Gemeente Zevenaar
Infopagina week 47, 2003 (17 t/m 23 november )
AANVRAGEN VRIJSTELLING BESTEMMINGSPLAN
Bij burgemeester en wethouders zijn de volgende aanvragen ingekomen om
met toepassing van artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke
Ordening vrijstelling te verlenen van:
- het bestemmingsplan Schaapsdrift voor het plaatsen van een carport
op het perceel
Didamseweg 136 te Zevenaar;
- het bestemmingsplan Ooy voor het oprichten van een woning met
bijgebouw op kavel
166 in bouwplan Ooy (het betreft een aanvullende vrijstelling);
- het bestemmingsplan Lentemorgen II voor het uitbreiden van de woning
op het perceel De
Hazelaar 15 te Zevenaar;
- van het bestemmingsplan Lentemorgen II voor het vestigen van een
hypotheekshop in een
gedeelte van het pand op het perceel Doesburseweg 37 te Zevenaar.
Ter inzage
Deze aanvragen liggen met ingang van 20 november a.s. gedurende vier
weken ter inzage bij de frontoffice van de sector Grondgebied. Tijdens
deze periode kan een ieder schriftelijk zijn zienswijze kenbaar maken
aan burgemeester en wethouders.
WELSTANDSCRITERIA KLEINE BOUWWERKEN
Inspraak welstand kleine bouwwerken
Op 1 januari 2003 is de bouwregelgeving ingrijpend gewijzigd. Dit
houdt o.a. in dat de gemeenteraad een welstandsnota moet vaststellen.
Wanneer dit niet voor 1 juli 2004 gebeurt, dan is het niet langer
mogelijk om bouwvergunningen te weigeren wanneer een bouwplan lelijk
is of niet in de omgeving past. Het ligt in de bedoeling om
vooruitlopend op de welstandsnota alvast loketcriteria vast te stellen
voor een aantal kleinere licht-bouwvergunningplichtige bouwwerken
(o.a. schuttingen, dakkapellen en uitbouwen en bijgebouwen bij
woningen). Daarom is een ontwerp-sneltoetsnotitie opgesteld. De daarin
opgenomen welstandscriteria zijn zo geformuleerd dat de
aspirant-bouwer vooraf zelf kan inschatten of zijn bouwplan voldoet
aan redelijke eisen van welstand. In de toekomst zullen de definitieve
loketcriteria ook via internet kunnen worden ingezien.
Inspraak
De opgestelde ontwerp-notitie ligt met ingang van 20 november a.s.
gedurende vier weken voor inspraak ter inzage bij de frontoffice van
de sector Grondgebied. Tijdens deze periode kan iedereen schriftelijk
zijn opmerkingen kenbaar maken aan burgemeester en wethouders.
MILIEUBERICHTEN
Burgemeester en wethouders maken bekend dat bij hen een melding is
ingekomen als bedoeld in artikel 8.19 lid 2 onder b van de Wet
milieubeheer, van de heer Th. Bles inzake verandering van de
inrichting, Witte Kruis 4 te Babberich
De verandering omvat de wijziging van de omvang van het veebestand. De
voorgenomen verandering leidt niet tot andere of grotere nadelige
gevolgen voor het milieu dan ingevolge de op 9 juli 1996, onder nummer
772 verleende vergunning en de daaraan verbonden beperkingen en
voorschriften is toegestaan. Naar het oordeel van B en W geeft de
verandering ook geen aanleiding om de vergunning te wijzigen. Daarom
hebben zij ook
besloten de melding te accepteren. Voornoemde milieuvergunning van 9
juli 1996, onder nummer 772 geldt tevens voor de voorgenomen
verandering van de inrichting.
Ter inzage
De melding en de bijbehorende stukken worden op 19 november 2003 ter
inzage gelegd bij de frontoffice van de sector Grondgebied van het
gemeentehuis. Zij kunnen daar tot het einde van de bezwarentermijn
tijdens de openingstijden worden ingezien. Op afspraak is dit ook
buiten openingsuren mogelijk. Hiervoor kan contact worden opgenomen
met mevrouw T. Wassink, doorkiesnummer 595 229, van de afdeling
Bouwen, Wonen en Milieu.
Inspraak
Binnen zes weken na verzending van het besluit kunnen belanghebbenden
een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij burgemeester en
wethouders.
Burgemeester en wethouders van Bergh
maken bekend dat ter inzage ligt de volgende beschikking op het
verzoek van: Dhr. G.Th.L.M. Holleman, Oud Arnhemseweg 1 te Beek om een
nieuwe de gehele inrichting omvattende vergunning op grond van het
bepaalde in de Wet milieubeheer, voor een fokzeugenbedrijf in/op het
perceel kadastraal bekend s-Heerenberg, sectie A, nr. 196, plaatselijk
gemerkt Beek, Oud Arnhemseweg 1. De beschikking voorziet in het
weigeren van de gevraagde vergunning en wijkt vanwege ingediende
bedenkingen deels af van de eerder ter inzage gelegde
ontwerpbeschikking.
