Gemeente Sint-Oedenrode
Heeft de nieuwe burgemeester een papegaai?
www.sint-oedenrode.nl
pagina Actueel
Openbare raadsvergadering Begroting
De gemeenteraad van Sint-Oedenrode vergadert op donderdag 27 november
a.s. De vergadering begint om 19.30 uur. In deze openbare vergadering
zullen de volgende punten aan de orde komen:
-opening
-spreekrecht voor burgers
-vaststelling van de agenda
-voorstel tot vaststelling van de gemeentebegroting 2004 en de
meerjarenbegroting 2004-2007 (spreekrecht mogelijk)
-sluiting
Iedereen die gebruik wil maken van het spreekrecht dient dit ten
minste 48 uur voor aanvang van de vergadering te melden bij de
griffier (tel. 0413-481257) of per e-mail: griffie@sint-oedenrode.nl
De voorlopige agenda en de daarbij behorende stukken liggen voor
eenieder ter inzage bij de afdeling Voorlichting op werkdagen van
09.00 - 12.30 uur.
Afdeling Centrale Ondersteuning,
Tel. (0413)481262
Openbare raadsvergadering
De gemeenteraad van Sint-Oedenrode vergadert op woensdag 26 november
a.s. De vergadering begint om 19.30 uur. In deze openbare vergadering
zullen de volgende punten aan de orde komen:
-opening
-spreekrecht voor burgers
-vaststelling van de agenda
-vaststelling van de notulen van de vergadering van 30 oktober 2003
-ingekomen stukken en mededelingen.
-voorstel inzake diverse onderwerpen A50 (spreekrecht mogelijk)
-voorstel tot wijziging gemeenschappelijke regeling Regionaal
Milieubedrijf Brabant-Noordoost (spreekrecht mogelijk)
-voorstel tot het nemen van een voorbereidingsbesluit voor een deel
van sportpark Kienehoef (spreekrecht mogelijk)
-voorstel inzake delegatie bevoegdheid artikel 19, lid 1 WRO
(spreekrecht mogelijk)
-voorstel inzake archeologisch onderzoek Project Kerkstraat
(spreekrecht mogelijk)
-voorstel tot het beschikbaar stellen van een krediet ten behoeve van
vervanging serverpark en overstap Server Bases Computing (SBC)
(spreekrecht mogelijk)
-ingekomen schriftelijke vragen
-sluiting
Iedereen die gebruik wil maken van het spreekrecht dient dit ten
minste 48 uur voor aanvang van de vergadering te melden bij de
griffier (tel. 0413-481257) of per e-mail: griffie@sint-oedenrode.nl
De voorlopige agenda en de daarbij behorende stukken liggen voor
eenieder ter inzage bij de afdeling Voorlichting op werkdagen van
09.00 - 12.30 uur.
Afdeling Centrale Ondersteuning,
Tel. (413)481262
Informatie avond maandag 24 november
Verkeersregelaars voor evenementen
Op 1 september 2001 is de Regeling Verkeersregelaars gewijzigd. Deze
wetswijziging maakt de inzet mogelijk van vrijwilligers als
verkeersregelaars tijdens een evenement. Een verkeersregelaar is een
persoon die aanwijzingen aan het verkeer mag geven ter regeling van
het verkeer. De `evenement verkeersregelaar' wordt ingezet door de
organisatie van een evenement.
Bij iedere activiteit op de openbare weg, waarbij het verkeer voor de
veiligheid van de deelnemers en de weggebruikers geregeld moet worden,
dienen verkeersregelaars ingezet te worden.
Om u te informeren over de inzet van verkeersregelaars organiseert de
gemeente in samenwerking met het Politieteam Boxtel een
informatiebijeenkomst op maandag 24 november a.s. De bijeenkomst is in
de raadzaal van het gemeentehuis. De avond begint om 20.00 uur en
eindigt om ongeveer 21.00 uur. U bent hierbij van harte welkom.
Belangrijk bij organisatie evenement
Wij willen u wijzen op het belang van deze avond, gezien het feit dat
de door uw organisatie aangewezen verkeersregelaar(s), wettelijke
verplichtingen hebben.
