Belgacom

Persbericht
25 november 2003
---
Belgacom: nieuwe factuur
---
Vanaf begin december krijgen Belgacomklanten een nieuwe factuur in de brievenbus. Voor de nieuwe layout werd gekozen na een enquête die aantoonde dat de huidige factuur op verschillende vlakken nog verbeterd kon worden.
Concrete Veranderingen
De overzichtelijkheid wordt aanzienlijk verbeterd door verschillende elementen:
* Voortaan krijgt de klant een overzicht van de kosten per maand wat het budgetbeheer vergemakkelijkt.
* De factuur bestaat uit twee delen met een afzonderlijke functie: op het eerst blad van de factuur wordt een eenvoudige samenvatting van de abonnements- en gesprekskosten weergegeven. Op het tweede factuurblad krijgt de klant een overzicht van de kosten per type gesprek (vast naar mobiel, internet, > ...> ), zodat hij kan zien wat hij aan de verschillende types communicatie besteedde. Ook de abonnementskosten en eventuele andere kosten (aankopen, installatiekosten, herstellingen, enz.) worden gedetailleerd weergegeven.
* Het lettertype: vroeger werd Courier gebruikt, dit wordt vervangen door het grotere type Bliss, wat de factuur beter leesbaar maakt.
* De kortingen worden zodanig weergegeven dat de klant meteen ziet wat zijn voordeel is.
---
---
Indien de klant wil, kan hij een gedetailleerd overzicht van de nationale gesprekken krijgen met gegevens over de datum, het uur, en de duur van het gesprek, en ook het nummer waarnaar werd gebeld.
De klant kan hiervoor terecht op de gratis dienst Bill Viewer via www.belgacom.be/bill of kan het op papier krijgen voor 3,72 EUR per factuur (t.e.m. 10 bladzijden).
De internationale gesprekken worden altijd gedetailleerd weergegeven, gegroepeerd per land waarnaar werd gebeld.
---
***
---
---
Meer informatie voor journalisten:
Lian Verhoeven, 02/202 48 67 of 0476/39 06 79
---
---
---