Ingezonden persbericht

Afdeling Communicatie
Hilversum, 20-10-2003

Radar-testpanel groot succes

Voor het consumentenpanel dat het TROS-programma RADAR vorige week in het leven heeft geroepen, hebben zich inmiddels ruim 10.000 mensen opgegeven via de site www.trosradar.nl. Daarmee is de doelstelling - het grootste consumentenpanel van Nederland te worden - binnen een week bereikt.

De 10.000 deelnemers hebben een uitvoerige lijst met vragen ingevuld over hun consumptiepatroon waardoor de redactie in de toekomst zeer gericht enquêtes kan gaan houden. Er wordt bijvoorbeeld gevraagd van welke supermarkt iemand gebruik maakt, welke klantenkaart men heeft, in welk merk auto de consument rijdt en welke internetprovider iemand heeft. Deelnemers ontvangen alleen een vragenlijst als zij hebben aangegeven gebruik te maken van het product of de dienst.

Met het testpanel is het consumentenprogramma in staat de mening van duizenden individuele consumenten samen te bundelen en te vertalen naar bedrijven en politiek. In het verleden heeft RADAR aangetoond diverse keren bedrijven te kunnen bewegen klanten alsnog tevreden of schadeloos te stellen.

Over enkele weken zal de eerste enquête onder duizenden deelnemers worden verspreid. Uiteraard kunnen geïnteresseerden zich nog altijd opgeven voor het consumentenpanel.

De presentatie en eindredactie van RADAR is in handen van Antoinette Hertsenberg.

Voor meer informatie: www.trosradar.nl.



Ingezonden persbericht