Ter inzage
De beschikking, alsmede de daarop betrekking hebbende bescheiden
kunnen vanaf 19 november 2003 gedurende zes weken tijdens de
openingstijden worden ingezien bij de publieksbalie in het
gemeentehuis van Bergh, Hofstraat 1 te s-Heerenberg. De openingstijden
van de publieksbalie zijn van 08.30 uur tot 15.00 uur op maandag tot
en met donderdag, op vrijdag van 08.30 uur tot 13.00 uur en op
woensdag van 17.30 uur tot 19.00 uur. Voor het inzien van de stukken
buiten de openingstijden kunt u contact opnemen met de afdeling Bouwen
en Milieu, telefoon (0314) 678972.
Beroep
Tegen bovenvermelde beschikking kan binnen zes weken beroep worden
ingesteld door:
- degenen die bedenkingen hebben ingebracht tegen het ontwerp van het
besluit;
- de adviseurs die gebruik hebben gemaakt van de gelegenheid advies
uit te brengen over het ontwerp van het besluit;
- degenen die bedenkingen hebben tegen afwijkingen van de
ontwerpbeschikking;
- belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen
bedenkingen te hebben
ingebracht tegen het ontwerp van het besluit;
Het beroepschrift moet worden gericht aan de voorzitter van de
afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019,
2500 EA s-Gravenhage. Een verzoek om schorsing of het treffen van een
voorlopige voorziening kan alsdan eveneens worden ingediend.
UITVOERINGSBESLUIT ALGEMENE PLAATSELIJKE VERORDENING
Verbod op het te koop aanbieden van voertuigen op de openbare weg
Op grond van artikel 5.1.3 van de Algemene Plaatselijke Verordening
(APV) hebben burgemeester en wethouders besloten om alle wegen en
weggedeelten in de gemeente Zevenaar aan te wijzen als gebied waar het
verboden is voertuigen te parkeren met het kennelijke doel deze te
koop aan te bieden of te verhandelen. Dit besluit maakt het voor zowel
de gemeente als de politie mogelijk om op te treden tegen situaties
waarin het te koop aanbieden van autos op de openbare weg excessieve
vormen aanneemt en derhalve overlast voor de omgeving veroorzaakt.
Deze overlast bestaat voornamelijk uit de aantasting van het uiterlijk
aanzien van de gemeente en een onevenredig beslag op de beschikbare
parkeerruimte.
KLANTEN FRONTOFFICE GRONDGEBIED TEVREDEN
De gemeente heeft in het voorjaar onderzocht hoe tevreden de klanten
zijn nadat ze aan de frontoffice van de sector Grondgebied geholpen
zijn. Burgers kunnen voor verschillende zaken bij deze balie terecht.
De één komt een bouwvergunning aanvragen, een ander wil
bestemmingsplannen inzien en weer een ander wil weten of de schutting
van de buren niet te hoog is.
De onderzoeksperiode liep van 24 maart tot en met 16 mei 2003. Alle
klanten kregen aan het einde van hun bezoek de vraag om een korte,
schriftelijke enquête in te vullen. In deze periode zijn er in totaal
ongeveer 655 bezoekers aan de balie geweest. Er zijn 73 formulieren
ingeleverd. Dit aantal is eigenlijk te laag om een goede conclusie te
kunnen trekken.
Wel kan geconcludeerd worden dat de personen die de vragenlijst hebben
ingevuld over het algemeen tevreden zijn over de dienstverlening van
de frontoffice van de sector Grondgebied. Zij waardeerden het bezoek
met het cijfer 8,1.
Verbeterpunten
Uit het onderzoek kwamen enkele verbeterpunten naar voren:
* Verwijzing naar de balie zou verbeterd moeten worden.
* Inrichting van de wachtruimte zou verbeterd kunnen worden.
* Een verdere standaardisering van de intake (verwerking van de
gegevens).
Actie
De bovengenoemde verbeterpunten zullen uitgewerkt worden met de
komende wijziging in het kader van de samenvoeging Angerlo en
Zevenaar.
Het streven is bovendien om na de herindeling alle balies van de
nieuwe gemeente te onderzoeken.
VERLENGING REACTIETERMIJN PERSPECTIEVENSCHETS RUIMTELIJK BELEIDSPLAN
De gemeente heeft besloten een Ruimtelijk Beleidsplan op te stellen.
Ter voorbereiding op dit plan zijn drie mogelijke
ontwikkelingsrichtingen geschetst. Deze ontwikkelingsrichtingen zijn
beschreven in de Bouwstenen en Perspectievenschets. De gemeente wil
graag weten wat u er van vindt.
