Ingezonden persbericht

Fluke Networks upgraden producten met Super Agent

SuperAgent Application Response Time Analyzer maximaliseert opbrengst van de belangrijkste zakelijke applicaties

EINDHOVEN, 20031124 -- EVERETT, Washington (Verenigde Staten) - 24 november 2003 - Fluke Networks maakt vandaag bekend dat er producten voor het controleren van applicatieprestaties aan de suite oplossingen voor gedistribueerde netwerkanalyse worden toegevoegd. De SuperAgent Application Response Time Analyzer rapporteert over end-to-end prestaties van applicaties, gebruikers en servers. Hiermee biedt SuperAgent netwerktechnici een efficiënte manier om prestatievraagstukken te controleren en problemen op te lossen voordat deze een negatieve invloed hebben op de beschikbaarheid van belangrijke zakelijke applicaties.


Applicatieprestaties vormen een toenemend probleem voor de veeleisende ondernemingen van dit moment. Uit recent gepubliceerde cijfers blijkt dat meer dan 75% van de gevraagde bedrijven met een omzet van meer dan $1 miljard vanwege achteruitgang van applicatieprestaties te maken heeft met ten minste een lichte impact op de productiviteit van medewerkers, de productiviteit van teams en de klantenservice. Meer dan 35% van de respondenten stelde de lancering van nieuwe applicaties uit vanwege bezorgdheid over de prestaties. Het gevolg hiervan is dat IT-initiatieven in toenemende mate zijn gericht op de metriek van het bedrijf, zoals de responsetijden van applicaties.

"Door SuperAgent toe te voegen aan onze reeks oplossingen voor gedistribueerde netwerkanalyse reageert Fluke Networks op de behoefte aan inzicht in applicatieprestaties," aldus Mark Mullins, marketing manager voor gedistribueerde netwerkanalyse oplossingen bij Fluke Networks. "Met SuperAgent kunnen netwerktechnici sneller problemen oplossen, omdat de oorzaak van het probleem kan worden vastgesteld voordat er een team of een tool wordt ingezet. Of het probleem nu wordt veroorzaakt door de applicatie of het netwerk, met SuperAgent hebben wij de perfecte remedie."

Applicatiemonitoring als eerste handeling
In het verleden werden er meestal protocol analyzers gebruikt om applicatieproblemen te debuggen. Hiervoor is echter een hoge mate van deskundigheid vereist en bovendien kan er met deze methode slechts gedurende zeer korte perioden, meestal een paar minuten, worden gecontroleerd. Nieuwere oplossingen bieden betere antwoorden, maar het inzetten van agents op het gehele netwerk is erg tijdrovend. SuperAgent, dat binnen een paar minuten kan worden geïnstalleerd, stelt netwerktechnici in staat onmiddellijk prestatieproblemen te isoleren op het netwerk, de server of de applicatie - en dat vanaf één punt op het netwerk.

Het op de juiste manier vaststellen van de oorzaak van het probleem is in sommige gevallen genoeg om een applicatiegerelateerde bottleneck op te lossen, maar meestal moet een probleem gedetailleerder worden geanalyseerd. SuperAgent kan doordringen tot de specifieke gebruiker, server of applicatie die het probleem veroorzaakt. Zodra er een netwerkprobleem wordt gevonden, kan de Fluke Networks OptiView® Network Analysis Solution (die actieve discovery, protocolanalyse en RMON2 statistiek combineert en een compleet overzicht van de netwerkprestaties levert) worden gebruikt om het probleem snel op een specifiek apparaat of op een specifieke link te isoleren.

"SuperAgent is een logische aanvulling op de OptiView Network Analysis Solutions van Fluke Networks," aldus Dennis Drogseth, vice president, Enterprise Management Associates. "Terwijl OptiView gericht is op het oplossen van problemen die gerelateerd zijn aan netwerkprestaties, biedt SuperAgent efficiënt inzicht in deze problemen. Op deze manier helpt SuperAgent vast te stellen waar en hoe deze problemen van invloed zijn op het netwerk, de systemen of de applicaties zelf. Bovendien past SuperAgent uitstekend bij Fluke Networks. Het product is bijzonder gemakkelijk in te zetten, te gebruiken en te beheren, en dit zijn tevens waardevolle eigenschappen van de OptiView productreeks. Dankzij de toevoeging van SuperAgent aan het portfolio van Fluke Networks, maakt het bedrijf op intelligente wijze stap-voor-stap vorderingen op weg naar het leveren van uitgebreidere oplossingen voor prestatiebeheer voor infrastructuur. En dit zonder klanten te dwingen te investeren in complexe en kostbare oplossingen die ingewikkeld in het gebruik zijn."

Gebruiksvriendelijke en winstgevende applicatiemonitoring
SuperAgent onderscheidt zichzelf van andere responstijd oplossingen vanwege het feit dat er snel gedetailleerde gegevens worden verzameld voor alle TCP applicaties - zoals die van SAP, Oracle en Citrix - zonder gedistribueerde agents te gebruiken. Door prestatiedetails bij de switch te verzamelen, kan SuperAgent responstijden van server-to-server communicatie meten; dit is essentieel voor het diagnosticeren van prestatieproblemen in complexe multi-tier omgevingen. SuperAgent calculeert automatisch baselines en thresholds om te helpen potentiële problemen op te sporen en nieuwe mogelijkheden voor optimalisering te ontdekken.

Wereldwijde beschikbaarheid
Fluke Networks levert SuperAgent via een wereldwijde OEM overeenkomst met NetQoS Inc. (Austin, Texas, Verenigde Staten). SuperAgent is vanaf december 2003 leverbaar via geselecteerde Fluke Networks verkoopkanaalpartners over de gehele wereld. De prijsstelling verschilt per land. In de Verenigde Staten beginnen de prijzen van SuperAgent bij ¤ 40.000.

Over Fluke Networks
Fluke Networks biedt innovatieve oplossingen voor het testen, analyseren en controleren van bedrijfsnetwerken en telecommunicatienetwerken en de installatie en certificatie van het fiber en het koper dat de fundamenten van deze netwerken vormt. De uitgebreide reeks Network SuperVision solutions® van het bedrijf biedt netwerkinstallateurs, -eigenaren en -beheerders superieure visie, waarbij snelheid, accuratesse en gebruiksgemak worden gecombineerd om de netwerkprestaties te optimaliseren. Het hoofdkantoor van Fluke Networks is gevestigd in Everett, Washington (Verenigde Staten), het bedrijf heeft wereldwijd meer dan 500 medewerkers in dienst en de producten worden in meer dan 50 landen gedistribueerd.


Voor meer informatie neemt u contact op met:
Fluke Networks: Perscontacten:
Joost Meeuwis- MEA Marcom Manager
Fluke Networks- ++44(0)1923 281331 joost.meeuwis@flukenetworks.com

PR bureau
Carl Mills- Mills Hughes and partners
++31-(0) 40-2110110
carl@mills-advertising.com



voor fotomateriaal & alle andere perinfo over Fluke Networks, ga naar
www.it-pressroom.com/flukenetworks





Ingezonden persbericht