Over de inzet van verkeersregelaars heeft de Stichting
Verkeersbrigadiers en het Provinciaal Orgaan Verkeersveiligheid een
brochure uitgebracht. Deze brochure is verkrijgbaar bij de afdeling
Sport, Educatie en Cultuur.
Verleende vergunningen / verkeersmaatregelen
"Klumpkesdag" Rooi 2000.
Zondag 23 november a.s. organiseert Rooi 2000 tussen 12.00 uur en
17.00 uur een winkelzondag onder de naam "Klumpkesdag". In het belang
van de verkeersveiligheid zullen de volgende wegen tussen 10.00 uur en
18.00 uur worden afgesloten voor verkeer; Hertog Hendrikstraat hoek
Laan van Mariëndael, Kofferen ter hoogte van de parkeerplaats van de
Ahrend, Kofferen hoek Hoge Vonderstraat, Emmausstraat hoek Mater
Lemmenstraat, Stomperstraat hoek Markt, Borchmolendijk hoek
Philippusstraat.
Sinterklaasintocht Nijnsel
Op zondag 23 november a.s. tussen 14.00 uur en 15.00 uur wordt de
Sinterklaasintocht in Nijnsel georganiseerd.
Afdeling Sport, Educatie en Cultuur,
Tel. (0413)481313
Aanvragen bouwvergunning
Coeveringslaan 34, aanbouw serre
Vogelenzang 7 a, bouw paardenstal
Heerlijkheidsweg 4, bouw opslagloods/werktuigenberging (hiermee komt
de eerdere aanvraag te vervallen)
Koninginnelaan 141, uitbreiding woning (dit betreft een gewijzigde
aanvraag)
Eerschotsestraat 65, bouw kelder (dit betreft een gewijzigde aanvraag)
Ollandseweg 115, bouw garage/berging
Aanvraag sloopvergunning
Hoefstraat 12, 12a en 14, Woningbouwvereniging, sloop 3 woningen met
bijgebouwen
Afdeling Bouwen en Milieu,
Tel. (0413)481340
Verleende bouwvergunningen
- Donderdonk 4, bouw bedrijfsgebouw
- Lijsterbesstraat 5, bouw erker
- Leeuwerik 1, uitbreiden woning
- Coeveringslaan 59, uitbreiden woning
- Nabij Sluisstraat, RK begraafplaats, uitbreiden columbarium
- Hoge Vonderstraat 9, herbouw schuur
Verleende aanlegvergunning
- Nabij Hazenputten 5, aanleg amfibieënpoel t.b.v. natuurontwikkeling
Tegen bovengenoemde besluiten kunnen belanghebbenden binnen zes weken
na de uitreiking of verzending hiervan een gemotiveerd bezwaarschrift
indienen bij Burgemeester en Wethouders.
Het indienen van bezwaar schorst de werking van ons besluit niet. Het
kan zijn dat u van mening bent dat hierdoor een onaanvaardbare
situatie ontstaat, die zo spoedeisend is dat op korte termijn een
voorlopige voorziening moet worden getroffen. In dat geval kunt u de
voorzieningenrechter van de rechtbank, sector Bestuursrecht, Postbus
90125, 5200 MA, te 's-Hertogenbosch, schriftelijk verzoeken een
voorlopige voorziening te treffen, hiervoor worden afzonderlijk leges
in rekening gebracht.
Afdeling Bouwen en Milieu,
Tel. (0413)481339
Kantoor aan de Koriander
Burgemeester en wethouders maken bekend, dat een verzoek is ingediend
voor de vestiging van een kantoor aan huis in een gedeelte van het
woonhuis op het perceel Koriander 1 te SintOedenrode.
Met betrekking tot het gebruik zijn burgemeester en wethouders op
grond van het bepaalde in artikel 13 lid V van de bepalingen van het
bestemmingsplan "Kienehoef-Noord" bevoegd vrijstelling te verlenen van
de voorschriften voor het uitoefenen van een aan huis gebonden beroep.