Schriftelijk reageren
De periode om schriftelijk te reageren is verlengd tot 1 december
2003. Dit kan per brief of e-mail:
* gemeente Zevenaar, afdeling RZV
Postbus 10
6900 AA Zevenaar
* Gemeente@zevenaar.nl
De notitie Bouwstenen en Perspectievenschets ligt gedurende deze
periode ter inzage bij frontoffice Grondgebied.
Informatiekrant niet ontvangen
Heeft u een exemplaar van de informatiekrant over het Ruimtelijk
Beleidsplan niet ontvangen, dan kunt u een exemplaar afhalen bij de
frontoffice Grondgebied.
VERGADERING WELSTANDSCOMMISSIE
De openbare vergadering van de Welstandscommissie wordt gehouden op 24
november 2003 om 13.30 uur in het gemeentehuis (kamer 402). De agenda
van deze vergadering ligt ter inzage bij de frontoffice van de sector
Grondgebied.
ONGEADRESSEERD RECLAME DRUKWERK
Stickers weer verkrijgbaar
Nadat er problemen waren bij de organisatie die de JA/NEE en NEE/NEE
stickers verspreidt, heeft de gemeente via de nieuwe leverancier weer
een voorraad van deze stickers bemachtigd. Deze zijn verkrijgbaar bij
de receptie van het gemeentehuis. Met de JA/NEE sticker kunt u
ongeadresseerd reclamedrukwerk uit uw brievenbus weren. Met de
NEE/NEE-sticker ontvangt u ook geen huis-aan-huis-kranten.
Overigens kunt u ook zelf een sticker bestellen. Dat kan via
telefoonnummer 0900-2025095.
OUD PAPIER
In Zevenaar wordt maandelijks huis-aan-huis papier ingezameld.
Hieronder leest u wanneer er in uw wijk wordt ingezameld. De
inzameling is overdag, tenzij anders is vermeld. Papier gebundeld
aanbieden op de aanbiedplaatsen. Wilt u svp plastic folies
verwijderen. Papier van bedrijven wordt niet meegenomen.
Datum
Plaats/wijk
Inzamelaar
Woensdagavond 19 november
Babberich
drumfanfare Sint Jan
Zaterdag 22 november
Zonnemaat Zuid/Centrum/Molenwijk
supportersvereniging DCS
Dinsdagavond 25 november
Zonegge 1-6 15-24, Hooge Bongert/
Meidoorn, Bergvrede en HAT-woningen Methen
CV De Griethtreejers
OPENBARE BEKENDMAKINGEN
Ingekomen lichte bouwaanvragen week 45/2003:
---
Hunneveldweg 2a, oprichten reclamebord;
- Didamseweg 136, plaatsen van een carport;
- de Hazelaar 15, uitbreiden van de woning;
- Witte kruis 109, uitbreiden van de woning
Ingekomen lichte bouwaanvragen week 46/2003:
---
Lier 14, uitbreiden van de woning
De ingekomen aanvragen liggen bij de frontoffice van de sector
Grondgebied voor een ieder ter inzage. Tegen deze aanvragen kan geen
bezwaar worden gemaakt. Belanghebbenden kunnen wel hun zienswijze
kenbaar maken aan burgemeester en wethouders, Postbus 10, 6900 AA
Zevenaar. Hierbij wordt opgemerkt dat een bouwvergunning moet worden
verleend als aan de wettelijke eisen wordt voldaan.
BESLUITEN
Verleende reguliere bouwvergunningen week 45/2003:
---
Nijverheidsstraat 1, plaatsen van een opslagtank
Algemene Plaatselijke Verordening 2000 Zevenaar:
- Wijkteam Lentemorgen 2, vergunning voor het houden van een Sint
Maarten optocht door de wijk Lentemorgen 2 op dinsdag 11 november 2003
van 18:00 tot 19:00 uur;
- VKS Security, standplaatsvergunning op Muldershof te Zevenaar op
zaterdag 15 november 2003 van 09:00 tot 18:00 uur.
Kapverordening:
---
gemeente Zevenaar, vergunning voor het kappen van een Alnus Cordata op
het trottoir voor het perceel Heesackers 1 te Zevenaar, met een
herplantplicht voor 1 Alnus Cordata.
Twee weken na deze publicatie zal de gemeente Zevenaar beginnen met de
kapwerkzaamheden.
Bouwverordening Zevenaar 2002:
- mw. A.W.T. Knaken-Stokman, vergunning voor het slopen van vier
stallen op het perceel Babberichseweg83 te Babberich
Tijdstip van de aanvraag kan met zich meebrengen dat een
vergunning/ontheffing niet tijdig wordt gepubliceerd. Degene wiens
belang rechtstreeks bij één van de bovengenoemde besluiten is
betrokken, kan binnen 6 weken na de bekendmaking van het betreffende
besluit daartegen een bezwaarschrift indienen bij het bestuursorgaan
dat het besluit genomen heeft.