Ingezonden persbericht


Natexis Assurances genereert met DataDistilleries 1,6 miljoen Euro extra omzet in een direct marketing campagne

Franse verzekeraar behaalt uitstekende resultaten met de analytische software van DataDistilleries

Amsterdam, 27 oktober 2003 - DataDistilleries, marktleider op het gebied van voorspellende, real-time analytische oplossingen, heeft vandaag bekendgemaakt dat Natexis Assurances, de verzekeringstak van het Franse Groupe Banque Populaire, uitstekende resultaten heeft behaald met DataDistilleries' software. Natexis Assurances selecteert met behulp van DataDistilleries de meest geschikte klanten voor elke campagne en voorziet haar bankfilialen van gekwalificeerde leads. Dit heeft geleid tot een halvering van het aantal direct-mails, terwijl de opbrengst is verdubbeld. Een recente campagne heeft 1,6 miljoen Euro extra omzet gegenereerd.

Natexis Assurances beheert meer dan 4 miljoen verzekeringspolissen. Met de analytische software van DataDistilleries kan Natexis Assurances een beter inzicht verkrijgen in de behoeften van de individuele klant, de respons op een campagne voorspellen en proactief die klanten selecteren voor een campagne die de grootste waarde genereren voor het bedrijf.

In juni heeft het bedrijf een campagne voor levensverzekeringen uitgevoerd, gebaseerd op analyses met DataDistilleries. Deze campagne bestond uit een direct mailing, die in enkele gevallen werd gevolgd door een telefoongesprek. Het aantal direct-mails in deze campagne was 46% lager dan in eerder dit jaar uitgevoerde campagnes, terwijl het aantal verkochte polissen met 55% toenam. DataDistilleries selecteerde die klanten die eerder geneigd waren grotere investeringen te doen, wat zorgde voor een stijging van de omzet met 109% oftewel 1,6 miljoen Euro extra omzet.

Een andere levensverzekeringcampagne in april toonde ook al het vermogen van DataDistilleries om het responspercentage en de resultaten van een campagne significant te verbeteren. Het aantal verkochte polissen bij de door DataDistilleries geselecteerde klantengroep lag drie maal hoger dan bij andere groepen. Bovendien kwam de gemiddelde waarde per klantinvestering 92% hoger te liggen.

"We zijn zeer tevreden met DataDistilleries, want het heeft bewezen dat het ons in korte tijd concrete voordelen kan opleveren", aldus Arthur Seck, strategisch marketing manager van Natexis Assurances. "Met deze software kunnen wij effectievere marketingcampagnes uitvoeren, onze marketing- en verkoopkosten terugbrengen, en de conversie aanzienlijk verbeteren. De implementatie van DataDistilleries heeft al gezorgd voor een flinke extra omzet en we verwachten dat het ons in de nabije toekomst nog veel meer gaat opleveren."

"Met Natexis Assurances hebben we wederom een sterke klantencase", aldus Marcel Holsheimer, president en oprichter van DataDistilleries. "De kostenreductie en verhoogde omzet die zij hebben gerealiseerd dankzij de inzet van DataDistilleries is kenmerkend voor onze implementaties, en dit is nog maar het begin. Bovendien krijgt de afdeling strategische marketing van Natexis Assurances met deze succesvolle aanpak het heft in handen: zij hebben controle over de marketingaanpak voor iedere klant en optimaliseren tegelijkertijd de kosten en opbrengsten van elke campagne - een goed voorbeeld van de voordelen van analytische software."


---

Over Natexis Assurances
Natexis Assurances, voorheen Assurances Banque Populaire, is de verzekeringsdivisie van de Groupe Banque Populaires. Natexis Assurances is actief op alle verzekeringsgebieden (individuele levensverzekeringen, collectieve levensverzekeringen, ongevallenverzekeringen, schadeverzekeringen). De onderneming levert meer dan 4 miljoen polissen aan haar klanten, welke een totale waarde van 18 miljard Euro vertegenwoordigen.

Over DataDistilleries
DataDistilleries is marktleider op het gebied van voorspellende, real-time analytische software. DataDistilleries 3 analyseert klantgegevens en voorspelt het gedrag, de behoeften, risico's en winstgevendheid van individuele klanten. Op basis van deze kennis bepaalt de software automatisch wat de beste (commerciële) actie is tijdens elk klantcontact, zodat verbeterde cross-selling, klantbehoud, fraude detectie en credit scoring wordt gerealiseerd.
DataDistilleries optimaliseert de bestaande infrastructuur, zoals campagne managers, call centers en marketingdatabases. Gebruikers profiteren van verbeterde conversie op campagnes, lagere marketing- en verkoopkosten, verbeterde fraude detectie en toegenomen klanttevredenheid, wat resulteert in maximale klantwinstgevendheid en een snel investeringsrendement. Tot DataDistilleries' klantenkring behoren toonaangevende organisaties zoals ABN AMRO, Natexis Banque Populaire, Center Parcs, De Telegraaf, International Masters Publishers, ING Groep, Spaarbeleg (Aegon) en Vodafone. Het hoofdkantoor van DataDistilleries is gevestigd in Nederland, daarnaast zijn er kantoren in Duitsland, Engeland, België en Frankrijk. Website: www.datadistilleries.com .

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
DataDistilleries: Nathalie Hardijzer, tel.: 020 - 5620020 of e-mail: n.hardijzer@datadistilleries.com