Tegen het genoemde gebruik bestaan geen bezwaren. Burgemeester en
wethouders zijn in principe bereid om met gebruikmaking van de
genoemde vrijstellingsbevoegdheid medewerking te verlenen aan het
ingediende verzoek.
Ter inzage
De op deze zaak betrekking hebbende stukken liggen met ingang van
donderdag 20 november 2003 gedurende 2 weken ter inzage in het
gemeentehuis. Het ontwerp-besluit kan hier tijdens openingstijden
(tussen 9.00 en 12.30 uur) worden ingezien. Belanghebbenden zijn in de
gelegenheid binnen genoemde termijn schriftelijk zienswijzen over het
ontwerp-besluit naar voren te brengen.
Afdeling Bouwen en Milieu,
Tel. (0413)481341
Ollandseweg 93
Bekendmaking vaststelling bestemmingsplan `Ollandseweg 93'
Burgemeester en wethouders van Sint-Oedenrode maken ingevolge het
bepaalde in artikel 26 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bekend
dat de gemeenteraad in zijn vergadering van 30 oktober jl. het
bestemmingsplan `Ollandseweg 93' heeft vastgesteld.
Het vastgestelde bestemmingsplan ligt met ingang van donderdag 20
november 2003 gedurende 4 weken voor een ieder ter inzage in het
gemeentehuis, Burgemeester Wernerplein 1.
Degene die tijdig zijn zienswijze omtrent het bestemmingsplan bij de
gemeenteraad kenbaar heeft gemaakt, alsmede een belanghebbende die
aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest zijn
zienswijze bij de gemeenteraad kenbaar te maken, kan gedurende de
termijn van terinzagelegging zijn bedenkingen tegen het
bestemmingsplan schriftelijk inbrengen bij gedeputeerde staten van
Noord-Brabant, Postbus 90151, 5200 MC 's-Hertogenbosch.
Afdeling Ruimtelijke Ordening,
Tel. (0413)481355
Uitbreiding woonhuis Koninginnelaan 97
Burgemeester en wethouders maken bekend dat bij hun een bouwplan is
ingediend voor de uitbreiding van het woonhuis aan de Koninginnelaan
97
Het bouwplan voldoet niet aan het ter plaatse geldende
bestemmingsplan.
Burgemeester en wethouders hebben op 17 januari 2000 de gewijzigde
verruimde regeling voor het bouwen van aan- en bijgebouwen vastgesteld
als beleid dat wordt gehanteerd bij het toepassen van vrijstelling
volgens artikel 19, lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening.
Aangezien het genoemde bouwplan voldoet aan de verruimde regeling zijn
burgemeester en wethouders in principe bereid via artikel 19 lid 3 van
de Wet op de Ruimtelijke Ordening vrijstelling van het bestemmingsplan
te verlenen.
De op deze zaak betrekking hebbende stukken liggen met ingang van
donderdag 20 november 2003 gedurende 4 weken ter inzage op de afdeling
Bouwen en Milieu.
Ingevolge artikel 19a lid 4 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening
juncto afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht kan gedurende de
termijn van terinzageligging een ieder schriftelijk zijn zienswijze
omtrent deze aanvraag kenbaar maken.
Afdeling Bouwen en Milieu,
Tel. (0413)481343
Wet milieubeheer
Burgemeester en wethouders maken bekend dat in het gemeentehuis ter
inzage ligt:
A) het ontwerp-besluit op het verzoek om een vergunning van:
- L.H.J. Beniers, Mosbulten 4, voor een nieuwe milieuvergunning
ingevolge artikel 8.1 sub b van de Wet milieubeheer in verband met het
veranderen van een rundvee- en pluimveehouderij, gelegen aan voornoemd
adres. Het betreft een gedeeltelijke weigering en een gedeeltelijke
verlening.
B) de melding ingevolge artikel 8.40 van de Wet milieubeheer van:
- V.A. Engineering, Nijverheidsweg 3a, in verband met het oprichten
van een inrichting voor de toelevering en ontwikkeling ten behoeve van
de autosport als bedoeld in het Besluit inrichtingen voor
motorvoertuigen milieubeheer voor een inrichting aan de Nijverheidsweg
3a.
