Gemeente Sint-Oedenrode


Heeft de nieuwe burgemeester een papegaai?

www.sint-oedenrode.nl
pagina Actueel

Openbare raadsvergadering Begroting
De gemeenteraad van Sint-Oedenrode vergadert op donderdag 27 november a.s. De vergadering begint om 19.30 uur. In deze openbare vergadering zullen de volgende punten aan de orde komen:


-opening

-spreekrecht voor burgers

-vaststelling van de agenda

-voorstel tot vaststelling van de gemeentebegroting 2004 en de meerjarenbegroting 2004-2007 (spreekrecht mogelijk)
-sluiting

Iedereen die gebruik wil maken van het spreekrecht dient dit ten minste 48 uur voor aanvang van de vergadering te melden bij de griffier (tel. 0413-481257) of per e-mail: griffie@sint-oedenrode.nl De voorlopige agenda en de daarbij behorende stukken liggen voor eenieder ter inzage bij de afdeling Voorlichting op werkdagen van 09.00 - 12.30 uur.

Afdeling Centrale Ondersteuning,
Tel. (0413)481262

Openbare raadsvergadering
De gemeenteraad van Sint-Oedenrode vergadert op woensdag 26 november a.s. De vergadering begint om 19.30 uur. In deze openbare vergadering zullen de volgende punten aan de orde komen:


-opening

-spreekrecht voor burgers

-vaststelling van de agenda

-vaststelling van de notulen van de vergadering van 30 oktober 2003
-ingekomen stukken en mededelingen.

-voorstel inzake diverse onderwerpen A50 (spreekrecht mogelijk)
-voorstel tot wijziging gemeenschappelijke regeling Regionaal Milieubedrijf Brabant-Noordoost (spreekrecht mogelijk)
-voorstel tot het nemen van een voorbereidingsbesluit voor een deel van sportpark Kienehoef (spreekrecht mogelijk)

-voorstel inzake delegatie bevoegdheid artikel 19, lid 1 WRO (spreekrecht mogelijk)

-voorstel inzake archeologisch onderzoek Project Kerkstraat (spreekrecht mogelijk)

-voorstel tot het beschikbaar stellen van een krediet ten behoeve van vervanging serverpark en overstap Server Bases Computing (SBC) (spreekrecht mogelijk)

-ingekomen schriftelijke vragen

-sluiting

Iedereen die gebruik wil maken van het spreekrecht dient dit ten minste 48 uur voor aanvang van de vergadering te melden bij de griffier (tel. 0413-481257) of per e-mail: griffie@sint-oedenrode.nl De voorlopige agenda en de daarbij behorende stukken liggen voor eenieder ter inzage bij de afdeling Voorlichting op werkdagen van 09.00 - 12.30 uur.

Afdeling Centrale Ondersteuning,
Tel. (413)481262

Informatie avond maandag 24 november
Verkeersregelaars voor evenementen
Op 1 september 2001 is de Regeling Verkeersregelaars gewijzigd. Deze wetswijziging maakt de inzet mogelijk van vrijwilligers als verkeersregelaars tijdens een evenement. Een verkeersregelaar is een persoon die aanwijzingen aan het verkeer mag geven ter regeling van het verkeer. De `evenement verkeersregelaar' wordt ingezet door de organisatie van een evenement.
Bij iedere activiteit op de openbare weg, waarbij het verkeer voor de veiligheid van de deelnemers en de weggebruikers geregeld moet worden, dienen verkeersregelaars ingezet te worden.
Om u te informeren over de inzet van verkeersregelaars organiseert de gemeente in samenwerking met het Politieteam Boxtel een informatiebijeenkomst op maandag 24 november a.s. De bijeenkomst is in de raadzaal van het gemeentehuis. De avond begint om 20.00 uur en eindigt om ongeveer 21.00 uur. U bent hierbij van harte welkom. Belangrijk bij organisatie evenement
Wij willen u wijzen op het belang van deze avond, gezien het feit dat de door uw organisatie aangewezen verkeersregelaar(s), wettelijke verplichtingen hebben.
Over de inzet van verkeersregelaars heeft de Stichting Verkeersbrigadiers en het Provinciaal Orgaan Verkeersveiligheid een brochure uitgebracht. Deze brochure is verkrijgbaar bij de afdeling Sport, Educatie en Cultuur.

