met de klant en geeft aan de klant een door Regiotaxi KAN erkend vervoersbewijs af.

5. Losse elementen zoals stoelen, krukken, rollators enz. dienen op een deugdelijke wijze te worden vastgezet.

6. Rolstoelen en scootmobielen dienen met een klem of sjorbanden te worden vastgezet aan de vloer van het voertuig. Passagiers zittende in een rolstoel worden hiernaast ook zelf met een veiligheidsriem vastgezet welke met de vloer van het voertuig verbonden is.

7. De omrijtijd in verband met combinatieritten bedraagt bij 1 zone maximaal een kwartier en bij meerdere zones maximaal 1½ maal de kortst mogelijke route.

8. Het is niet toegestaan om in het voertuig te roken en tijdens het rijden mag de chauffeur géén mobiele telefoon bedienen.
9. Indien de klant ontevredenheid uit over de gang van zaken wijst de chauffeur op de, in het voertuig aanwezige, servicekaart en overhandigd deze aan de passagier.

10. De chauffeur kent de weg in de regio en is bekend met de rolstoel-vastzetsystemen in de busjes.

Onderzoek telefonische bereikbaarheid gemeentehuis

De KPN heeft de afgelopen periode een BelScan-onderzoek gehouden bij de gemeente Westervoort.

Dit is een onderzoek naar de kwaliteit van de telefonische bereikbaarheid op vijf geselecteerde telefoonnummers.

De resultaten van de scan geven een concreet en duidelijk beeld van de kwaliteit van de eerste beantwoording op de geselecteerde telefoonnummers. Daardoor is de BelScan een belangrijke stap op weg naar een optimale bereikbaarheid.

De resultaten voor de gemeente Westervoort waren als volgt:

Detailinformatie

Totaal

Aantal keren gebeld

50

Aantal keren beantwoord

50 (100,0%)

Beantwoord door een persoon

37 ( 74,0%)

Beantwoord door anders* dan een persoon

* binnen 15 sec.

* tussen 16 en 25 sec.

* na 25 sec.

13 ( 26,0%)

44 ( 88,0%)

4 ( 8,0%)

2 ( 4,0%)

Aantal niet beantwoorde telefoontjes

* waarvan niet opgenomen

* waarvan in gesprek

0 ( 0,0%)

0 ( 0,0%)

0 ( 0,0%)

Percentage door persoon correct beantwoord

100,0%


* Onder anders wordt verstaan alle automatische beantwoordingssystemen zoals antwoordapparaat, voice-response systeem, fax, modem en wachtrijmelder

Bladkorven

Op diverse plekken worden op in week 42 door de gemeente bladkorven neergezet. De korven zijn herkenbaar aan het gele bordje met het opschrift: "alleen blad". De inwoners kunnen gevallen blad van gemeentelijke bomen en struiken in deze korven deponeren. Wordt er ander materiaal in een korf aangetroffen, dan zal deze verwijderd worden. De bladkorven zullen regelmatig geleegd worden. Geprobeerd wordt om de bladkorven vóór het weekend te legen. Wanneer het blad van de bomen is, worden de bladkorven weer weggehaald.