Gemeente Wijdemeren


16/10/2003
Informatie en 50 formulieren 24 uur per dag beschikbaar Gemeente opent Digitaal Loket op www.wijdemeren.nl

Vanaf 17 oktober is de website van de gemeente Wijdemeren uitgebreid met een digitaal gemeente loket. Hier kunnen burgers 24 uur per dag en zeven dagen per week uitgebreide informatie vinden over de producten, diensten en taken van de gemeente. Ook is het mogelijk verschillende zaken online te regelen en aan te vragen. Het Digitaal Loket is een eerste stap van de gemeente Wijdemeren naar elektronische dienstverlening.

Het Digitaal Loket van gemeente Wijdemeren biedt informatie over ca. 180 producten, diensten en taken van de gemeente. In principe is alle informatie binnen drie keer klikken gevonden. Zoeken is mogelijk op verschillende manieren, namelijk op alfabet, op product, categorie, op thema en op eigen situatie. Als de bezoeker behoefte heeft aan meer informatie, dan staat er in veel gevallen ook het doorkiesnummer van de inhoudelijk deskundige ambtenaar vermeld.

Online regelen
De website van de gemeente bevat nu ook ca. 50 formulieren waarmee bepaalde diensten aangevraagd kunnen worden. Als de gemeente voor een aanvraag een handtekening nodig heeft, dan kunnen burgers het vragenformulier invullen, printen, ondertekenen en per post naar de gemeente sturen. Voorbeelden hiervan zijn kapvergunningen, verzoek om aanleg van een inrit en het aanvragen van een gehandicaptenparkeerplaats. Wanneer de gemeente geen handtekening nodig heeft, kan alles online geregeld worden. De bezoeker vult in dit geval een digitaal vragenformulier in en retourneert deze terug. Voorbeelden hiervan zijn: het aanvragen van de WOZ-waarde van een woning, het aanvragen van een kopie van een aanslagbiljet en het melden van een milieuklacht zoals bodemverontreiniging, geluids- en stankoverlast.