BedrijfsautoRAI

24-10-2003

Productie start voor de nieuwe Vito dubbelcabine

Vrijdag 17 oktober jl. werd in het Vehicle Preparation Center (VPC) te Nijkerk de laatste oude Vito dubbelcabine omgebouwd.

Dat deze Vito variant op grijs kenteken een gat in de markt was blijkt uit het productienummer op de voorruit van deze laatste dubbelcabine: in een periode van zeven jaar werden er 13.578 Vito dubbelcabines omgebouwd door het VPC. Een reden om alle medewerkers van de carrosseriewerkplaats in Nijkerk uit te nodigen voor een hapje en drankje en hen een eerste blik te laten werpen op de nieuwe Vito dubbelcabine, die tijdens de Bedrijfsauto RAI zijn wereldpremière beleefde.

Aan de ombouw van deze nieuwe generatie Vito dubbelcabine ging een intensieve voorbereidingsperiode vooraf. Reeds drie jaar geleden voerde de Afdeling Sales Engineering van DaimlerChrysler Nederland tijdens de ontwikkelingsfase van de nieuwe Vito in het Spaanse Vitoria de eerste gesprekken. Anderhalf jaar geleden werd in Nijkerk het projectteam opgestart dat in oktober 2002 in Duitsland de eerste pilotvoertuigen bekeek. In het kader van een verdere afstemming werd onder andere een nieuwe achterbank ontwikkeld en vond de definitieve formulering van het pakket van eisen plaats.

Daarbij werden ook de uitkomsten van een marktonderzoek meegenomen. De verantwoordelijke voor de ontwikkeling en productie Eric Wilbers (foto) onderstreept het cruciale belang van deze informatie. Wij hebben de eisen uit de markt zelfs nog aangescherpt omdat we de concurrentie beslist een stap voor willen zijn. In het Vito segment zijn we de absolute trendsetter.