Persbericht
Campagneteam geeft startschot parkeercampagne Leiden
Publicatiedatum: 18 november 2003
Woensdag 19 november, 8.45 uur gaat de parkeercampagne Parkeren in
Leiden: plaats voor U! ,die loopt tot 1 jan 2005, gaat van start met
een persconferentie op woensdag 19 november, 8.45 uur in het stadhuis
(B&W-kamer). Naast wethouder Hessing (Parkeren) zijn de volgende
vertegenwoordigers van het campagneteam aanwezig: centrummanager
Robert Strijk, Chris Verplancke (directeur Stichting Stadsparkeerplan)
en Frank van Leeuwen, VVV Holland Rijnland. Tijdens de persconferentie
wordt onder meer het logo van de campagne gepresenteerd.
Uit onderzoek is gebleken dat Leiden eerder een probleem heeft ten
aanzien van het imago rond parkeren dan een parkeerprobleem. Er zijn
altijd parkeerplaatsen vrij in de garages en op de parkeerterreinen.
Parkeren op straat in de binnenstad is beperkt mogelijk en duurder.
Doel van de campagne is onder andere om aan bezoekers van Leiden
duidelijk te maken waar ze gemakkelijk kunnen parkeren. Dat gebeurt
door middel van promotieteams op de parkeerterreinen, posteracties,
advertenties en dergelijke.
Daarnaast wordt in de campagne de nadruk gelegd op de redenen om naar
Leiden te komen. Parkeren is daarbij een - goed geregelde- bijzaak.
Elke maand organiseert het team een actie rond een Leids evenement.
De eerste actie heeft betrekking op het Huis van Sinterklaas.
De campagne is een initiatief van VVV Holland Rijnland, de
Stadsgehoorzaal en de Schouwburg, de detailhandel, het
Centrummanagement en de gemeente Leiden. In het campagneteam zitten
vertegenwoordigers van deze initiatiefnemers. Overige betrokken
partijen bij deze campagne zijn: Koninklijk Horeca Nederland,
Museumgroep Leiden en de Stichting Stadsparkeerplan.
Deze pagina is gewijzigd op 18-11-2003
Gemeente Leiden