- Kruitvat Retail B.V., Postbus 34 te Renswoude, in verband met het
van toepassing worden van het Besluit detailhandel en
ambachtsbedrijven milieubeheer op een reeds opgericht bedrijf. Het
betreft drogisterij Trekpleister, Heuvel 20.
- Kruitvat Retail B.V., Postbus 34 te Renswoude, in verband met het
van toepassing worden van het Besluit detailhandel en
ambachtsbedrijven milieubeheer op een reeds opgericht bedrijf. Het
betreft drogisterij Kruidvat, Markt 26.
Ter inzage
De bovengenoemde stukken liggen met ingang van donderdag 20 november
2003 ter inzage in het gemeentehuis, Burgemeester Wernerplein 1, op
werkdagen van 09.00 uur tot 12.30 uur en desgevraagd na telefonische
afspraak ook op maandag van 16.00 uur tot 18.30 uur. Desgewenst kan
een mondelinge toelichting op de stukken worden gegeven.
De onder B genoemde meldingen ligt gedurende twee weken op voornoemde
wijze ter inzage.
Inbrengen bedenkingen
Tegen het onder A genoemde ontwerp-besluit kunnen schriftelijke
gemotiveerde bedenkingen worden ingediend voor donderdag 18 december
2003 bij burgemeester en wethouders van Sint-Oedenrode, Postbus 44,
5490 AA. Bij het inbrengen van bedenkingen kan men verzoeken de
persoonlijke gegevens niet bekend te maken.
Ook kunnen in voornoemde periode mondeling bedenkingen worden
ingebracht tijdens een telefonisch aangevraagde bijeenkomst, waarin
een gedachtewisseling kan plaatsvinden omtrent bovenstaand
ontwerp-besluit.
Afdeling Bouwen en Milieu,
Tel. (0413)481336
Oud papier
Wij verzoeken u ervoor te zorgen dat, waar het papier wordt opgehaald,
uw papier tijdig buiten staat.
Mocht u een keer te laat zijn, haal het dan weer binnen en bied het de
volgende keer opnieuw aan.
Op de volgende data zal deze week oud papier worden ingezameld:
maandag 24 november
- Wandelsportvereniging EJOS; oud papier wordt opgehaald in de
gebruikelijke wijken, te weten Armenhoef, Eerschot, Haverland,
Centrum. De Hoef en Dommelrode
woensdag 26november
- Basisschool De Springplank; papiercontainer bij basisschool De
Springplank aan de Julianastraat van 10.00 tot 15.00 uur
Permanente inzameling
- Buurtschap Oud-Rijsingen zamelt permanent oud papier in;
papiercontainer aan de Ollandseweg 129
Afdeling Bouwen en Milieu,
Tel.(0413)481340
Blauwe zone Markt, Kerkplein en Kapittelhof
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij van plan zijn om een
blauwe zone aan te wijzen in een gedeelte van het centrum. De zone
omvat de parkeerplaatsen op het gedeelte van de Markt dat is gelegen
tussen de bibliotheek, de Albert Heijn en de Rabobank, de
parkeerplaatsen aan het Kerkplein en de eerste twee rijen
parkeerplaatsen op het Kapittelhof (aan de zijde van de Rabobank). Op
de tekening is het gebied aangegeven. In overleg met MKB
Sint-Oedenrode (organisatie van ondernemers in Sint-Oedenrode) wordt
de maximale parkeerduur op 1 ½ uur bepaald.
Zienswijze
Over dit voornemen kunt u uw zienswijze aan ons kenbaar maken. Dit kan
gedurende 4 weken, van donderdag 20 november 2003 tot en met woensdag
17 december 2003. Reageren kan mondeling, schriftelijk en via e-mail.
Voor meer informatie of het geven van een reactie kunt u tijdens de
openingstijden, van 9.00 uur tot 12.30 uur, binnen lopen op het
gemeentehuis. Indien u op een ander tijdstip langs wilt komen
verzoeken wij u een afspraak te maken.
