Gemeente Leiden

Persbericht

Campagneteam geeft startschot parkeercampagne Leiden

Publicatiedatum: 18 november 2003

Woensdag 19 november, 8.45 uur gaat de parkeercampagne Parkeren in Leiden: plaats voor U! ,die loopt tot 1 jan 2005, gaat van start met een persconferentie op woensdag 19 november, 8.45 uur in het stadhuis (B&W-kamer). Naast wethouder Hessing (Parkeren) zijn de volgende vertegenwoordigers van het campagneteam aanwezig: centrummanager Robert Strijk, Chris Verplancke (directeur Stichting Stadsparkeerplan) en Frank van Leeuwen, VVV Holland Rijnland. Tijdens de persconferentie wordt onder meer het logo van de campagne gepresenteerd.

Uit onderzoek is gebleken dat Leiden eerder een probleem heeft ten aanzien van het imago rond parkeren dan een parkeerprobleem. Er zijn altijd parkeerplaatsen vrij in de garages en op de parkeerterreinen. Parkeren op straat in de binnenstad is beperkt mogelijk en duurder. Doel van de campagne is onder andere om aan bezoekers van Leiden duidelijk te maken waar ze gemakkelijk kunnen parkeren. Dat gebeurt door middel van promotieteams op de parkeerterreinen, posteracties, advertenties en dergelijke.

Daarnaast wordt in de campagne de nadruk gelegd op de redenen om naar Leiden te komen. Parkeren is daarbij een - goed geregelde- bijzaak. Elke maand organiseert het team een actie rond een Leids evenement.

De eerste actie heeft betrekking op het Huis van Sinterklaas.

De campagne is een initiatief van VVV Holland Rijnland, de Stadsgehoorzaal en de Schouwburg, de detailhandel, het Centrummanagement en de gemeente Leiden. In het campagneteam zitten vertegenwoordigers van deze initiatiefnemers. Overige betrokken partijen bij deze campagne zijn: Koninklijk Horeca Nederland, Museumgroep Leiden en de Stichting Stadsparkeerplan.

Deze pagina is gewijzigd op 18-11-2003