Verleende vergunningen / verkeersmaatregelen

"Klumpkesdag" Rooi 2000.
Zondag 23 november a.s. organiseert Rooi 2000 tussen 12.00 uur en 17.00 uur een winkelzondag onder de naam "Klumpkesdag". In het belang van de verkeersveiligheid zullen de volgende wegen tussen 10.00 uur en 18.00 uur worden afgesloten voor verkeer; Hertog Hendrikstraat hoek Laan van Mariëndael, Kofferen ter hoogte van de parkeerplaats van de Ahrend, Kofferen hoek Hoge Vonderstraat, Emmausstraat hoek Mater Lemmenstraat, Stomperstraat hoek Markt, Borchmolendijk hoek Philippusstraat.

Sinterklaasintocht Nijnsel
Op zondag 23 november a.s. tussen 14.00 uur en 15.00 uur wordt de Sinterklaasintocht in Nijnsel georganiseerd.

Afdeling Sport, Educatie en Cultuur,
Tel. (0413)481313

Aanvragen bouwvergunning
Coeveringslaan 34, aanbouw serre
Vogelenzang 7 a, bouw paardenstal
Heerlijkheidsweg 4, bouw opslagloods/werktuigenberging (hiermee komt de eerdere aanvraag te vervallen)
Koninginnelaan 141, uitbreiding woning (dit betreft een gewijzigde aanvraag)
Eerschotsestraat 65, bouw kelder (dit betreft een gewijzigde aanvraag) Ollandseweg 115, bouw garage/berging

Aanvraag sloopvergunning
Hoefstraat 12, 12a en 14, Woningbouwvereniging, sloop 3 woningen met bijgebouwen

Afdeling Bouwen en Milieu,
Tel. (0413)481340

Verleende bouwvergunningen

- Donderdonk 4, bouw bedrijfsgebouw

- Lijsterbesstraat 5, bouw erker

- Leeuwerik 1, uitbreiden woning

- Coeveringslaan 59, uitbreiden woning

- Nabij Sluisstraat, RK begraafplaats, uitbreiden columbarium
- Hoge Vonderstraat 9, herbouw schuur

Verleende aanlegvergunning

- Nabij Hazenputten 5, aanleg amfibieënpoel t.b.v. natuurontwikkeling

Tegen bovengenoemde besluiten kunnen belanghebbenden binnen zes weken na de uitreiking of verzending hiervan een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij Burgemeester en Wethouders.
Het indienen van bezwaar schorst de werking van ons besluit niet. Het kan zijn dat u van mening bent dat hierdoor een onaanvaardbare situatie ontstaat, die zo spoedeisend is dat op korte termijn een voorlopige voorziening moet worden getroffen. In dat geval kunt u de voorzieningenrechter van de rechtbank, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA, te 's-Hertogenbosch, schriftelijk verzoeken een voorlopige voorziening te treffen, hiervoor worden afzonderlijk leges in rekening gebracht.

Afdeling Bouwen en Milieu,
Tel. (0413)481339

Kantoor aan de Koriander
Burgemeester en wethouders maken bekend, dat een verzoek is ingediend voor de vestiging van een kantoor aan huis in een gedeelte van het woonhuis op het perceel Koriander 1 te Sint﷓Oedenrode.

Met betrekking tot het gebruik zijn burgemeester en wethouders op grond van het bepaalde in artikel 13 lid V van de bepalingen van het bestemmingsplan "Kienehoef-Noord" bevoegd vrijstelling te verlenen van de voorschriften voor het uitoefenen van een aan huis gebonden beroep.

