Bedrijfsfonds voor de Pers


Krediet voor KidsWeek

23-okt-03

Het Bedrijfsfonds voor de Pers heeft besloten een krediet van ¤ 294.000,- beschikbaar te stellen aan KidsWeek om een promotiecampagne uit te voeren.

KidsWeek is op 19 april 2003 opgericht en is bedoeld voor jongeren van 11 tot 15 jaar. Het blad is ontstaan vanuit de gedachte dat er behalve het Jeugdjournaal geen medium is dat de meningsvorming van kinderen stimuleert. Het blad besteed aandacht aan nieuws, actualiteit, kunst, cultuur, sport en media. KidsWeek verschijnt wekelijks in een betaalde oplage van ca. 12.000 exemplaren. Om een stijging in de betaalde oplage te realiseren wil de uitgever een reclamecampagne via TV, radio, internet en bioscoop starten. De campagne is onderverdeeld in een jaarlijkse cyclus van 5 perioden, elk getypeerd door een overkoepelend thema. Voor de tweede en derde periode is steun aan het Bedrijfsfonds gevraagd ter hoogte van ¤ 294.000,- in de vorm van een krediet. De twee trajecten aan het einde van de jaarlijkse cyclus zullen, net als de eerste periode, uit eigen middelen gefinancierd worden. Door de uitvoering van deze twee onderdelen van de wervingscampagne verwacht de uitgever vanaf 2005 een rendabele exploitatie te realiseren. Het besluit van het fonds om de uitkering te verstrekken is gebaseerd op artikel 130 van de Mediawet. Dit artikel biedt het fonds de mogelijkheid om financiële steun in de vorm van een krediet te verlenen indien de continuïteit van de exploitatie in gevaar is en de verantwoordelijke uitgever een project indient dat uitzicht biedt op een rendabele exploitatie binnen een redelijke periode. Naar de mening van het Bedrijfsfondsbestuur is aan deze voorwaarden voldaan.