--------------------------------------------------------------------------
       Ewals Cargo Care stroomlijnt onderdelendistributie met nieuw       
                       warehouse-managementsysteem                        
--------------------------------------------------------------------------

WMS van Manhattan Associates stemt distributie af op productieproces autofabrikant
Utrecht, 14/10/2003

De logistieke dienstenverlener Ewals Cargo Care heeft een nieuw warehouse-managementsysteem (WMS) geïmplementeerd in zijn distributiecentrum in Gent. Het systeem verbetert de toelevering van autotapijten van Rieter Automotive Systems aan een autofabrikant in Gent. Ewals Cargo Care is dankzij het systeem in staat de toelevering van zo'n 7,000 artikelen per dag perfect af te stemmen op het complexe productieproces van de autofabrikant. Het bedrijf koos voor de oplossing van Manhattan Associates (Nasdaq: MANH), wereldwijd marktleider in supply chain execution-oplossingen.

Rieter Automotive Systems, onderdeel van de Rieter-groep, levert wereldwijd producten voor geluidsbeperking, isolatie en interieurafwerking voor de automobielsector. Een van Rieter's klanten in Gent doet een beroep op de productiefaciliteiten van Rieter in Frankrijk en België voor gespecialiseerde textielproducten. Het is van groot belang dat die producten in de juiste volgorde worden geleverd, zodat ze perfect in het productieproces van de autofabrikant kunnen worden ingepast. Ewals Cargo Care besloot daarom het Warehouse Management System (WMS) van Manhattan Associates te implementeren, omdat dit systeem het beste beantwoordde aan de behoeften van zijn klant.

Het WMS werd ingezet in het 10,000m² grote distributiecentrum van Ewals Cargo Care in Gent, vlakbij de productiesite van de autofabrikant. Daar helpt het logistieke bedrijf bij de verzending van meer dan 7,000 artikelen per dag voor Rieter Automotive Systems. Nieuwe orders, die bijna elke minuut door de fabrikant worden doorgestuurd, worden binnen vier uur na ontvangst in het distributiecentrum verwerkt en afgehandeld. Terwijl het op maat gemaakte voorportaal van Ewals Cargo Care de

bestellingen ontvangt en de zogenaamde Sequence In Line-vereisten verzorgt, beheert het WMS van Manhattan Associates naast de inslag en opslag ook de labeling, picking, verpakking en verzending van de goederen.

"Onze eerdere ervaring met de supply chain execution-oplossingen van Manhattan Associates was erg goed," zegt Joost Eskens, IT-manager bij Ewals Cargo Care. "Deze oplossing is uiterst betrouwbaar en makkelijk te configureren. Klanten kunnen er op vertrouwen dat zij een optimale service van ons krijgen, een service die aan hun behoeftes voldoet."

"Onze relatie met Ewals Cargo Care bewijst ons engagement naar de logistieke sector in Europa," zegt Allen Scott, VP European Operations bij Manhattan Associates. "Wij kijken ernaar uit om Ewals Cargo Care te blijven voorzien van tools waarmee ze hun dienstverlening voortdurend kunnen verbeteren."
--------------------------------------------------------------------------
                                   END                                    
--------------------------------------------------------------------------

Over Ewals Cargo Care
Ewals Cargo Care is een wereldwijde leverancier van logistieke diensten, en een toonaangevende speler op de Europese distributie- en transportmarkt. Met zijn netwerk van kantoren, transportbedrijven en opslagfaciliteiten in 13 Europese landen, haalde het bedrijf een omzet van Euro 336 miljoen in 2002. Meer informatie over Ewals Cargo Care vindt u op www.ewals.com.
Over Manhattan Associates
Manhattan Associates, Inc. (Nasdaq: MANH) is wereldwijd marktleider in supply chain execution-oplossingen. Het bedrijf maakt 'operational excellence' mogelijk via de applicatie-suite van warehouse- en distributiemanagement, transportmanagement en handelspartnermanagement. Deze geïntegreerde oplossingen bieden de meest moderne technologieën, vernieuwende toepassingen en Manhattan Associates' kennis om de prestaties, rendabiliteit en concurrentiepositie van zijn klanten te verbeteren. De onderneming heeft meer dan 870 klanten verspreid over meer dan 1.300 vestigingen wereldwijd, waaronder enkele van de grootste fabrikanten, distributeurs en retailers ter wereld. Meer informatie op www.manh.com.
Jan Heijblom, Sales Manager Manhattan Associates Benelux, tel: +31 (0)30 214 3000
fax: +31 (0)30 214 3099, e-mail: jheijblom@manh.com Journalisten:
NewsEngine PR, Claudia Mairböck, tel: +31 20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:MANH0044-16E5CA