Tegen het genoemde gebruik bestaan geen bezwaren. Burgemeester en wethouders zijn in principe bereid om met gebruikmaking van de genoemde vrijstellingsbevoegdheid medewerking te verlenen aan het ingediende verzoek.

Ter inzage

De op deze zaak betrekking hebbende stukken liggen met ingang van donderdag 20 november 2003 gedurende 2 weken ter inzage in het gemeentehuis. Het ontwerp-besluit kan hier tijdens openingstijden (tussen 9.00 en 12.30 uur) worden ingezien. Belanghebbenden zijn in de gelegenheid binnen genoemde termijn schriftelijk zienswijzen over het ontwerp-besluit naar voren te brengen.

Afdeling Bouwen en Milieu,
Tel. (0413)481341

Ollandseweg 93
Bekendmaking vaststelling bestemmingsplan `Ollandseweg 93'

Burgemeester en wethouders van Sint-Oedenrode maken ingevolge het bepaalde in artikel 26 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bekend dat de gemeenteraad in zijn vergadering van 30 oktober jl. het bestemmingsplan `Ollandseweg 93' heeft vastgesteld.

Het vastgestelde bestemmingsplan ligt met ingang van donderdag 20 november 2003 gedurende 4 weken voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis, Burgemeester Wernerplein 1.

Degene die tijdig zijn zienswijze omtrent het bestemmingsplan bij de gemeenteraad kenbaar heeft gemaakt, alsmede een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest zijn zienswijze bij de gemeenteraad kenbaar te maken, kan gedurende de termijn van terinzagelegging zijn bedenkingen tegen het bestemmingsplan schriftelijk inbrengen bij gedeputeerde staten van Noord-Brabant, Postbus 90151, 5200 MC 's-Hertogenbosch.

Afdeling Ruimtelijke Ordening,
Tel. (0413)481355

Uitbreiding woonhuis Koninginnelaan 97
Burgemeester en wethouders maken bekend dat bij hun een bouwplan is ingediend voor de uitbreiding van het woonhuis aan de Koninginnelaan 97
Het bouwplan voldoet niet aan het ter plaatse geldende bestemmingsplan.
Burgemeester en wethouders hebben op 17 januari 2000 de gewijzigde verruimde regeling voor het bouwen van aan- en bijgebouwen vastgesteld als beleid dat wordt gehanteerd bij het toepassen van vrijstelling volgens artikel 19, lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening. Aangezien het genoemde bouwplan voldoet aan de verruimde regeling zijn burgemeester en wethouders in principe bereid via artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening vrijstelling van het bestemmingsplan te verlenen.

De op deze zaak betrekking hebbende stukken liggen met ingang van donderdag 20 november 2003 gedurende 4 weken ter inzage op de afdeling Bouwen en Milieu.
Ingevolge artikel 19a lid 4 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening juncto afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht kan gedurende de termijn van terinzageligging een ieder schriftelijk zijn zienswijze omtrent deze aanvraag kenbaar maken.

Afdeling Bouwen en Milieu,
Tel. (0413)481343

Wet milieubeheer

Burgemeester en wethouders maken bekend dat in het gemeentehuis ter inzage ligt:

A) het ontwerp-besluit op het verzoek om een vergunning van:


- L.H.J. Beniers, Mosbulten 4, voor een nieuwe milieuvergunning ingevolge artikel 8.1 sub b van de Wet milieubeheer in verband met het veranderen van een rundvee- en pluimveehouderij, gelegen aan voornoemd adres. Het betreft een gedeeltelijke weigering en een gedeeltelijke verlening.

B) de melding ingevolge artikel 8.40 van de Wet milieubeheer van:


- V.A. Engineering, Nijverheidsweg 3a, in verband met het oprichten van een inrichting voor de toelevering en ontwikkeling ten behoeve van de autosport als bedoeld in het Besluit inrichtingen voor motorvoertuigen milieubeheer voor een inrichting aan de Nijverheidsweg 3a.


