Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Mailmedia exclusieve e-mailpartner Motivaction's Mentality
Amsterdam, 23 oktober 2003 - E-mailmarketing & -publishing bedrijf
MailMedia wordt de exclusieve partner van Motivaction's Mentality. Dit
houdt in dat de klanten van Motivaction en MailMedia nu ook de opt-in e-
mail adressen van MailMedia kunnen selecteren op het bekende
waarden- en leefstijlmodel. Het bestand is landelijk dekkend en bevat
totaal 255.000 persoonsgebonden e-mailadressen. Deze personen
hebben toestemming gegeven om benaderd te worden met commerciële
berichten. Testen hebben uitgewezen dat een hogere conversie wordt
behaald wanneer de uiting vooraf is afgestemd op het sociale milieu van
de ontvanger en gericht wordt gestuurd.
Na een aanhoudende en toenemende vraag uit de markt, maken
MailMedia en Motivaction het mogelijk met een sterk verhoogde respons
via Direct E-mail te mailen naar personen met een vooraf bekende
mentaliteit zoals Kosmopolieten, Moderne Burgerij en Opwaarts Mobielen.
Tegelijkertijd is het daarmee mogelijk geworden e-maildatabases van
organisaties te verrijken met normen-en-waardeninformatie, hetgeen
nieuwe wegen opent op het gebied van CRM. Johan van Mil, directeur
van MailMedia: "Het befaamde Mentality-model van Motivaction blijkt goed
te werken. Mentality biedt een hogere verklaringskracht voor het
dagelijks gedrag van mensen dan sociodemografische variabelen. In een
tijd waarin het belang van de effectiviteit van reclame op nummer 1 staat,
kunnen adverteerders de waste minimaliseren en de respons verder
verhogen".
Frits Spangenberg, directeur van Motivaction: "Opt-in e-mailmarketing, die
uitdrukkelijk plaatsvindt met toestemming van de persoon achter het e-
mailadres, staat hoog op de agenda van de adverteerders. MailMedia is
hierin in een jaar tijd marktleider geworden. Door onze samenwerking
kunnen we adverteerders een innovatief en effectief kanaal bieden om
hun prospects te benaderen. Men behulp van de Mentalityprofielen kan
meer richting worden gegeven aan e-mails, waarmee zowel verzender
als ontvanger is gediend''.
MailMedia BV is in september 2002 opgezet door IPAN-voorzitter Johan
van Mil. Met titels als Sapenda, Biosmail, Gamemail, TV-menu, Soapmail,
Mybutler en Communicatienieuws is MailMedia inmiddels de grootste
uitgever van e-mailmagazines. Daarnaast ontwikkelt MailMedia corporate
magazines per e-mail en exploiteert bestanden in opdracht van derden
zoals Feyenoord, TINE The Internetworking Event, Twigger en
Wannahaves. De totale oplage bedraagt ruim 40 miljoen e-mails per jaar
op basis van ruim 450.000 actieve abonnementen. De 255.000 opt-in e-
mailadressen kunnen door adverteerders worden ingezet voor e-
mailmarketing. MailMedia is vanaf de start winstgevend en heeft naast e-
mailpublishingbedrijf Veritate Company tevens Johan van Mil en E-bit als
aandeelhouder.
Motivaction BV is een bureau dat vanuit verschillende specialismen
kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek uitvoert en daaruit
voortvloeiend strategisch advies geeft over marketing en communicatie
aan commerciële organisaties, instellingen en overheden. Sinds 1996
brengt Motivaction met het Mentality-onderzoek nauwgezet de mentaliteit
van Nederlanders in kaart. Met dit kwantitatieve onderzoek geeft
Motivaction gefundeerd advies op het gebied van positionering,
communicatie en media-inzet. Er blijken fundamentele verschillen te
bestaan in mentaliteit: er worden door Motivaction 8 groepen gevonden
met gemeenschappelijke normen en waarden. Deze sociale milieus zijn
stabiel in de tijd en zijn gebaseerd op de alledaagse kijk op het leven van
mensen op een groot aantal gebieden. Het Mentality-team bestudeert de
sociale milieus sinds 1996, waardoor diepgaande kennis is opgedaan
over deze groepen en met name met welke tone of voice en op welke
wijze de groepen optimaal zijn te benaderen met een boodschap.
Mentality wordt onder meer toegepast op de volgende terreinen:
automotive, FMCG, charitatief, voeding en genotmiddelen, finance, ICT,
media, retail, leisure, reizen.
---
Voor meer informatie (