Persberichten - 23/10/2003

Interbrew - Barmannen uit 20 landen demonstreren hun schenkvaardigheden tijdens de 7e editie van de Stella Artois® World Draught Master Competition

Brussel, 23 oktober 2003

Als bekroning van een jaar hard werk in het opleiden en trainen van barmannen over de hele wereld verzamelde Interbrew, The Worlds Local Brewer©, de beste onder hen voor een beslissend kampioenschap dat plaatsvond op 23 oktober 2003 in Hotel Le Plaza te Brussel, de hoofdstad van de bierliefhebbers. De wedstrijd werd voor het eerst in 1997 georganiseerd. De Stella Artois® World Draught Master 2003 werd toegekend aan Kerrie-Ann Watts - Australië (winnaar), Saleh Setiawan- Dubai (2e plaats) en Kevin Barbry- Frankrijk (3e plaats). Aan de finale namen barmannen uit 20 landen deel.

De Stella Artois® Draught Master 2003 liet de beste barmannen en
-vrouwen uit de 5 werelddelen het tegen elkaar opnemen, waarbij hun tapvaardigheden, het schenkritueel uit de fles en hun techniek bij de tafelbediening beoordeeld werden. Tijdens de wedstrijd wordt ieder onderdeel van de perfecte schenktechniek nauwlettend bestudeerd en kent een jury van experts uit 6 landen punten toe. De beste barman ter wereld wint een gratis reis naar een bestemming van eigen keuze, waar ook ter wereld. De finalisten op de tweede en derde plaats winnen een gratis reis naar om het even welke bestemming in Europa.

Stella Artois®, een van de stuwende merken van Interbrews internationale portefeuille, vertegenwoordigt de verscheidenheid van de Belgische biercultuur overal ter wereld. Daarom geeft Stella Artois® sinds 1997 de toon aan met een wereldkampioenschap rond het ritueel van bierschenken. Met deze wedstrijd benadrukt Interbrew zijn engagement voor kwaliteit, niet enkel van het product zelf, maar ook van de manier waarop het geserveerd wordt en aan de consument wordt aangeboden.

De deelnemers aan de editie van dit jaar kwamen uit: Australië, België, Bulgarije, Canada, Cyprus, de Tsjechische Republiek, Dubai, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Israël, Nieuw-Zeeland, Roemenië, Rusland, Singapore, Spanje, Nederland, Oekraïne en de VS. Stella Artois® is het best verkopende Belgische bier ter wereld en het 6e internationale pilsbier, uitgevoerd naar of onder licentie gebrouwen in meer dan 80 landen. Het is het tweede snelst groeiende merk in de brouwerij-industrie en kent al meer dan 5 jaar een groei met twee cijfer

Met het oog op de internationale premium-positionering van Stella Artois®, lag het voor de hand om in 2002 een domein zoals film te kiezen als het internationale sponsoringthema voor de volgende jaren. Sindsdien is Stella Artois® een van de officiële partners van het Filmfestival van Cannes, de belangrijkste partner van het filmfestival van Sofia, het filmfestival van Zagreb en het filmfestival van Sarajevo. Stella Artois® is ook partner van het Sundance-filmfestival in de Verenigde Staten. Intussen blijft Stella Artois® banden smeden met de consumenten in het kader van lokale filmactiviteiten zoals de Outdoor Screen Roadshow. Het Stella Artois® Screen is het wereldwijde sponsorplatform van Stella Artois®. Vorig jaar kon de Roadshow rekenen op een uitgebreide belangstelling in de belangrijkste Centraal-Europese markten, waar meer dan 100.000 consumenten werden bereikt.

Stella Artois Screen.com (www.stellaartoisscreen.com) is on line sinds september 2001 en kreeg onlangs een nieuwe impuls om de wereldwijde activiteiten van Stella Artois® in de kijker te stellen. Deze site stelt het merk helemaal in de kijker, met nieuws over de activiteiten van Stella Artois® Screen over de hele wereld, en een pak informatie rond het merk: geschiedenis, serveertips en schenkritueel, recepten en nog veel meer interessante wetenswaardigheden.

Interbrew - The World's Local Brewerã Interbrew, een beursgenoteerd bedrijf (INTB Euronext) met hoofdzetel in Brussel, België, is één van de oudste bierbedrijven ter wereld. Onze strategie, The World's Local Brewerã, bestaat erin om in de belangrijkste biermarkten ter wereld sterke lokale platforms uit te bouwen. We hebben een portefeuille van meer dan 200 merken en we hebben meer dan 35.000 mensen in dienst. We hebben activiteiten in 21 landen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië-Pacific en bezitten strategische minderheidsbelangen in verschillende brouwerijen overal ter wereld. In 2002 haalden we een netto-omzet van bijna 7 miljard.

Bezoek ons op de website www.interbrew.com voor meer informatie

Bron: Interbrew
Provider: Euronext Brussels