- Kruitvat Retail B.V., Postbus 34 te Renswoude, in verband met het van toepassing worden van het Besluit detailhandel en ambachtsbedrijven milieubeheer op een reeds opgericht bedrijf. Het betreft drogisterij Trekpleister, Heuvel 20.


- Kruitvat Retail B.V., Postbus 34 te Renswoude, in verband met het van toepassing worden van het Besluit detailhandel en ambachtsbedrijven milieubeheer op een reeds opgericht bedrijf. Het betreft drogisterij Kruidvat, Markt 26.

Ter inzage

De bovengenoemde stukken liggen met ingang van donderdag 20 november 2003 ter inzage in het gemeentehuis, Burgemeester Wernerplein 1, op werkdagen van 09.00 uur tot 12.30 uur en desgevraagd na telefonische afspraak ook op maandag van 16.00 uur tot 18.30 uur. Desgewenst kan een mondelinge toelichting op de stukken worden gegeven.

De onder B genoemde meldingen ligt gedurende twee weken op voornoemde wijze ter inzage.

Inbrengen bedenkingen

Tegen het onder A genoemde ontwerp-besluit kunnen schriftelijke gemotiveerde bedenkingen worden ingediend voor donderdag 18 december 2003 bij burgemeester en wethouders van Sint-Oedenrode, Postbus 44, 5490 AA. Bij het inbrengen van bedenkingen kan men verzoeken de persoonlijke gegevens niet bekend te maken.
Ook kunnen in voornoemde periode mondeling bedenkingen worden ingebracht tijdens een telefonisch aangevraagde bijeenkomst, waarin een gedachtewisseling kan plaatsvinden omtrent bovenstaand ontwerp-besluit.

Afdeling Bouwen en Milieu,
Tel. (0413)481336

Oud papier
Wij verzoeken u ervoor te zorgen dat, waar het papier wordt opgehaald, uw papier tijdig buiten staat.
Mocht u een keer te laat zijn, haal het dan weer binnen en bied het de volgende keer opnieuw aan.

Op de volgende data zal deze week oud papier worden ingezameld:

maandag 24 november

- Wandelsportvereniging EJOS; oud papier wordt opgehaald in de gebruikelijke wijken, te weten Armenhoef, Eerschot, Haverland, Centrum. De Hoef en Dommelrode

woensdag 26november

- Basisschool De Springplank; papiercontainer bij basisschool De Springplank aan de Julianastraat van 10.00 tot 15.00 uur

Permanente inzameling

- Buurtschap Oud-Rijsingen zamelt permanent oud papier in; papiercontainer aan de Ollandseweg 129

Afdeling Bouwen en Milieu,
Tel.(0413)481340

Blauwe zone Markt, Kerkplein en Kapittelhof
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij van plan zijn om een blauwe zone aan te wijzen in een gedeelte van het centrum. De zone omvat de parkeerplaatsen op het gedeelte van de Markt dat is gelegen tussen de bibliotheek, de Albert Heijn en de Rabobank, de parkeerplaatsen aan het Kerkplein en de eerste twee rijen parkeerplaatsen op het Kapittelhof (aan de zijde van de Rabobank). Op de tekening is het gebied aangegeven. In overleg met MKB Sint-Oedenrode (organisatie van ondernemers in Sint-Oedenrode) wordt de maximale parkeerduur op 1 ½ uur bepaald.

Zienswijze
Over dit voornemen kunt u uw zienswijze aan ons kenbaar maken. Dit kan gedurende 4 weken, van donderdag 20 november 2003 tot en met woensdag 17 december 2003. Reageren kan mondeling, schriftelijk en via e-mail. Voor meer informatie of het geven van een reactie kunt u tijdens de openingstijden, van 9.00 uur tot 12.30 uur, binnen lopen op het gemeentehuis. Indien u op een ander tijdstip langs wilt komen verzoeken wij u een afspraak te maken.
Op www.Sint-Oedenrode.nl vindt u meer informatie en kunt u via een e-mail reageren. U kunt ook rechtstreeks een mail versturen aan: blauwezone@sint-oedenrode.nl.

