PERSBERICHT - 2003-10-20

Stijgende lijn in reizigersaantallen Maleisië

Het toeristisch bezoek vanuit Nederland aan Maleisië beweegt zich weer in een stijgende lijn. Dat lijkt mede te danken aan de camapagne, die het Maleisisch Verkeersbureau Tourism Malaysia samen met Malaysia Airlines tot half oktober heeft gevoerd om Maleisië in ons land te promoten als een vakantiebestemming van wereldformaat.

Arrival cijfers zijn in juli en augustus gestegen tot respectievelijk
1.825 en 2.246 bezoekers. Hiermee laat de Nederlandse markt in West-Europa alleen nog het veel grotere Duitsland voor zich. Het totaal aantal Nederlanders dat dit jaar een vakantie in Maleisië heeft doorgebracht staat op 18.031. Hoewel dit nog wel lager is dan 2002, is er toch duidelijk progressie merkbaar.

Sam Appadurai, Directeur van Tourism Malaysia Europa is dan ook positief over de toekomst: Door middel van de campagne is geprobeerd consumenten te tonen wat een uniek vakantieland Maleisië is. Het land heeft veel te bieden; van steden van wereldformaat en prachtige beach resorts tot absoluut ongerepte natuur, unieke diersoorten en een enorme diversiteit aan Aziatische culturen. Ik ben blij dat Nederlandse consumenten inderdaad weer in grote getale naar ons land komen om hun vakantie door te brengen.