Gemeente Den Helder

22-10-2003
Openbare kennisgevingen week 43

Ingediende bouwaanvragen
Burgemeester en wethouders hebben aanvragen om een bouwvergunning ontvangen voor:

-Boterzwin 4540, voor het uitbreiden van de woning (ontvangen 10 oktober 2003);

-Landmetersweg 191, voor het plaatsen van een dakkapel in het voor- en achtergeveldakvlak van de woning (ontvangen 10 oktober 2003);
-Nieuwstraat 38, voor het plaatsen van een dakkapel in het voor- en achtergeveldakvlak van de woning, het uitbreiden van deze woning en het plaatsen van een kap op de berging bij deze woning (ontvangen 13 oktober 2003);

-Gasstraat 26, voor het uitbreiden van de woning (ontvangen 13 oktober 2003);

-Gasstraat 28, voor het uitbreiden van de woning (ontvangen 13 oktober 2003);

-Van Galenstraat 8, voor het plaatsen van een dakkapel in het zijgeveldakvlak van de woning (ontvangen 13 oktober 2003);
-Westgracht 41, voor het verbouwen en uitbreiden van de woning (ontvangen 14 oktober 2003).
Het gaat hier om een bekendmaking als bedoeld in artikel 41 van de Woningwet. De bouwplannen zijn in behandeling en liggen mogelijk om advies bij verschillende afdelingen en/of diensten. Ze liggen dus niet ter inzage. Wenst u informatie over een van deze bouwplannen, maak dan eerst een telefonische afspraak met de afdeling Bouwen en Wonen van de dienst Stadsontwikkeling & Beheer, telefoon 671679.

Verleende bouwvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben een bouwvergunning verleend voor:
-Jan Jacobsz. Quastplantsoen 10, voor het plaatsen van een dakkapel in het achtergeveldakvlak van de woning (verzenddatum 10 oktober 2003); Iedereen die door het verlenen van de bouwvergunning rechtstreeks in zijn belangen is getroffen kan binnen zes weken bezwaar indienen bij Burgemeester en wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder. Wie dit tijdig doet kan bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank in Alkmaar (Postbus 251, 1800 BG) schorsing van dit besluit aanvragen.

Bouwplannen/Vrijstellingen
Burgemeester en wethouders hebben aanvragen om een bouwvergunning ontvangen voor:

1. Wierbalg 2810, voor het plaatsen van een kap op de garage bij de woning;

2. Wierbalg 1976, voor het uitbreiden van de woning;
3. 3e Emmadwarsstraat 1, voor het wijzigen van de voorgevel van de woning;

4. 3e Emmadwarsstraat 7, voor het optrekken van de voorgevel van de woning;

5. Hertzogstraat 78, voor het maken van een verdieping op een gedeelte van de aanbouw achter de woning.
Burgemeester en wethouders kunnen hieraan alleen meewerken door het verlenen van vrijstelling op grond van het bepaalde in artikel 15 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening en
ad 1. artikel 3c, derde lid onder c van de voorschriften van het bestemmingsplan Drooghe Weert Zuid 1974, 3e herziening (1994); ad 2. artikel 4, lid 4 van de voorschriften van het uitwerkingsplan Drooghe Weert-Zuid 1974, uitwerkingsplan Wierbalg 1d; ad 3 t/m 5. artikel 2, zesde lid van de voorschriften van het bestemmingsplan Van Galenbuurt 1978, tweede herziening.
6. Energieweg 4a, voor het bouwen van een 2e verdieping op een kantoorpand.
Burgemeester en wethouders kunnen hieraan alleen meewerken door het verlenen van vrijstelling op grond van het bepaalde in artikel 19, lid 2 van de wet op de Ruimtelijke Ordening.
Burgemeester en wethouders zijn van plan deze vrijstellingen te verlenen. Heeft u hiertegen bezwaren, dan kunt u die vanaf vrijdag 24 oktober 2003 gedurende vier weken schriftelijk indienen bij Burgemeester en wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder.
De bouwplannen liggen gedurende deze termijn op werkdagen van 08.00 tot 14.00 uur ter inzage in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20 bij de afdeling Bouwen en Wonen.

Verkeerszaken
Burgemeester en wethouders hebben besloten dat een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats wordt aangelegd:

- in de Dirk Schrijverstraat voor nummer 28;
- in de Lekstraat voor nummer 17.
De gehandicaptenparkeerplaatsen worden aangegeven met borden E6 van Bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, met onderbord waarop het kenteken van een motorvoertuig staat. Bezwaren tegen (een van) deze besluiten kunt u tot 4 december 2003 schriftelijk indienen bij Burgemeester en wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder.
De stukken liggen tot 27 november 2003 ter inzage bij de afdeling Stadsbeheer van de dienst Stadsontwikkeling & Beheer aan de Sportlaan 62.

Kapvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben een verzoek voor een kapvergunning ontvangen voor:

- Gr. WillemIIstraat 294, voor het kappen van een den voor de woning;
- Irisstraat 1, voor het kappen van een kronkelwilg naast de woning;
- Wingerdstraat 53, voor het kappen van een conifeer voor de woning;
- A.Y. Kuiperstraat 9, voor het kappen van een conifeer achter de woning;

- Noordzeestraat 91, voor het kappen van een den voor de woning. Uw zienswijze over (een van)de vergunningen kunt u voor 30 oktober 2003 indienen bij Burgemeester en wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder.

Burgemeester en wethouders hebben een kapvergunning verleend voor:
- Sportpark Quelderduyn, voor het knotten van drie wilgen achter de sporthal aan de slootkant;

- Duinroosstraat naast nr. 91, voor het kappen van een populier in het openbaar groen, met herplantverplichting.
Uw bezwaar tegen het verlenen van (een van) deze vergunningen kunt u binnen zes weken indienen bij Burgemeester en wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder. De stukken kunt u bij de Milieudienst in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20 inzien.

Onderwijs
Burgemeester en wethouders hebben op grond van de Leerplichtwet 1969 een Instructie voor de Leerplichtambtenaar vastgesteld. Hierin is geregeld:
a) de manier waarop de ambtenaren de taken uitvoeren die staan in artikel 14, derde lid, 22 en 23 van de Leerplichtwet; b) de manier waarop de gevallen van schoolverzuim die ter kennis van de gemeente worden gebracht, worden behandeld;
c) de manier waarop de ambtenaren bij de uitvoering van hun taken overleg plegen en samenwerken met hun collegas van de omliggende gemeenten;
d) de aanwijzing van de diensten en instellingen waarmee de ambtenaren bij de uitvoering van hun taken moeten samenwerken. De Instructie voor de Leerplichtambtenaar ligt gedurende zes weken ter inzage bij de dienst Welzijn in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20.

DEN HELDER, 23 oktober 2003.
drs. J.M. Staatsen, burgemeester.
J. van der Mark, secretaris.