Afdeling Wegen en Groen,
Tel.(0413)481380

Werkzaamheden Koeveringsedijk

Op vrijdag 21 november wordt de asfaltverharding gerepareerd van de Koeveringsedijk, ter hoogte van het voormalige munitiedepot. Hiervoor is het noodzakelijk om de gehele rijbaan op enig moment af te sluiten voor doorgaand gemotoriseerd verkeer. Dit zal een korte tijd zijn, vandaar dat geen omleidingsroute wordt aangeduid. De uitvoering is afhankelijk van de juiste weersomstandigheden.

Afdeling Wegen en Groen,
Tel. (0413)481380

Algehele herwaardering alle woningen en bedrijfspanden

Wet waardering onroerende zaken (Wet WOZ)
De gemeente is volgens de wet belast met de uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken. In deze wet zijn regels opgenomen over het vaststellen van de waarde van alle onroerende zaken (waaronder woningen en bedrijfspanden).
De Wet WOZ geeft aan dat elke vier jaar de waarde van de onroerende zaken opnieuw moet worden vastgesteld. Het laatst heeft dit plaatsgevonden naar de waardepeildatum 1 januari 1999. Deze vastgestelde waarde wordt onder andere gebruikt voor de heffing van de onroerende zaakbelastingen voor de belastingjaren 2001 tot en met 2004.

Het opnieuw taxeren van alle panden
Alle woningen, bedrijfspanden en overige onroerende zaken dienen nu opnieuw getaxeerd te worden. Dit zal gebeuren naar de waardepeildatum
1 januari 2003. Deze nieuwe waarde is van toepassing voor de belastingjaren 2005 tot en met 2008.

Wie taxeert?
De gemeente Sint-Oedenrode heeft de opdracht voor de algehele herwaardering verstrekt aan Ingenieursbureau Oranjewoud BV. Dit taxatiebureau heeft ook de taxaties uitgevoerd naar het huidige waardetijdvak.

Is het taxatiebureau al begonnen met de werkzaamheden? De voorbereidingen voor de hertaxatie zijn in dit voorjaar opgestart. Tot op dit moment is al hetgeen met de nieuwe herwaardering verband houdt nagenoeg ongemerkt aan u voorbij gegaan. Hierin komt echter verandering.

Welke werkzaamheden vinden binnenkort plaats en wanneer? Nu de voorbereidingen bijna zijn afgerond, wordt dit jaar nog begonnen met de taxaties van de agrarische bedrijven en de industriële bedrijven en winkels. Deze taxaties zullen naar verwachting in het tweede kwartaal van 2004 worden afgerond. In het eerste kwartaal van 2004 wordt gestart met de taxaties van de woningen. Te zijner tijd komen wij op de taxaties van de woningen via een publicatie in dit blad nog nader terug.

Voor de taxaties die nu gaan plaatsvinden is het noodzakelijk dat deze panden worden bezocht. Daarbij is het mogelijk dat met een uitpandige opname kan worden volstaan. Echter het kan door de taxateur ook wenselijk worden geacht om het pand zowel uitpandig- als inpandig op te nemen. De taxateur is in het bezit van een geldig legitimatiebewijs en zal zich legitimeren op het moment dat hij zich meldt bij de betreffende eigenaar/huurder. Wij vragen u medewerking te verlenen aan de taxateur indien deze vraagt om een inpandige opname.

Stafafdeling Financiën,
Tel. (0413)481245

Mariendael
Inspraak herinrichting omgeving

Met de bouw van het cultureel/educatief annex jongerencentrum Mariendael is het wenselijk dat ook de omgeving ervan opnieuw wordt ingericht. Voor de herinrichting van deze omgeving is een schetsontwerp gemaakt. Wij willen het plan graag aan u presenteren.

