BedrijfsautoRAI

28-10-2003

Mega order voor Fiat Auto Nederland

Binnen 3 jaar zal Fiat Auto Nederland zon 2.000 bedrijfswagens leveren aan Tempus, de nieuwe franchiseorganisatie voor installatiebedrijven, powered by ENECO Energie. Deze gigantische vloot zal worden ingezet bij de franchisenemers van Tempus, oftewel de installatiebedrijven die de service verrichten van alle warm watervoorzieningen in de woningen van particulieren.

Fiat Auto Nederland is als exclusieve automotive toeleverancier verbonden aan Tempus. Kier Reitsma, Directeur Fleet Sales & Leasing van de onlangs naar Lijnden verhuisde importeur, verklaart de mega order nader: Feitelijk is de keuze van Tempus voor Fiat bedrijfswagens gestoeld op drie onderdelen: ten eerste het prima imago van onze LCV-lijn met kanjers als de Ducato en de Doblò Cargo. Ten tweede bieden onze modellen de juiste prijs-kwaliteitverhouding. Derde factor is de mogelijkheid van efficiënt wagenparkbeheer tegen een lage km-kostprijs; bij de aanschaf van 2.000 bestellers ga je per slot van rekening niet over één nacht ijs!

Core business
Bij het begin dit jaar opgerichte Tempus hebben zich inmiddels een negental installatiebedrijven aangesloten. Volgens Bert Muller, Directeur Tempus Nederland b.v., is de tijd rijp om maximaal profijt te trekken van de combinatie Tempus en ENECO Energie. Tempus is, net als ENECO Energie, gericht op de core-business. We houden ons bezig met installatie, onderhoud en service aan verwarmings- en warmwatertoestellen. Daar waar ENECO Energie ophoudt, gaan wij verder.

Omdat energielevering en installatietechniek veel met elkaar te maken hebben, ziet Muller voor de toekomst legio mogelijkheden. Ik denk hierbij aan pakketten voor nieuwbouwwoningen waarbij gas in combinatie met een verwarmingsketel en een onderhoudscontract wordt aangeboden. Maar zover zijn we nog niet. Ons eerste doel is naamsbekendheid opbouwen. Daarna komt de invulling met concrete producten en diensten. Qua aantal franchisenemers willen we binnen nu en twee jaar overigens naar 50 partners, zodat er sprake is van landelijke dekking.

Mediaoffensief
Tempus richt zich op ambitieuze ondernemers die kiezen uit het beste van twee werelden namelijk een sterk landelijk merk en lokaal ondernemerschap. De samenwerking richt zich op het gebied van inkoop, automatisering, marketing en personeelsbeleid, aldus de heer Muller. Vanzelfsprekend stelt Tempus de nodige eisen aan bedrijven die zich bij de franchiseorganisatie wensen aan te sluiten. Muller: Vakmanschap en betrouwbaarheid staan bij ons hoog in het vaandel. Sterker nog, het zijn zaken waarmee we ons willen onderscheiden.

Recentelijk heeft Tempus een waar mediaoffensief geopend om de naamsbekendheid op te bouwen. Uiteraard prijkt op de Fiat bedrijfsautos van de aangesloten installateurs het opvallende, roodgele Tempus-logo.

Fotobijschrift: Bert Muller, Directeur Tempus Nederland b.v. (links) en Hans van den Brink, Account Manager Fleet Sales Fiat Auto Nederland, feliciteren elkaar met de samenwerking.