Fontys


vrijdag 28 november 2003

woensdag 12 november 2003

Fontys Hogescholen start nieuwe campagne: `Fontys antwoordt' Deze maand is de nieuwe corporate campagne van Fontys Hogescholen te zien op buitenreclame in de steden Eindhoven, Tilburg, Venlo, Den Bosch, Arnhem, Nijmegen, Veghel, Roermond, Sittard, Geleen, Zwolle, Amsterdam en Rotterdam. Fontys wil met de campagne `Fontys antwoordt' laten zien waar ze voor staat: een learning community waar iedereen antwoorden kan vinden of kan leren te vinden op de eigen vragen.

Campagne
Het idee van `Fontys antwoordt' is gebaseerd op de strategie van Fontys Hogescholen voor 2003-2005: `Idealisme in Learning Communities'. Fontys wil een learning community zijn, een omgeving waarin mensen mèt en vàn elkaar leren. Het doel van de campagne is Fontys Hogescholen te profileren, het merk Fontys sterker in de markt te zetten en lading te geven, zowel intern als extern. De campagne dient niet alleen als wervingscampagne voor studenten, maar is een corporate campagne waarmee alle doelgroepen van Fontys worden aangesproken. De campagne loopt in ieder geval tot eind 2005.

Concept
In een learning community speelt het `spel' van vraag en antwoord een belangrijke rol. Dit is dan ook het uitgangspunt van de corporate campagne. Hierin worden prikkelende vragen gesteld gecombineerd met verrassende beelden. Doel is het publiek nieuwsgierig te maken, soms aan het lachen te maken of aan het denken te zetten. Naast het profileren van Fontys op corporate niveau, biedt de campagne Fontysinstituten en - business units een kader waarbinnen zij de ruimte hebben hun eigen profileringstrategie uit te werken. Daarbij kan óf de student óf het beroep gevisualiseerd, worden, begeleid door een prikkelende vraag die wordt afgesloten met `Fontys antwoordt' en `the Learning Community'.

Programmering
Fontys Hogescholen voert de nieuwe campagne al vanaf 1 september 2003 op al haar externe middelen en op een aantal interne middelen. Deze maand wordt hieraan buitenreclame toegevoegd. De campagne is deze maand als volgt ingevuld:

-Busreclame in week 46 en 47 in Eindhoven, Tilburg, Venlo, Den Bosch, Arnhem en Nijmegen. Uiting: `Is gedeelde kennis halve kennis?'
-Toiletreclame in week 47 in Zwolle, Eindhoven, Amsterdam, Rotterdam, Den Bosch, Roermond en Tilburg. Uiting: 'Hoeveel invloed heb je zelf op je ontwikkeling?'

-Abri's en mupi's in week 47 in Venlo, Veghel, Roermond, Den Bosch, Tilburg, Eindhoven, Sittard, Geleen en in week 49 alleen in Eindhoven. Uitingen: 'Hoeveel invloed heb je zelf op je ontwikkeling?' en 'Waar ligt de kracht van een gemeenschap?'

Daarnaast krijgt de campagne extra aandacht door middel van onder meer banners en nieuwsberichten op FontysOnline, advertenties en als rubriek in het personeelsblad Fontyscope.