Informatieavond
U bent van harte welkom op de informatieavond op maandag 8 december 2003 in zalencentrum De Beurs, Heuvel 44. Aanvang van deze avond is om 19.30 uur. Tijdens deze avond zullen wij beginnen met een toelichting op het plan. Daarna wordt aan de aanwezigen de gelegenheid geboden om vragen te stellen en te reageren op het plan.

Inspraak
Het plan ligt van maandag 24 november 2003 tot en met vrijdag 19 december 2003 ter inzage, waarbij de mogelijkheid wordt geboden om in te spreken op het plan. U kunt uw reactie mondeling of schriftelijk aan ons kenbaar maken. Voor een mondelinge toelichting en/of reactie kunt u tijdens werkdagen van 9.00 tot 12.30 uur (of na telefonische afspraak) terecht op het gemeentehuis. Daarnaast kunt u op onze web-site (www.Sint-Oedenrode.nl) meer informatie vinden over het plan en kunt u via een e-mail reageren.
Hieronder vindt u een korte toelichting op het plan.

Begrenzing van het plangebied
Het plan omvat het gebied dat globaal gelegen is tussen de Kasteellaan, de Mater Lemmensstraat, de Laan van Henkenshage, Sporthal de Streepen en de Jonker Markus van Gerwenlaan tot aan de kruising met de Laan van Mariendael.

Verkeersmaatregelen
Het plan voorziet onder meer in de aanleg van een `loper', een route voor langzaam verkeer, die begint op de kruising van de Laan van Mariendael - Jonker Marcus van Gerwenlaan en doorloopt tot aan de aansluiting van de Laan van Henkenshage op de Kasteellaan. Daarnaast wordt de verkeersstructuur voor auto's gewijzigd. Een gedeelte van de Laan van Henkenshage wordt afgesloten voor gemotoriseerd verkeer, dit verkeer wordt over een nieuwe rijbaan naar de Mater Lemmensstraat geleid. Er gaat een maximale snelheid van 30 km/uur gelden. Verder voorziet het plan in de aanleg van 212 parkeerplaatsen.

Groen
Het terrein aan de Laan van Mariendael wordt heringericht als `groene kamer', het behoudt de functie van sportterrein. De bereikbaarheid van het terrein wordt verbeterd en de skateramp wordt over een beperkte afstand verplaatst. Deze komt te liggen aan de nieuwe rijbaan tussen de Laan van Henkenshage en de Mater Lemmensstraat. Aan de west- en oostzijde van Mariendael worden twee tuinen gemaakt. Deze hebben een duidelijke relatie met de activiteiten die in het gebouw plaats gaan vinden.

Pleinen
Voor de ingang van kasteel Henkenshage wordt een voorplein aangelegd, dit loopt door tot en met de `loper' voor langzaam verkeer. Tussen het cultureel centrum en het kantoorgebouw ontstaat ook een pleinachtige ruimte.

Kunst
De gemeenteraad heeft aangegeven in dit project kunst te willen implementeren. Op dit moment is nog niet duidelijk of de kunst in of aan het gebouw Mariendael wordt gerealiseerd of in de openbare ruimte.

Afdeling Wegen en Groen,
Tel. (0413)481380

Aanvraag Kapvergunningen
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij van plan zijn een kapvergunning te verlenen voor het rooien van onderstaande bomen:
- 1 ceder, staande in de voortuin van de woning aan de Baron van Coehoornlaan 9, in verband met de omvang van de boom in relatie tot de omgeving.

- 1 zilverspar, staande in de voortuin van de woning aan de Johan Frisostraat 9, in verband met de omvang van de boom in relatie tot de omgeving.

- 1 spar, 3 sierkersen en 1 berk, staande in de achtertuin van de woning aan de Hoefstraat 14, in verband met de nieuwbouwplannen Odendael.

