Koninklijke Ahold

PERSBERICHT

VERNIEUWD AH MOBIEL: PRIJSDOORBRAAK IN PREPAIDBELLEN

Zaandam, 4 november 2003 ? AH Mobiel is vernieuwd. Vanaf maandag 10 november aanstaande krijgen klanten bij aankoop van een AH Mobiel-opwaardeerkaart het meeste gratis extra beltegoed in de markt. Afhankelijk van de opwaardeerkaart kan dit oplopen tot 10 euro per kaart. Het vernieuwde aanbod komt voort uit een overeenkomst met Telfort. De supermarktketen verwacht dat het huidige aantal AH mobiel-klanten van 70.000 aanzienlijk zal toenemen.

Bij aankoop van AH Mobiel-opwaardeerkaarten ter waarde van 30, 20 of 10 euro ontvangen klanten respectievelijk 10, 5 of 1 euro gratis. Het beltegoed is drie maanden geldig. Mocht het beltegoed een keer zijn verlopen, dan krijgt de klant na opwaardering binnen drie maanden, het resterende tegoed bij het nieuwe beltegoed opgeteld. Hierdoor is AH Mobiel voor iedereen die voor meer dan 4 euro per maand belt al voordeliger.

Het introductiepakket van het vernieuwde AH Mobiel bestaat uit een SIM-kaart, met daarbij 20 euro beltegoed. Het pakket is voor 20 euro in alle Albert Heijn-winkels verkrijgbaar. Het vernieuwde AH Mobiel is herkenbaar aan de kleuren geel en zilver. Het huidige aanbod van 10% extra beltegoed blijft voor de huidige AH Mobiel-bellers bestaan. Deze bellers kunnen echter ook gratis op het vernieuwde aanbod overstappen.

AH Mobiel is een jaar na introductie de grens van 70.000 klanten inmiddels gepasseerd. Albert Heijn verwacht met het vernieuwde scherpe aanbod het aantal klanten aanzienlijk te verhogen. De supermarktketen is sinds 1999 de grootste aanbieder van prepaidkaarten en verkoopt ongeveer 20% van alle prepaidkaarten in Nederland. Inmiddels is bijna 10% van alle opwaardeerkaarten die verkocht worden bij Albert Heijn van het eigen merk AH Mobiel. Het aanbieden van een dienst voor mobiele telefonie onder het huismerk past in het streven van Albert Heijn om de klant steeds meer gemak te bieden, geïntegreerd in het dagelijks winkelen.


---EINDE BERICHT---