Gemeente Den Helder

19-11-2003
Vergaderingen week 47

Maandag 24 november: commissie Stedelijke Ontwikkeling Locatie: raadzaal, stadhuis, Drs. F. Bijlweg 20. Aanvang 20.00 uur. Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- Vaststellen van de Nota Wonen Den Helder.
- Voorstel tot het beschikbaar stellen van geld voor de aankoop van het perceel van dansschool Corma.

- De ontwikkeling van de wijken Doggerswijk-oost en Doggerswijk-west.
- Vaststellen van het bestemmingsplan verlengde Zuiderhaaks 2002.
- Voorstel tot het beschikbaar stellen van geld voor de aankoop en bijbehorende kosten van Mooyekind.

Dinsdag 25 november: commissie Bestuur, Middelen, Openbare orde en Veiligheid
Locatie: raadzaal, stadhuis, Drs. F. Bijlweg 20. Aanvang 20.00 uur. Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- Regiofunctie Gemini-ziekenhuis Noord-Holland Noord.
- Resultaten bestuurlijk overleg Antillengemeenten.
- Verordening voor de uitgangspunten van het financieel beleid, financieel beheer en de inrichting van de financiële organisatie van de gemeente Den Helder.

-Verordening voor de controle op het financieel beheer en op de inrichting van de financiële organisatie van de gemeente Den Helder.
- Verordening voor periodiek onderzoek door burgemeester en wethouders naar de doelmatigheid en doeltreffendheid van het door hen gevoerde bestuur.

Dinsdag 25 november: Adviesraad voor de Sport
Locatie: kamer 1.54, stadhuis, Drs. F. Bijlweg 20. Aanvang 20.00 uur. Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- Voortgang Breedtesportproject Samenspel

- Themas Sport en accommodatiebeleid en Sport en Openbare Ruimten
- Evaluatie uitreiking sportprijzen en Parade der Kampioenen

Woensdag 26 november: Rekeningencommissie
Locatie: raadzaal, stadhuis, Drs. F. Bijlweg 20. Aanvang 20.00 uur. Bij het samenstellen van dit bericht waren de agendapunten nog niet bekend.

Donderdag 27 november: commissie Stedelijk Beheer Locatie: raadzaal, stadhuis, Drs. F. Bijlweg 20. Aanvang 20.00 uur. Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- Voorstel tot het beschikbaar stellen van geld voor het wijzigen van het parkeersysteem op het Bernhardplein en het vaststellen/wijzigen van de Verordening op de heffing en invordering van parkeerbelastingen.

- Voorstel tot het beschikbaar stellen van geld voor het invoeren van betaald parkeren in een deel van de Van Galenbuurt-zuidoost en het wijzigen van de Parkeerverordening.

- Brief van de cliëntenraad en bewoners van Prinses Margriet.
- Rotonde Vijfsprong

- Brief aan de familie Hoffman over het plaatsen van jumbo-blokken in de Bremstraat.

U kunt bij de vergaderingen inspreken. Het maakt niet uit of dat onderwerp op de agenda staat. Uiteraard moet het wel over een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende vergadering.Tijdens iedere vergadering is voor spreekrecht in totaal maximaal een half uur beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering meldt u bij de griffie dat u wilt inspreken (tel. 671806). Elke spreker krijgt vijf minuten het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan verdeelt de voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder het aantal sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u eveneens contact opnemen met de griffie (tel. 671806).