- 1 wilg, staande in de achter-/zijtuin van de woning aan de Weievenseweg 17, in verband met de slechte vitaliteit van de boom.
- 1 beuk en 1 wilg, staande in de voortuin van de woning aan de Ollandseweg 122, in verband met de slechte vitaliteit van de bomen.
- 1 populier, staan de in de zijtuin van de woning aan de Koeveringsedijk 6, in verband met de omvang van de boom in relatie tot de omgeving.

De relevante bescheiden liggen vanaf heden tijdens openingstijden, gedurende 2 weken, ter inzage bij de afdeling Wegen en Groen. Ingevolge de Algemene Wet Bestuursrecht zijn belanghebbenden in de gelegenheid binnen de aangegeven termijn hun zienswijze schriftelijk of mondeling, over deze voornemens naar voren te brengen.

Verleende kapvergunning
Burgemeester en wethouders maken tevens bekend, dat voor het rooien van de onderstaande bomen kapvergunning is verleend:
- 1 esdoorn, staande in de zijtuin van de woning aan de Zwembadweg 22, in verband met de omvang van de boom in relatie tot de omgeving.

Belanghebbenden kunnen tegen deze beslissingen binnen zes weken na de datum van verzending aan de aanvrager, een bezwaarschrift en een voorlopige voorziening aanvragen. Het bezwaarschrift met motiveringen moet schriftelijk worden ingediend bij ons college. Voor nadere informatie kunt u bellen met onderstaand telefoonnummer.

Toestemming voor direct vellen
Burgemeester en wethouders maken tevens bekend dat voor het rooien van onderstaande boom een kapvergunning is verleend;
- 1 linde, staande in de voortuin van de woning aan de Jekschotseweg
14, omdat de vitaliteit van de boom heel erg slecht is, als gevolg waarvan de boom op het woonhuis kan vallen. Daarom moet deze boom op zeer korte termijn worden geveld. Het college is bevoegd om hiervoor per direct een kapvergunning te verlenen.

Belanghebbenden kunnen tegen deze beslissing binnen zes weken na de datum van verzending aan de aanvrager, een bezwaarschrift en een voorlopige voorziening aanvragen. Het bezwaarschrift met motiveringen moet schriftelijk worden ingediend bij ons college. Voor nadere informatie kunt u bellen met onderstaand telefoonnummer.

Melding te vellen bomen
Hierbij wordt bekend gemaakt dat de volgende bomen, waarvoor geen vergunningen vereist zijn, zullen worden geveld:
- 9 populieren, staande in de berm van het onverharde gedeelte van het Groene-Woud ter hoogte van het perceel Groene-Woud 12.
- 40 populieren en wilgen, staande in de berm van de Vogelenzang, ter hoogte van het perceel Vogelenzang 16 en in de erfbeplantingen op het perceel Vogelenzang 16.

Afdeling Wegen en Groen,
Tel. (0413) 481380

Langdurigheidstoeslag 2003

Voor 2003 heeft het Kabinet eenmalig een bedrag aan gemeenten beschikbaar gesteld. Het bedrag is voor burgers die al langdurig ( 3 jaar of langer) een minimum inkomen ontvangen en op korte termijn geen uitzicht hebben op een baan. Deze afspraak heeft het Kabinet in het najaarsoverleg 2002 met de sociale partners gemaakt.

Wij hebben de voorwaarden en uitgangspunten voor deze regeling vastgesteld in de notitie langdurigheidstoeslag 2003. Het bedrag waarvoor u in aanmerking kunt komen is onder andere afhankelijk van uw leefsituatie, uw inkomenssituatie en vermogenssituatie.

De langdurigheidstoeslag 2003 hebben wij vastgesteld op: EUR 225,-- voor een echtpaar
EUR 200,-- voor een alleenstaande ouder
EUR 160,-- voor een alleenstaande
Naast de inkomensvoorwaarde is een voorwaarde dat men niet over een vermogen mag beschikken dat meer bedraagt dan de geldende vermogensvrijlating in het kader van de Abw.

