Spare Rib Express noteert steeds meer online bestellingen

Tussen de 20-40% van alle bestellingen via het internet

AMSTERDAM, 20031125 -- De grootste spare ribs keten van Nederland, Spare Rib Express, verwacht over geheel 2003 een internet omzet te realiseren van ¤ 600.000. Nadat men in juli 2002 begon met het accepteren van bestellingen via internet groeide het aantal bestellingen met liefst 20% per maand. Spare Rib Express Online Bestellen is een samenwerking met maaltijden bezorgportal Thuisbezorgd.NL, de grootste eten bestel-site van Nederland. Naast bestellingen via de eigen website www.spareribexpress.nl ontvangt de keten eveneens bestellingen van de website www.thuisbezorgd.nl. De laatste site levert Spare Rib Express ca. 100 bestellingen per dag bovenop de bestellingen die via de eigen site binnenkomen.



De Spare Rib Express filialen zijn momenteel voor ca. 20-40% van hun omzet aangewezen op de bestellingen via internet. Directeur Robelus verklaart het succes als volgt : "Internet bestellingen zijn een zeer effectieve manier van orderaanname. De klant is doordat de adresinformatie eenmalig wordt opgeslagen in een kleine minuut door het complete orderproces heen. Er zijn geen wachttijden, ook niet tijdens de piek. Bovendien blijkt voor veel mensen het opbellen een drempel te zijn. Men weet vaak wel wat voor hoofdgerechten Spare Rib Express aanbiedt maar is bijvoorbeeld onbekend met bijgerechten. Dit levert vaak langdurige en stuntelige telefoongesprekken op. Voor onze filialen zijn de bestellingen via internet een uitkomst omdat we ons kunnen concentreren op waar we goed in zijn: verse spare ribs aan huis brengen."


De ambitie van Spare Rib Express reikt ver. Voor komend jaar verwacht men een verdere groei van de internetbestellingen naar ¤ 1.000.000. Ook worden vanaf december opnieuw nieuwe filialen geopend, hiernaast onderzoekt men mogelijkheden om via internet betalingen aan te nemen. Dit is veilig voor de bezorger en handig voor de klant.