Op www.Sint-Oedenrode.nl vindt u meer informatie en kunt u via een
e-mail reageren. U kunt ook rechtstreeks een mail versturen aan:
blauwezone@sint-oedenrode.nl.
Afdeling Wegen en Groen,
Tel.(0413)481380
Werkzaamheden Koeveringsedijk
Op vrijdag 21 november wordt de asfaltverharding gerepareerd van de
Koeveringsedijk, ter hoogte van het voormalige munitiedepot. Hiervoor
is het noodzakelijk om de gehele rijbaan op enig moment af te sluiten
voor doorgaand gemotoriseerd verkeer. Dit zal een korte tijd zijn,
vandaar dat geen omleidingsroute wordt aangeduid. De uitvoering is
afhankelijk van de juiste weersomstandigheden.
Afdeling Wegen en Groen,
Tel. (0413)481380
Algehele herwaardering alle woningen en bedrijfspanden
Wet waardering onroerende zaken (Wet WOZ)
De gemeente is volgens de wet belast met de uitvoering van de Wet
waardering onroerende zaken. In deze wet zijn regels opgenomen over
het vaststellen van de waarde van alle onroerende zaken (waaronder
woningen en bedrijfspanden).
De Wet WOZ geeft aan dat elke vier jaar de waarde van de onroerende
zaken opnieuw moet worden vastgesteld. Het laatst heeft dit
plaatsgevonden naar de waardepeildatum 1 januari 1999. Deze
vastgestelde waarde wordt onder andere gebruikt voor de heffing van de
onroerende zaakbelastingen voor de belastingjaren 2001 tot en met
2004.
Het opnieuw taxeren van alle panden
Alle woningen, bedrijfspanden en overige onroerende zaken dienen nu
opnieuw getaxeerd te worden. Dit zal gebeuren naar de waardepeildatum
1 januari 2003. Deze nieuwe waarde is van toepassing voor de
belastingjaren 2005 tot en met 2008.
Wie taxeert?
De gemeente Sint-Oedenrode heeft de opdracht voor de algehele
herwaardering verstrekt aan Ingenieursbureau Oranjewoud BV. Dit
taxatiebureau heeft ook de taxaties uitgevoerd naar het huidige
waardetijdvak.
Is het taxatiebureau al begonnen met de werkzaamheden?
De voorbereidingen voor de hertaxatie zijn in dit voorjaar opgestart.
Tot op dit moment is al hetgeen met de nieuwe herwaardering verband
houdt nagenoeg ongemerkt aan u voorbij gegaan. Hierin komt echter
verandering.
Welke werkzaamheden vinden binnenkort plaats en wanneer?
Nu de voorbereidingen bijna zijn afgerond, wordt dit jaar nog begonnen
met de taxaties van de agrarische bedrijven en de industriële
bedrijven en winkels. Deze taxaties zullen naar verwachting in het
tweede kwartaal van 2004 worden afgerond. In het eerste kwartaal van
2004 wordt gestart met de taxaties van de woningen. Te zijner tijd
komen wij op de taxaties van de woningen via een publicatie in dit
blad nog nader terug.
Voor de taxaties die nu gaan plaatsvinden is het noodzakelijk dat deze
panden worden bezocht. Daarbij is het mogelijk dat met een uitpandige
opname kan worden volstaan. Echter het kan door de taxateur ook
wenselijk worden geacht om het pand zowel uitpandig- als inpandig op
te nemen. De taxateur is in het bezit van een geldig legitimatiebewijs
en zal zich legitimeren op het moment dat hij zich meldt bij de
betreffende eigenaar/huurder. Wij vragen u medewerking te verlenen aan
de taxateur indien deze vraagt om een inpandige opname.
Stafafdeling Financiën,
Tel. (0413)481245
Mariendael
Inspraak herinrichting omgeving
Met de bouw van het cultureel/educatief annex jongerencentrum
Mariendael is het wenselijk dat ook de omgeving ervan opnieuw wordt
ingericht. Voor de herinrichting van deze omgeving is een
schetsontwerp gemaakt. Wij willen het plan graag aan u presenteren.
