Fontys
vrijdag 28 november 2003
woensdag 12 november 2003
Fontys Hogescholen start nieuwe campagne: `Fontys antwoordt'
Deze maand is de nieuwe corporate campagne van Fontys Hogescholen te
zien op buitenreclame in de steden Eindhoven, Tilburg, Venlo, Den
Bosch, Arnhem, Nijmegen, Veghel, Roermond, Sittard, Geleen, Zwolle,
Amsterdam en Rotterdam. Fontys wil met de campagne `Fontys antwoordt'
laten zien waar ze voor staat: een learning community waar iedereen
antwoorden kan vinden of kan leren te vinden op de eigen vragen.
Campagne
Het idee van `Fontys antwoordt' is gebaseerd op de strategie van
Fontys Hogescholen voor 2003-2005: `Idealisme in Learning
Communities'. Fontys wil een learning community zijn, een omgeving
waarin mensen mèt en vàn elkaar leren. Het doel van de campagne is
Fontys Hogescholen te profileren, het merk Fontys sterker in de markt
te zetten en lading te geven, zowel intern als extern. De campagne
dient niet alleen als wervingscampagne voor studenten, maar is een
corporate campagne waarmee alle doelgroepen van Fontys worden
aangesproken. De campagne loopt in ieder geval tot eind 2005.
Concept
In een learning community speelt het `spel' van vraag en antwoord een
belangrijke rol. Dit is dan ook het uitgangspunt van de corporate
campagne. Hierin worden prikkelende vragen gesteld gecombineerd met
verrassende beelden. Doel is het publiek nieuwsgierig te maken, soms
aan het lachen te maken of aan het denken te zetten. Naast het
profileren van Fontys op corporate niveau, biedt de campagne
Fontysinstituten en - business units een kader waarbinnen zij de
ruimte hebben hun eigen profileringstrategie uit te werken. Daarbij
kan óf de student óf het beroep gevisualiseerd, worden, begeleid door
een prikkelende vraag die wordt afgesloten met `Fontys antwoordt' en
`the Learning Community'.
Programmering
Fontys Hogescholen voert de nieuwe campagne al vanaf 1 september 2003
op al haar externe middelen en op een aantal interne middelen. Deze
maand wordt hieraan buitenreclame toegevoegd. De campagne is deze
maand als volgt ingevuld:
-Busreclame in week 46 en 47 in Eindhoven, Tilburg, Venlo, Den Bosch,
Arnhem en Nijmegen. Uiting: `Is gedeelde kennis halve kennis?'
-Toiletreclame in week 47 in Zwolle, Eindhoven, Amsterdam, Rotterdam,
Den Bosch, Roermond en Tilburg. Uiting: 'Hoeveel invloed heb je zelf
op je ontwikkeling?'
-Abri's en mupi's in week 47 in Venlo, Veghel, Roermond, Den Bosch,
Tilburg, Eindhoven, Sittard, Geleen en in week 49 alleen in Eindhoven.
Uitingen: 'Hoeveel invloed heb je zelf op je ontwikkeling?' en 'Waar
ligt de kracht van een gemeenschap?'
Daarnaast krijgt de campagne extra aandacht door middel van onder meer
banners en nieuwsberichten op FontysOnline, advertenties en als
rubriek in het personeelsblad Fontyscope.