De klanten van de afdeling Werk Inkomen en Zorg (WIZ) die in aanmerking komen voor de toeslag krijgen binnenkort een aanvraagformulier toegezonden .

Wie kan er in aanmerking komen voor de langdurigheidstoeslag:


- Personen met een Abw, Ioaw en Ioaz uitkering in de leeftijd van 23 tot 65 jaar;

- Personen die 3 jaar of langer een minimum inkomen ontvangen in verband met volledige arbeidsongeschiktheid ( WAO, Wamil of Waz uitkering)

- Personen die zijn aangewezen op een Anw uitkering en geen recent arbeidsverleden hebben

Uitgesloten zijn:

- Personen die ouder zijn dan 65 jaar ( voor deze groep gelden andere fiscale maatregelen )

- Personen die niet full-time werken, ongeacht of zij regulier of gesubsidieerd werk verrichten

- Personen met een ( gedeeltelijke) werkloosheidsuitkering of een (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheidsuitkering. Zij worden geacht wel voldoende arbeidsmarktperspectief te hebben.

- Alle overige personen in Sint-Oedenrode

Indien u geen klant bent van de afdeling Werk Inkomen en Zorg en wanneer u meent dat u in aanmerking kunt komen voor deze regeling dan kunt u tijdens de openingstijden
contact opnemen met een van onze medewerkers van de afdeling WIZ. U kunt zich tot uiterlijk 15 januari 2004 aanmelden voor deze regeling. Na deze datum kunt u geen verzoek langdurigheidstoeslag 2003 meer indienen. U kunt zich melden aan de balie van de afdeling Werk Inkomen en Zorg.

Afdeling WIZ,
Tel. (0413)481282

Vastgesteld bestemmingsplan "Centrum" ter inzage

Op 30 oktober jl. heeft de gemeenteraad het bestemmingsplan "Centrum" vastgesteld. Nu maken Burgemeester en wethouders bekend dat dit plan vanaf maandag 24 november voor iedereen vier weken ter inzage ligt.

Binnen het plan is het gebied opgenomen, dat grofweg wordt begrensd door aan de noordzijde de Dommel bij het sportpark de Neul, aan de oostzijde de woningen aan de Corridor, aan de zuidzijde de percelen aan de Hertog Hendrikstraat en aan de westzijde de percelen aan het Kofferen en de Boskantseweg. Voor de exacte begrenzing dient het plan te worden ingezien. In het plan is een visie opgenomen met betrekking tot de bouw- en gebruiksmogelijkheden van de percelen binnen het plangebied.
Bij de vaststelling heeft de raad wijzigingen aangebracht ten opzichte van het ontwerp zoals dat eerder ter visie heeft gelegen. Deze wijzigingen hebben in grote lijnen betrekking op:
- toelaatbare functies binnen delen van het plangebied
- aanpassing van bouwvoorschriften voor delen van het plangebied
- detailcorrecties van een aantal voorschriften
- opname van een aantal wijzigingsbevoegdheden met het oog op mogelijke sanering van bestaande bebouwing in ruil voor nieuwe woningen

- opname van een regeling "mantelzorg".
Voor de exacte aanpassingen dient het vastgestelde plan te worden ingezien.

Tegen het vastgestelde plan kan een schriftelijke bedenking worden ingediend bij Gedeputeerde Staten, postbus 90151, 5200 MC, 's-Hertogenbosch. Dit dient te geschieden binnen de bovengenoemde termijn van vier weken.
De bevoegdheid om een bedenking in te dienen komt toe aan:
- degene die tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad heeft ingediend inzake het ontwerp- bestemmingsplan en

- een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad in te dienen Tegen de door de raad aangebrachte wijzigingen kan iedereen bij Gedeputeerde Staten een bedenking indienen.

Afdeling Ruimtelijke Ordening,
Tel. (0413)481352