Ingezonden persbericht
CCV introduceert elektronische verkoop van beltegoed via bestaande betaalautomaat
E-voucher maakt papieren kraskaarten overbodig
Amsterdam, 4 november 2003 - CCV Holland B.V., marktleider op het gebied van
elektronische betaalsystemen introduceert E-voucher, de verkoop van prepaid
beltegoed, als extra functionaliteit op de bestaande betaalautomaat van CCV.
Dit betekent dat winkeliers geen papieren kraskaarten meer in voorraad
hoeven te hebben, maar prepaid beltegoed als extra functie op hun huidige
terminal kunnen aanbieden.
Met de komst van de E-voucher hebben winkeliers nog maar één apparaat nodig
voor zowel pinnen, chippen en creditcards als verkoop van prepaid beltegoed.
De codes voor het opwaarderen van het beltegoed op de mobiele telefoon
worden elektronisch verstrekt. Op de printbon, het E-voucher, staan de naam
van de provider, de activeercode, de waarde van het beltegoed en de
opwaardeerinstructie. Prepaid beltegoed van alle telecomproviders kan op
deze manier worden verkocht.
"Het principe van het opwaarderen van prepaid beltegoed blijft dus
ongewijzigd", aldus Arjan van den Broek, Senior Consultant bij CCV. "De
voordelen van E-voucher ten opzichte van papieren kraskaarten zijn echter
legio. Diefstal of fraude is onmogelijk, winkeliers hoeven hun voorraden
niet meer voor te financieren, verkopen worden achteraf gefactureerd en er
is altijd prepaid beltegoed van elke provider beschikbaar. Deze voordelen
maken E-voucher tot een eenvoudige, efficiënte, veilige en bovendien
kostenbesparende vorm van distributie van prepaid beltegoed".
Om prepaid beltegoed elektronisch te kunnen verkopen, heeft een winkelier
alleen een OMNI betaalautomaat van CCV en een overeenkomst met een
distributeur van prepaid beltegoed nodig. Via de distributeur krijgt CCV de
gegevens van de winkelier waarna het E-voucherprogramma wordt geïnstalleerd
op de al aanwezige betaalautomaat. De verkoper is dus vrij in de keuze van
de leverancier met de gunstigste voorwaarden. De distributeur moet echter
wel voldoen aan de strenge eisen om aangesloten te kunnen worden op de CCV
infrastructuur. Momenteel is PayCenter al aangesloten op het CCV netwerk.
CCV verwacht op korte termijn ook overeenkomsten aan te gaan met andere
distributeurs.
Over CCV Holland B.V.
CCV is een internationaal opererend bedrijf met partners door heel Europa.
Het bedrijf is specialist op het gebied van betaalautomaten, verwerking en
autorisatie van financiële en loyalty transacties en het ontwikkelen en
beheren van loyalty en klantenkaartsystemen. Op basis van geavanceerde
technologie biedt CCV zowel standaardproducten als klantspecifieke
oplossingen. De benodigde hard- en software wordt in eigen beheer
ontwikkeld. Fout-tolerante systemen, een eigen Call Center en een landelijk
opererende serviceorganisatie waarborgen een hoog serviceniveau. CCV is
opgericht in 1967 en gevestigd in Arnhem.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 B.V.
Liesbeth Kramer
Tel: 020-530 43 49
E-mail: liesbethk@text100.nl