Ingezonden persbericht


stork brengt beheer IT-werkplekken onder bij Getronics

Amsterdam, 12 november 2003 - Getronics maakt vandaag bekend dat met technologieconcern Stork een vijfjarige overeenkomst is getekend voor het beheer van Stork's IT-werkplekken. De overeenkomst vertegenwoordigt een waarde van circa EUR 10 miljoen en behelst het beheer van 1.300 werkplekken in Nederland.

De uitbestede werkzaamheden bestaan uit het verzorgen van een Helpdesk op basis van een 'single point of contact' voor alle IT-gerelateerde zaken, server- en werkplekbeheer, alle IMACS (installations, moves, additions and changes), het beheren van Stork's LAN (Local Area Network) en ondersteuning van software zoals MS Office, Outlook, Acrobat Reader, McAffee virusscan, WinZip, LotusNotes en ERP-systemen.

"Getronics heeft bij ons bedrijfsonderdeel Stork Fokker AESP haar kwaliteit op het gebied van werkplekbeheer inmiddels meer dan bewezen. Nadat besloten was de IT-activiteiten verder uit te besteden, werd als uitkomst van een selectieproces definitief gekozen voor Getronics", aldus André Haket, CIO van Stork. "Door nu te kiezen voor één enkele organisatie bereiken we bovendien aanzienlijke schaalvoordelen."

Oswald Coene, Algemeen Directeur Getronics Nederland: "We zijn verheugd dat Stork heeft besloten de bestaande samenwerking uit te breiden. Hiermee kan Stork IT zich volledig gaan richten op directe ondersteuning van de business en hoeft ze zich op dagelijkse basis geen zorgen meer te maken over de operationele IT-activiteiten."
Over Stork
Stork is een wereldwijd opererende technologieonderneming met 14.000 medewerkers en een omzet van 2 miljard euro. Het bedrijf bestaat uit winstverantwoordelijke werkmaatschappijen die waarde toevoegen aan de productieprocessen van hun industriële klanten door de levering van systemen, componenten en diensten.
In 2002 is Stork gestart met een Corporate Procurement-programma dat aanzienlijke besparingen tot doel heeft. Inmiddels zijn meer dan 20 grote contracten afgesloten. De daartoe behorende overeenkomst met Getronics voor IT-werkplekbeheer ondersteunt Stork's inspanning om door standaardisatie van systemen en reductie van het aantal leveranciers het beheer van haar IT te verbeteren, het rendement ervan te verhogen en de kosten te verlagen.

Over Getronics
Met circa 23.000 medewerkers in ruim 30 landen en een omzet van EUR 3,6 miljard in 2002, is Getronics één van 's werelds toonaangevende aanbieders van leveranciersonafhankelijke Informatie- en Communicatie Technologie (ICT) oplossingen en diensten. Het huidige Getronics combineert de dienstverleningscapaciteiten van het Nederlandse Getronics met de activiteiten van het voormalige Wang Global en de vroegere systemen- en diensten divisie van Olivetti. Getronics is de nummer 2 op het gebied van Netwerk- en Desktop Outsourcing en neemt wereldwijd de vierde plaats in op het gebied van Netwerk Consulting en Integratie (Bron: IDC 2002-2003).

Getronics ontwikkelt, implementeert, integreert en beheert ICT infrastructuren en business solutions en helpt daarmee zowel wereldwijd opererende ondernemingen als lokale bedrijven de waarde van hun investeringen in informatietechnologie te maximaliseren.

Het hoofdkantoor van Getronics is gevestigd in Amsterdam. Daarnaast zijn er regionale hoofdvestigingen in Boston en Singapore. Getronics is genoteerd aan Euronext Amsterdam ('GTN').



Ingezonden persbericht