Ingezonden persbericht
stork brengt beheer IT-werkplekken onder bij Getronics
Amsterdam, 12 november 2003 - Getronics maakt vandaag bekend dat met
technologieconcern Stork een vijfjarige overeenkomst is getekend voor het
beheer van Stork's IT-werkplekken. De overeenkomst vertegenwoordigt een
waarde van circa EUR 10 miljoen en behelst het beheer van 1.300 werkplekken
in Nederland.
De uitbestede werkzaamheden bestaan uit het verzorgen van een Helpdesk op
basis van een 'single point of contact' voor alle IT-gerelateerde zaken,
server- en werkplekbeheer, alle IMACS (installations, moves, additions and
changes), het beheren van Stork's LAN (Local Area Network) en ondersteuning
van software zoals MS Office, Outlook, Acrobat Reader, McAffee virusscan,
WinZip, LotusNotes en ERP-systemen.
"Getronics heeft bij ons bedrijfsonderdeel Stork Fokker AESP haar kwaliteit
op het gebied van werkplekbeheer inmiddels meer dan bewezen. Nadat besloten
was de IT-activiteiten verder uit te besteden, werd als uitkomst van een
selectieproces definitief gekozen voor Getronics", aldus André Haket, CIO
van Stork. "Door nu te kiezen voor één enkele organisatie bereiken we
bovendien aanzienlijke schaalvoordelen."
Oswald Coene, Algemeen Directeur Getronics Nederland: "We zijn verheugd dat
Stork heeft besloten de bestaande samenwerking uit te breiden. Hiermee kan
Stork IT zich volledig gaan richten op directe ondersteuning van de business
en hoeft ze zich op dagelijkse basis geen zorgen meer te maken over de
operationele IT-activiteiten."
Over Stork
Stork is een wereldwijd opererende technologieonderneming met 14.000
medewerkers en een omzet van 2 miljard euro. Het bedrijf bestaat uit
winstverantwoordelijke werkmaatschappijen die waarde toevoegen aan de
productieprocessen van hun industriële klanten door de levering van
systemen, componenten en diensten.
In 2002 is Stork gestart met een Corporate Procurement-programma dat
aanzienlijke besparingen tot doel heeft. Inmiddels zijn meer dan 20 grote
contracten afgesloten. De daartoe behorende overeenkomst met Getronics voor
IT-werkplekbeheer ondersteunt Stork's inspanning om door standaardisatie van
systemen en reductie van het aantal leveranciers het beheer van haar IT te
verbeteren, het rendement ervan te verhogen en de kosten te verlagen.
Over Getronics
Met circa 23.000 medewerkers in ruim 30 landen en een omzet van EUR 3,6
miljard in 2002, is Getronics één van 's werelds toonaangevende aanbieders
van leveranciersonafhankelijke Informatie- en Communicatie Technologie (ICT)
oplossingen en diensten. Het huidige Getronics combineert de
dienstverleningscapaciteiten van het Nederlandse Getronics met de
activiteiten van het voormalige Wang Global en de vroegere systemen- en
diensten divisie van Olivetti. Getronics is de nummer 2 op het gebied van
Netwerk- en Desktop Outsourcing en neemt wereldwijd de vierde plaats in op
het gebied van Netwerk Consulting en Integratie (Bron: IDC 2002-2003).
Getronics ontwikkelt, implementeert, integreert en beheert ICT
infrastructuren en business solutions en helpt daarmee zowel wereldwijd
opererende ondernemingen als lokale bedrijven de waarde van hun
investeringen in informatietechnologie te maximaliseren.
Het hoofdkantoor van Getronics is gevestigd in Amsterdam. Daarnaast zijn er
regionale hoofdvestigingen in Boston en Singapore. Getronics is genoteerd
aan Euronext Amsterdam ('GTN').
Ingezonden persbericht