Ingezonden persbericht

CCV introduceert elektronische verkoop van beltegoed via bestaande betaalautomaat

E-voucher maakt papieren kraskaarten overbodig

Amsterdam, 4 november 2003 - CCV Holland B.V., marktleider op het gebied van elektronische betaalsystemen introduceert E-voucher, de verkoop van prepaid beltegoed, als extra functionaliteit op de bestaande betaalautomaat van CCV. Dit betekent dat winkeliers geen papieren kraskaarten meer in voorraad hoeven te hebben, maar prepaid beltegoed als extra functie op hun huidige terminal kunnen aanbieden.

Met de komst van de E-voucher hebben winkeliers nog maar één apparaat nodig voor zowel pinnen, chippen en creditcards als verkoop van prepaid beltegoed. De codes voor het opwaarderen van het beltegoed op de mobiele telefoon worden elektronisch verstrekt. Op de printbon, het E-voucher, staan de naam van de provider, de activeercode, de waarde van het beltegoed en de opwaardeerinstructie. Prepaid beltegoed van alle telecomproviders kan op deze manier worden verkocht.

"Het principe van het opwaarderen van prepaid beltegoed blijft dus ongewijzigd", aldus Arjan van den Broek, Senior Consultant bij CCV. "De voordelen van E-voucher ten opzichte van papieren kraskaarten zijn echter legio. Diefstal of fraude is onmogelijk, winkeliers hoeven hun voorraden niet meer voor te financieren, verkopen worden achteraf gefactureerd en er is altijd prepaid beltegoed van elke provider beschikbaar. Deze voordelen maken E-voucher tot een eenvoudige, efficiënte, veilige en bovendien kostenbesparende vorm van distributie van prepaid beltegoed".

Om prepaid beltegoed elektronisch te kunnen verkopen, heeft een winkelier alleen een OMNI betaalautomaat van CCV en een overeenkomst met een distributeur van prepaid beltegoed nodig. Via de distributeur krijgt CCV de gegevens van de winkelier waarna het E-voucherprogramma wordt geïnstalleerd op de al aanwezige betaalautomaat. De verkoper is dus vrij in de keuze van de leverancier met de gunstigste voorwaarden. De distributeur moet echter wel voldoen aan de strenge eisen om aangesloten te kunnen worden op de CCV infrastructuur. Momenteel is PayCenter al aangesloten op het CCV netwerk. CCV verwacht op korte termijn ook overeenkomsten aan te gaan met andere distributeurs.

Over CCV Holland B.V.
CCV is een internationaal opererend bedrijf met partners door heel Europa. Het bedrijf is specialist op het gebied van betaalautomaten, verwerking en autorisatie van financiële en loyalty transacties en het ontwikkelen en beheren van loyalty en klantenkaartsystemen. Op basis van geavanceerde technologie biedt CCV zowel standaardproducten als klantspecifieke oplossingen. De benodigde hard- en software wordt in eigen beheer ontwikkeld. Fout-tolerante systemen, een eigen Call Center en een landelijk opererende serviceorganisatie waarborgen een hoog serviceniveau. CCV is opgericht in 1967 en gevestigd in Arnhem.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 B.V.
Liesbeth Kramer
Tel: 020-530 43 49
E-mail: liesbethk@text100.nl