Informatieavond
U bent van harte welkom op de informatieavond op maandag 8 december
2003 in zalencentrum De Beurs, Heuvel 44. Aanvang van deze avond is om
19.30 uur. Tijdens deze avond zullen wij beginnen met een toelichting
op het plan. Daarna wordt aan de aanwezigen de gelegenheid geboden om
vragen te stellen en te reageren op het plan.
Inspraak
Het plan ligt van maandag 24 november 2003 tot en met vrijdag 19
december 2003 ter inzage, waarbij de mogelijkheid wordt geboden om in
te spreken op het plan. U kunt uw reactie mondeling of schriftelijk
aan ons kenbaar maken. Voor een mondelinge toelichting en/of reactie
kunt u tijdens werkdagen van 9.00 tot 12.30 uur (of na telefonische
afspraak) terecht op het gemeentehuis. Daarnaast kunt u op onze
web-site (www.Sint-Oedenrode.nl) meer informatie vinden over het plan
en kunt u via een e-mail reageren.
Hieronder vindt u een korte toelichting op het plan.
Begrenzing van het plangebied
Het plan omvat het gebied dat globaal gelegen is tussen de
Kasteellaan, de Mater Lemmensstraat, de Laan van Henkenshage, Sporthal
de Streepen en de Jonker Markus van Gerwenlaan tot aan de kruising met
de Laan van Mariendael.
Verkeersmaatregelen
Het plan voorziet onder meer in de aanleg van een `loper', een route
voor langzaam verkeer, die begint op de kruising van de Laan van
Mariendael - Jonker Marcus van Gerwenlaan en doorloopt tot aan de
aansluiting van de Laan van Henkenshage op de Kasteellaan.
Daarnaast wordt de verkeersstructuur voor auto's gewijzigd. Een
gedeelte van de Laan van Henkenshage wordt afgesloten voor
gemotoriseerd verkeer, dit verkeer wordt over een nieuwe rijbaan naar
de Mater Lemmensstraat geleid. Er gaat een maximale snelheid van 30
km/uur gelden. Verder voorziet het plan in de aanleg van 212
parkeerplaatsen.
Groen
Het terrein aan de Laan van Mariendael wordt heringericht als `groene
kamer', het behoudt de functie van sportterrein. De bereikbaarheid van
het terrein wordt verbeterd en de skateramp wordt over een beperkte
afstand verplaatst. Deze komt te liggen aan de nieuwe rijbaan tussen
de Laan van Henkenshage en de Mater Lemmensstraat.
Aan de west- en oostzijde van Mariendael worden twee tuinen gemaakt.
Deze hebben een duidelijke relatie met de activiteiten die in het
gebouw plaats gaan vinden.
Pleinen
Voor de ingang van kasteel Henkenshage wordt een voorplein aangelegd,
dit loopt door tot en met de `loper' voor langzaam verkeer.
Tussen het cultureel centrum en het kantoorgebouw ontstaat ook een
pleinachtige ruimte.
Kunst
De gemeenteraad heeft aangegeven in dit project kunst te willen
implementeren. Op dit moment is nog niet duidelijk of de kunst in of
aan het gebouw Mariendael wordt gerealiseerd of in de openbare ruimte.
Afdeling Wegen en Groen,
Tel. (0413)481380
Aanvraag Kapvergunningen
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij van plan zijn een
kapvergunning te verlenen voor het rooien van onderstaande bomen:
- 1 ceder, staande in de voortuin van de woning aan de Baron van
Coehoornlaan 9, in verband met de omvang van de boom in relatie tot de
omgeving.
- 1 zilverspar, staande in de voortuin van de woning aan de Johan
Frisostraat 9, in verband met de omvang van de boom in relatie tot de
omgeving.
- 1 spar, 3 sierkersen en 1 berk, staande in de achtertuin van de
woning aan de Hoefstraat 14, in verband met de nieuwbouwplannen
Odendael.
