Miko
Miko breidt assortiment espresso pods
uit met vier nieuwe Pure Origins
Turnhout, 12 november 2003 - Voor de koffiefijnproevers, die zichzelf
willen verwennen met koffies van pure origines, brengt Miko een assortiment
van Pure Origins espresso pods op de markt. Met deze handige, individueel
verpakte en voorgedoseerde espressokoffie porties is het voor de
koffiekenner mogelijk om - zonder zware investeringen in apparatuur - een
espresso volgens traditionele Italiaanse zetwijze te bereiden. De
beschikbare Miko Pure Origins variëteiten zijn: Colombia, Guatemala
Antigua, Ethiopia Sidamo en Kenya.
Met de introductie van dit nieuw gamma van zeer hoogwaardige koffies haakt
Miko in op de stijgende vraag van zowel kantoren als horeca naar meer
keuze, meer intense smaakbeleving en gebruiksvriendelijkheid.
Deze individuele espressoporties worden gezet op de traditionele Italiaanse
wijze. Hierbij wordt de koffie onder hoge druk gezet, wat resulteert in een
meer intense smaak en een mooie en natuurlijke crema laag als resultaat.
Het is dus geen filterkoffie die opgeklopt wordt om een schuimlaag te
bekomen.
Behalve de meer intense smaakbeleving van echte espresso hebben de
bestaande en de nieuwe espresso pods uit het gamma van Miko ook nog enkele
andere voordelen voor de Out-of-Home verbruiker. Miko Coffee Service levert
er professionele maar tevens handige en compacte espressomachines bij met
een gegarandeerde service. Bij een defect hoeven klanten dus niet zelf met
het apparaat naar de winkel te gaan, maar wordt die terplekke gerepareerd.
Ook hoeven zij niet zelf erop uit te gaan om de espresso pods te kopen. Een
telefoontje naar Miko Coffee Service is genoeg voor service of bezorging
aan huis. En ... ook bij verbruiken van 15 koppen per dag kan Miko Coffee
Service U hierbij een gepast apparaat aanbieden.
Miko Coffee Service maakt deel uit van de aan de Euronext genoteerde Miko-
groep. Behalve in België en Nederland heeft Miko nog in een aantal andere
Europese landen vestigingen waaronder Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk,
Duitsland, Polen en Tsjechië. Het bedrijf heeft van oudsher een sterke
positie in de Out-of-Home markt. Dit is het marktsegment waar koffie wordt
verbruikt buiten de huiselijke sfeer, zoals kantoren, horeca en catering.
Einde