--------------------------------------------------------------------------
    BMC Software passeert nieuwe mijlpalen Business Service Management    
                                Strategie                                 
--------------------------------------------------------------------------

Nieuwe geïntegreerde oplossingen onthuld op BMC Software Forum in New York Schiphol-Rijk, 21/10/2003

BMC Software heeft nieuwe mijlpalen in de uitvoering van zijn Business Service Management strategie bereikt. Zes maanden geleden werd deze strategie gelanceerd. Tijdens het BMC Software Forum te New York werden afgelopen week, onder de noemer BSM Foundation Partners, de samenwerking met Accenture, EMC en Symantec (zie ook afzonderlijk persbericht) en verscheidene nieuwe producten bekendgemaakt.

"Wij passeren weer een mijlpaal in ons streven onze klanten via onze partners BSM te bieden," verklaart Bob Beauchamp, President en CEO van BMC Software. "Door samen te werken met Accenture, Dell, EMC, Siebel Systems en Symantec, aanvoerders in hun respectievelijke markt, en nieuwe BSM-oplossingen te introduceren is alles gereed om onze klanten snel BSM in hun organisaties in de praktijk te kunnen laten brengen. Zo kunnen ze direct beginnen te profiteren - strategisch en operationeel - van het beheren van IT vanuit zakelijk oogpunt."

BMC Software onthulde nieuwe producten en integratieplannen. BMC Softwares Service Impact Manager maakt duidelijk welke impact IT heeft op de bedrijfsactiviteiten. De nieuwe versie biedt een executive dashboard. Deze internetconsole biedt zakelijke gebruikers real-time rapportages over kwaliteitsmetingen en de financiële impact van een service. BMC Service Impact Manager zet gegevens over beschikbaarheid en performance om in gedetailleerde kennis over de status van business services. Het biedt business gebruikers de mogelijkheid om de status van hun services zelf in het oog te houden, wat de betrekkingen tussen de IT en zakelijke afdelingen kan verbeteren. Met de nieuwe financiële impactfuncties van BMC Service Impact Manager kunnen business managers, voor het eerst, de echte kosten van falende IT-systemen bijhouden.

BMC Software heeft momenteel een development toolkit rond de Service Impact Manager in ontwikkeling. De eerste integratie, die tussen Batch Scheduler CONTROL-M en de Service Impact Manager van BMC Software, is inmiddels een feit. Hiermee kunnen bedrijven bedrijfsbrede batchprocessen organiseren en optimaliseren. Deze gecombineerde oplossing laat bedrijven afhankelijkheden en de impact van werkprocessen beheren op bedrijfsniveau, zodat problemen opgelost kunnen worden voordat ze bedrijfsactiviteiten hinderen.

BMC Software en Siebel Systems werken samen om Universal Application Network (UAN) en BSM nauwer te integreren. UAN is een op standaarden gebaseerde servicegerichte architectuur voor bedrijfsintegratie. Een combinatie toont klanten het verband tussen de UAN-geïntegreerde toepassingen en de staat waarin de onderliggende IT-infrastructuur verkeert, en de impact hiervan op de bedrijfsvoering. In eerste instantie zal er integratie geboden worden tussen UAN en BMC Softwares PATROL voor Siebel eBusiness Solution. In een later stadium zullen BMC Software en Siebel Systems UAN met SIM integreren.

"Sinds BMC Software in april dit jaar zijn BSM strategie bekendmaakte, heeft het bedrijf gewerkt aan de uitvoering ervan. Met de combinatie van belangrijke partnerships en geïntegreerde producten, die zijn ontwikkeld zodat klanten IT en bedrijfsactiviteiten effectiever met elkaar kunnen verbinden, toont BMC Software zich een koploper in de race om BSM functionaliteit op de markt te brengen," zegt Richard L. Ptak, analist van Ptak & Associates, Inc. "BMC's BSM strategie biedt de benodigde praktische benadering waar het gaat om het implementeren van intelligent geautomatiseerd enterprise system management."
--------------------------------------------------------------------------
                                   END                                    
--------------------------------------------------------------------------

BMC Software
BMC Software is een leider op het gebied van enterprise systems management. De onderneming is gericht op Assuring Business Availability® voor haar klanten door hen te helpen bij het pro-actief verbeteren van de dienstverlening, het verlagen van kosten en het realiseren van toegevoegde waarde op hun bedrijfsprocessen. Door middel van de Business Service Management strategie van BMC Software, worden de klanten in staat gesteld een compleet beeld van hun bedrijfs- en IT-activiteiten te krijgen door de IT infrastructuur te relateren aan de bedrijfsdoelstellingen en
-processen. BMC Software is opgericht in 1980, heeft wereldwijd vestigingen, is één van de S&P 500-bedrijven en realiseerde in boekjaar 2003 een omzet van ongeveer $1,3 miljard. Bezoek voor meer informatie de website van BMC Software: www.bmc.com/netherlands. Voor redactionele informatie:
BMC Software B.V.
Remco van Dijk

+31 20 354 86 00
Remco_van_Dijk@bmc.com
NewsEngine PR Nederland
Ineke Tiesinga

+31 20 567 21 70
ineke.tiesinga@newsenginepr.com
Ref.:BNL0018-173D4A