Ingezonden persbericht
Amsterdam, 19 november 2003
ABN AMRO wint SponsorRing voor haar gehele oeuvre
Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de SponsorRingen, heeft ABN AMRO de Oeuvreprijs in de wacht
gesleept. De jury beloonde de consistentie en de exploitatie van de sponsoractiviteiten van ABN AMRO
in Nederland.
Vooral het combineren van de culturele sponsoractiviteiten met de sport sponsoring trok de aandacht van
de jury. "De succesvolle Van Gogh & Gaughintentoonstelling werd op zeer creatieve wijze gecombineerd
met de sponsoring van Ajax, door spelers zonnebloemen te laten schilderen, die later geveild werden
voor een goed doel," aldus de jury in haar rapport.
ABN AMRO beschouwt sponsoring als een zakelijk instrument dat rendement moet opleveren.
Belangrijkste doelstellingen zijn het vergroten van de herkenbaarheid, het creëren van een platform voor
commerciële activiteiten en het bijdragen aan de corporate identity.
In Nederland sponsort ABN AMRO al 31 jaar het World Tennis Tournament in Rotterdam, is de bank al
dertien jaar sponsor van Ajax en wordt ieder jaar minimaal een voor het grote publiek toegankelijke
expositie gesponsord. Bovendien sponsort ABN AMRO andere culturele initiatieven die de beleving van
kunst en cultuur bij een nieuw publiek moeten bevorderen zoals de Museumnacht.
---
Perscontacten:
Telefoon: (020) 628 89 00
De SponsorRingen zijn een initiatief van het Genootschap voor Reclame en de Vereniging van
Communicatie- en Adviesbureaus. Meer informatie over de SponsorRingen op www.sponsorring.nl
---- --