- 1 wilg, staande in de achter-/zijtuin van de woning aan de
Weievenseweg 17, in verband met de slechte vitaliteit van de boom.
- 1 beuk en 1 wilg, staande in de voortuin van de woning aan de
Ollandseweg 122, in verband met de slechte vitaliteit van de bomen.
- 1 populier, staan de in de zijtuin van de woning aan de
Koeveringsedijk 6, in verband met de omvang van de boom in relatie tot
de omgeving.
De relevante bescheiden liggen vanaf heden tijdens openingstijden,
gedurende 2 weken, ter inzage bij de afdeling Wegen en Groen.
Ingevolge de Algemene Wet Bestuursrecht zijn belanghebbenden in de
gelegenheid binnen de aangegeven termijn hun zienswijze schriftelijk
of mondeling, over deze voornemens naar voren te brengen.
Verleende kapvergunning
Burgemeester en wethouders maken tevens bekend, dat voor het rooien
van de onderstaande bomen kapvergunning is verleend:
- 1 esdoorn, staande in de zijtuin van de woning aan de Zwembadweg 22,
in verband met de omvang van de boom in relatie tot de omgeving.
Belanghebbenden kunnen tegen deze beslissingen binnen zes weken na de
datum van verzending aan de aanvrager, een bezwaarschrift en een
voorlopige voorziening aanvragen. Het bezwaarschrift met motiveringen
moet schriftelijk worden ingediend bij ons college. Voor nadere
informatie kunt u bellen met onderstaand telefoonnummer.
Toestemming voor direct vellen
Burgemeester en wethouders maken tevens bekend dat voor het rooien van
onderstaande boom een kapvergunning is verleend;
- 1 linde, staande in de voortuin van de woning aan de Jekschotseweg
14, omdat de vitaliteit van de boom heel erg slecht is, als gevolg
waarvan de boom op het woonhuis kan vallen. Daarom moet deze boom op
zeer korte termijn worden geveld. Het college is bevoegd om hiervoor
per direct een kapvergunning te verlenen.
Belanghebbenden kunnen tegen deze beslissing binnen zes weken na de
datum van verzending aan de aanvrager, een bezwaarschrift en een
voorlopige voorziening aanvragen. Het bezwaarschrift met motiveringen
moet schriftelijk worden ingediend bij ons college. Voor nadere
informatie kunt u bellen met onderstaand telefoonnummer.
Melding te vellen bomen
Hierbij wordt bekend gemaakt dat de volgende bomen, waarvoor geen
vergunningen vereist zijn, zullen worden geveld:
- 9 populieren, staande in de berm van het onverharde gedeelte van het
Groene-Woud ter hoogte van het perceel Groene-Woud 12.
- 40 populieren en wilgen, staande in de berm van de Vogelenzang, ter
hoogte van het perceel Vogelenzang 16 en in de erfbeplantingen op het
perceel Vogelenzang 16.
Afdeling Wegen en Groen,
Tel. (0413) 481380
Langdurigheidstoeslag 2003
Voor 2003 heeft het Kabinet eenmalig een bedrag aan gemeenten
beschikbaar gesteld. Het bedrag is voor burgers die al langdurig ( 3
jaar of langer) een minimum inkomen ontvangen en
op korte termijn geen uitzicht hebben op een baan. Deze afspraak heeft
het Kabinet in het najaarsoverleg 2002 met de sociale partners
gemaakt.
Wij hebben de voorwaarden en uitgangspunten voor deze regeling
vastgesteld in de notitie langdurigheidstoeslag 2003. Het bedrag
waarvoor u in aanmerking kunt komen is onder andere afhankelijk van uw
leefsituatie, uw inkomenssituatie en vermogenssituatie.
De langdurigheidstoeslag 2003 hebben wij vastgesteld op:
EUR 225,-- voor een echtpaar
EUR 200,-- voor een alleenstaande ouder
EUR 160,-- voor een alleenstaande
Naast de inkomensvoorwaarde is een voorwaarde dat men niet over een
vermogen mag beschikken dat meer bedraagt dan de geldende
vermogensvrijlating in het kader van de Abw.
