Gemeente Hoogeveen
---
22 oktober 2003
Peiling via diverse enquêtes
Gemeente onderzoekt tevredenheid klanten
De gemeente Hoogeveen voert de komende tijd een
klanttevredenheidsonderzoek uit. Ze wil graag van de inwoners weten
hoe zij over de dienstverlening aan de balies denken en hoe zij de
afhandeling van brieven, telefonische contacten en e-mails ervaren. De
gemeente is ook geïnteresseerd in de mening van burgers over de
communicatie, voorlichting en inspraak in het beleid.
Het onderzoek bestaat uit verscheidene enquêtevormen: klanten kunnen
bij de balies worden 'ondervraagd', maar ook telefonisch of met een
schriftelijke vragenlijst. In totaal zal de gemeente 1600 personen
benaderen met het verzoek om mee te doen. Onder de deelnemers wordt
een aantal restaurant- en bioscoopbonnen verloot.
Met de informatie uit het onderzoek kan de gemeente nog beter de
inrichting van de ambtelijke organisatie sturen. Het doel is het
verbeteren van de dienstverlening aan burgers.
Anoniem
De verwerking van de enquêtes gebeurt anoniem, dus zonder vermelding
van namen en adressen. Alle materiaal wordt vernietigd zodra de
gegevens in de computer zijn verwerkt en de loting heeft plaatsgehad.
De enquêtes bestaan grotendeels uit meerkeuzevragen die vrij snel
kunnen worden ingevuld. Op het voorblad staat te lezen hoe men de
vragenlijst dient in te vullen.
Publicatie
De gemeente zal de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek te
zijner tijd publiceren in Het Torentje en op
wwwe.hoogeveen.nl.Waarschijnlijk zal dat begin volgend jaar zijn.
Het gemeentebestuur stelt het zeer op prijs als alle inwoners die
thuis een enquête krijgen, deze ook invullen en in de portvrije
envelop naar de gemeente terugsturen.
Informatie
Mensen die een enquête hebben gehad en daar vragen over hebben, kunnen
contact opnemen met de heer Jan Andela van het bureau onderzoek en
statistiek, telefoon 291751, e-mail gemeente@hoogeveen.nl.
© Copyright Gemeente Hoogeveen