Ingezonden persbericht

Persbericht

12 november 2003

Salesforce.com Winter '04 levert meest populaire on-demand CRM ter wereld

~ nieuwe salesforce.com release omvat vele nieuwe features en sforce 2.0 on-demand applicatieserver voor op maat gemaakte gebruikersinterfaces en databases ~

Salesforce.com introduceert salesforce.com Winter '04, de nieuwste release van haar succesvolle on-demand Customer Relationship Management (CRM) dienst. Winter '04 is de veertiende generatie van salesforce.com en de derde belangrijke release dit jaar. Het biedt meer dan 1.000 on-demand CRM-features, zoals geïntegreerde dashboards, geautomatiseerde workflow, real-time alerts en contractmanagement. Naast sforce 2.0, de eerste on-demand applicatieserver, biedt Salesforce.com Winter '04 ook geavanceerde customisation, globalisering en integratiemogelijkheden die bedrijven nodig hebben voor het succesvol beheren van winstgevende relaties met hun klanten wereldwijd.

Salesforce.com heeft in salesforce.com Winter '04 meer dan 150 miljoen dollar geïnvesteerd in onderzoek en infrastructuur. Het is een succesvolle suite van schaalbare, on-demand CRM-oplossingen voor geïntegreerde salesforce automatisering, marketing- en campagnebeheer, klantenservice en ondersteuning, activiteiten en financiën, rapportage en analyse en documentbeheer. Het salesforce.com software-als-service model zorgt er automatisch voor dat 8.000 klanten en 110.000 abonnees wereldwijd gebruik kunnen maken van de vele voordelen van de nieuwe release, zonder de problemen die meestal wel gepaard gaan met traditionele software upgrades.

"Aan de Winter '04 release heeft salesforce.com veel nieuwe tools en features toegevoegd, zoals team account management, dashboards, dynamische pagina-opmaak en geautomatiseerde workflow. Deze vergroten de cross-sales mogelijkheden en zorgen ervoor dat verschillende afdelingen beter samenwerken," zei Pam Maines, director sales en marketing, asset management group bij Pepco Energy Services.

"De salesforce.com Winter '04 release levert on-demand CRM customisation, integratie en globaliseringsfeatures die onze klanten nodig hebben om hun activiteiten wereldwijd uit te breiden," zei Marc Benioff, voorzitter en CEO bij salesforce.com. "We zullen marktleider blijven in de CRM-markt door de ene innovatie na de andere op de markt te brengen, om ervoor te zorgen dat onze klanten de middelen hebben om succesvol te zijn. We hebben de problemen met de implementatie en het leveren van client/server software opgelost, zodat iedereen van ons on-demand CRM succes, niet software, kan profiteren."

(333 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com is wereldwijd marktleider in het leveren van software-als-service. Het bedrijf levert de succesvolle salesforce.com productserie van on-demand oplossingen voor zowel geïntegreerde sales force automation, campagnemanagement, klantenservice en helpdesk als document en file management. Hiermee kunnen bedrijven op een succesvolle manier communiceren met klanten wereldwijd. Daarnaast heeft het bedrijf sforce geïntroduceerd, een nieuwe dienst die de manier waarop applicaties worden gebouwd zal veranderen, net zo als salesforce.com de manier waarop applicaties worden aangeboden heeft veranderd.

Sforce stelt zakelijke applicatie-ontwikkelaars in staat de tools te gebruiken die ontwikkelaars graag gebruiken. In combinatie met Web Services van sforce kunnen applicaties snel gebouwd en ingezet worden tegen aanzienlijke lagere kosten dan ooit tevoren.

Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder Editors' Choice, twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, twee Deploy Awards van InfoWorld, Investor s Choice Award van Enterprise Outlook, Editors Choice van TMCLabs, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year.

Het bedrijf heeft meer dan 8.000 klanten in 110 landen, en levert haar diensten in 11 talen. Salesforce.com is opgericht in 1999. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië.

Salesforce.com and sforce zijn geregistreerde handelsmerken van salesforce.com, Inc., San Francisco, California. Andere namen die gebuikt worden zijn mogelijk handelsmerken van de eigenaars.

Nieuwe CRM features
Salesforce.com Winter '04 levert talloze nieuwe on-demand CRM features. Geïntegreerde actieve dashboards leveren belangrijke informatie en vatten deze samen. Bovendien kunnen ze op maat worden gemaakt om een real-time overzicht te geven van bedrijfsgegevens en belangrijke indicatoren voor de bedrijfsprestaties. Workflow automation creëert bedrijfsregels en automatiseert en standaardiseert zakelijke bedrijfsprocessen. Real-time alerts geven automatische meldingen van belangrijke zakelijke gebeurtenissen, wanneer en waar dan ook, zelfs via draadloze apparaten. Contractmanagement, onderdeel van de nieuwe operations en financiën module, gaat verder dan het sluiten van een overeenkomst en creëert niet alleen klantcontracten, maar houdt deze ook in de gaten.

Customisation
Salesforce.com geeft bedrijven controle over de eindgebruiker en maakt het mogelijk om programma's op persoonlijke behoefte af te stemmen. Met nieuwe maatwerkobjecten en sforce-besturingselementen kunnen bedrijven hun salesforce.com database verder uitbreiden en applicaties, schermen en formulieren bouwen, zonder dat daar infrastructuur op locatie voor nodig is.

Integratie
Salesforce.com Winter '04 on-demand CRM maakt naadloze integratie met bedrijfsapplicaties en de meest gebruikte desktopapplicaties, zoals Microsoft Word en Microsoft Excel, mogelijk. De nieuwe sforce 2.0 enterprise webservices API biedt krachtige en op standaarden gebaseerde integratiemogelijkheden, waaronder het genereren van dynamische WSDL en SQL-achtige object zoekopdrachten.

Globalisering
Door haar ondersteuning van 11 talen en alle munteenheden biedt salesforce.com geavanceerde globaliseringsmogelijkheden voor internationaal gebruik van CRM. De nieuwe wereldwijde vertaalfeature biedt directe vertaalmogelijkheden en vat automatisch gegevens en rapporten samen voor managers in de taal van hun keuze.

Sforce 2.0 on-demand applicatieserver
Sforce 2.0 is open, veilig en betrouwbaar en de eerste on-demand applicatieserver ter wereld voor het bouwen van on-demand applicaties. Het stelt ontwikkelaars in staat om de salesforce.com gebruikersinterface, 'business logic' en datamodel op maat te maken, te integreren en uit te breiden op basis van specifieke eisen en met ongekende eenvoud en succes. Voor meer informatie kunt u www.salesforce.com bezoeken.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven of Lilian van Tongerlo bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv/lilianv@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +44 1344 393 501
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com


---

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com


---