De klanten van de afdeling Werk Inkomen en Zorg (WIZ) die in
aanmerking komen voor de toeslag krijgen binnenkort een
aanvraagformulier toegezonden .
Wie kan er in aanmerking komen voor de langdurigheidstoeslag:
- Personen met een Abw, Ioaw en Ioaz uitkering in de leeftijd van 23
tot 65 jaar;
- Personen die 3 jaar of langer een minimum inkomen ontvangen in
verband met volledige arbeidsongeschiktheid ( WAO, Wamil of Waz
uitkering)
- Personen die zijn aangewezen op een Anw uitkering en geen recent
arbeidsverleden hebben
Uitgesloten zijn:
- Personen die ouder zijn dan 65 jaar ( voor deze groep gelden andere
fiscale maatregelen )
- Personen die niet full-time werken, ongeacht of zij regulier of
gesubsidieerd werk verrichten
- Personen met een ( gedeeltelijke) werkloosheidsuitkering of een
(gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheidsuitkering. Zij worden geacht wel
voldoende arbeidsmarktperspectief te hebben.
- Alle overige personen in Sint-Oedenrode
Indien u geen klant bent van de afdeling Werk Inkomen en Zorg en
wanneer u meent dat u in aanmerking kunt komen voor deze regeling dan
kunt u tijdens de openingstijden
contact opnemen met een van onze medewerkers van de afdeling WIZ. U
kunt zich tot uiterlijk 15 januari 2004 aanmelden voor deze regeling.
Na deze datum kunt u geen verzoek langdurigheidstoeslag 2003 meer
indienen. U kunt zich melden aan de balie van de afdeling Werk Inkomen
en Zorg.
Afdeling WIZ,
Tel. (0413)481282
Vastgesteld bestemmingsplan "Centrum" ter inzage
Op 30 oktober jl. heeft de gemeenteraad het bestemmingsplan "Centrum"
vastgesteld. Nu maken Burgemeester en wethouders bekend dat dit plan
vanaf maandag 24 november voor iedereen vier weken ter inzage ligt.
Binnen het plan is het gebied opgenomen, dat grofweg wordt begrensd
door aan de noordzijde de Dommel bij het sportpark de Neul, aan de
oostzijde de woningen aan de Corridor, aan de zuidzijde de percelen
aan de Hertog Hendrikstraat en aan de westzijde de percelen aan het
Kofferen en de Boskantseweg. Voor de exacte begrenzing dient het plan
te worden ingezien. In het plan is een visie opgenomen met betrekking
tot de bouw- en gebruiksmogelijkheden van de percelen binnen het
plangebied.
Bij de vaststelling heeft de raad wijzigingen aangebracht ten opzichte
van het ontwerp zoals dat eerder ter visie heeft gelegen. Deze
wijzigingen hebben in grote lijnen betrekking op:
- toelaatbare functies binnen delen van het plangebied
- aanpassing van bouwvoorschriften voor delen van het plangebied
- detailcorrecties van een aantal voorschriften
- opname van een aantal wijzigingsbevoegdheden met het oog op
mogelijke sanering van bestaande bebouwing in ruil voor nieuwe
woningen
- opname van een regeling "mantelzorg".
Voor de exacte aanpassingen dient het vastgestelde plan te worden
ingezien.
Tegen het vastgestelde plan kan een schriftelijke bedenking worden
ingediend bij Gedeputeerde Staten, postbus 90151, 5200 MC,
's-Hertogenbosch. Dit dient te geschieden binnen de bovengenoemde
termijn van vier weken.
De bevoegdheid om een bedenking in te dienen komt toe aan:
- degene die tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad heeft ingediend
inzake het ontwerp- bestemmingsplan en
- een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat
is geweest tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad in te dienen
Tegen de door de raad aangebrachte wijzigingen kan iedereen bij
Gedeputeerde Staten een bedenking indienen.
Afdeling Ruimtelijke Ordening,
Tel. (0413)481352