Gemeente Hoogeveen


---

22 oktober 2003

Peiling via diverse enquêtes

Gemeente onderzoekt tevredenheid klanten

De gemeente Hoogeveen voert de komende tijd een klanttevredenheidsonderzoek uit. Ze wil graag van de inwoners weten hoe zij over de dienstverlening aan de balies denken en hoe zij de afhandeling van brieven, telefonische contacten en e-mails ervaren. De gemeente is ook geïnteresseerd in de mening van burgers over de communicatie, voorlichting en inspraak in het beleid.

Het onderzoek bestaat uit verscheidene enquêtevormen: klanten kunnen bij de balies worden 'ondervraagd', maar ook telefonisch of met een schriftelijke vragenlijst. In totaal zal de gemeente 1600 personen benaderen met het verzoek om mee te doen. Onder de deelnemers wordt een aantal restaurant- en bioscoopbonnen verloot.

Met de informatie uit het onderzoek kan de gemeente nog beter de inrichting van de ambtelijke organisatie sturen. Het doel is het verbeteren van de dienstverlening aan burgers.

Anoniem

De verwerking van de enquêtes gebeurt anoniem, dus zonder vermelding van namen en adressen. Alle materiaal wordt vernietigd zodra de gegevens in de computer zijn verwerkt en de loting heeft plaatsgehad.

De enquêtes bestaan grotendeels uit meerkeuzevragen die vrij snel kunnen worden ingevuld. Op het voorblad staat te lezen hoe men de vragenlijst dient in te vullen.

Publicatie

De gemeente zal de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek te zijner tijd publiceren in Het Torentje en op
wwwe.hoogeveen.nl.Waarschijnlijk zal dat begin volgend jaar zijn.

Het gemeentebestuur stelt het zeer op prijs als alle inwoners die thuis een enquête krijgen, deze ook invullen en in de portvrije envelop naar de gemeente terugsturen.

Informatie

Mensen die een enquête hebben gehad en daar vragen over hebben, kunnen contact opnemen met de heer Jan Andela van het bureau onderzoek en statistiek, telefoon 291751, e-mail gemeente@hoogeveen.nl.

© Copyright Gemeente Hoogeveen