Ingezonden persbericht

Dierenarts / -verzorger populairste beroep onder kinderen

DEN HAAG, 20031020 -- Van alle beroepen is dierenarts / -verzorger het beroep dat kinderen het liefst willen worden. Via het inzenden van een eigen knutselwerk en internet konden kinderen dit jaar meedoen aan de Nationale Wat Wil Je Worden Manifestatie. Ruim 14.832 kinderen stuurden een eigen kunstwerk op en 375.124 kinderen bezochten de site www.watwiljeworden.nl, waar ze op hun favoriete beroep kunnen stemmen. De top 10:

1. Dierenarts / -verzorger
2. Zanger Zangeres
3. Acteur / Actrice
4. Profvoetballer
5. Piloot
6. Juf / Meester
7. Politieagent
8. Kapper / Kapster
9. Tekenaar
10. Verpleegkundige



In de Nationale Wat Wil je Worden Manifestatie, georganiseerd door communicatieadviesbureau FutureNetWork, worden kinderen tussen de 8 en 12 jaar uitgedaagd om op een creatieve manier na te denken over hun toekomst.
Via een tekenvel kunnen de kinderen individueel of met hun hele groep hun favoriete beroep uitbeelden. Op de meest creatieve en gekke manieren gingen kinderen aan de slag met het uitbeelden van het beroep dat zij later willen worden. Zoals elk jaar worden de mooiste en creatiefste inzendingen beloond met een prijs. Vrijdag 24 oktober wordt de hoofdprijs: de SuperSchoolReis naar SixFlags Holland, aan de winnende school uitgereikt.

Op de speciale internetsite www.watwiljeworden.nl kunnen kinderen het hele jaar door de 'Beroepen Top 40' bezoeken. Ook dit jaar werkten weer veel bekende Nederlanders mee. Zo vertelden o.a Aukje van Ginniken, Pierre van Hooijdonk, Frits Wester, Sander de Heer en Edwin Smulders op www.watwiljeworden.nl alles over hun beroep.

Sponsoren die de Nationale Wat Wil Je Worden Manifestatie 2003 mogelijk maken zijn: DistriQ BV, Fleurop Interflora Nederland, Arbeidsmarkt en Opleiding Metalektro, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, C1000 Supermarkten, Hoveniers Informatie Centrum, Nederlands Bakkerij Centrum, Cool Cat Fashion BV en de LEGO Company.

---- EINDE BERICHT ---




Ingezonden persbericht