FACTIUM BV / MEC SOLUTIONS BV

MEC Solutions sluit overeenkomst met Factium

MEC Solutions sluit overeenkomst voor billing en contact center activiteiten met Factium

Hilversum - 25 november 2003 - Factium BV en MEC Solutions BV hebben een overeenkomst getekend waarbij Factium de billing en helpdesk activiteiten uitvoert voor de klanten van MEC Solutions BV, met ingang van 1 april 2004. Klanten van MEC Solutions zijn typisch ondernemingen die onder eigen label mobiele telefoniediensten aanbieden naar hun klanten teneinde de relatie tussen merk en levensstijl te versterken. Dit behelst zowel de aansluiting op een mobiele telefonienetwerk voor de abonnees als de administratieve afwikkeling en helpdesk, waarbij MEC Solutions zich met name richt op het versterken van de merkrelatie. Factium, een serviceverlener die zich heeft toegespitst op het uitvoeren van massa factureringsprocessen zal voor MEC Solutions'klanten zowel het factuurproces en inning, als de helpdeskfunctie uitvoeren. Maandelijks zal Factium voor MEC Solutions zo'n 50.000 abonneegegevens verwerken.

'Facturering is in principe een non-core activiteit, maar is essentieel voor een zorgvuldige bedrijfsvoering en, met name in de ogen van de klant, een belangrijk contactmoment tussen consument en bedrijf. Omdat de MEC Solutions klanten expliciet kiezen voor een verbreding van hun merkbeleving bij de klanten door middel van mobiele telefonie, is het essentieel dat deze ervaring positief en foutloos verloopt. Een correcte factuur, zowel als een professionele behandeling bij een customer care center zijn hierbij van vitaal belang en voor ons wel degelijk een core activiteit' aldus Paul Teuben, CEO van Factium BV.

Diederik Toet, communicatiemanager van MEC Solutions vervolgt: 'Wat wij in de markt zetten is een compleet mobiel product dat helemaal is afgestemd op de merkbeleving en lifestyle van de bellers. Het vereist een combinatie van creatief denken en technologische oplossingen. Om ons als MEC Solutions te kunnen richten op de creatieve lifestyle component, schuiven we sommige taken graag af naar anderen die daar meer kennis van hebben. Zo is Factium een logische partner om voor ons de facturering en een contact center in de smaak van de mobiele bellers te organiseren. Samen met hen gaan we de komende tijd spraakmakende virtuele operators lanceren.'

Factium is de in februari 2003 opgerichte dienstverlener van massafactureringsprocessen voor, met name telecom aanbieders. Het bedrijf verzorgt de gehele procesgang vanaf het verzamelen van de gebruiksgegevens tot en met de distributie van de factuur, zowel traditioneel als via het internet. Daarnaast biedt Factium ondersteunende processen zoals inning, debiteurenbeheer, incasso en call center activiteiten. Het bedrijf telt momenteel 35 medewerkers en opereert vanuit Hilversum, NL en verzorgt momenteel 250.000 factuurrelaties per maand. www.factium.com

MEC Solutions biedt ondernemingen met een sterk merk of bestaande distributiekanalen de mogelijkheid om 'branded' mobiele telefonie en diensten aan te bieden die aansluiten bij de levensstijl van hun klanten. Ze biedt als enige mobile virtual network enabler (MNVE) in Nederland zowel prepaid, postpaid als wholesale oplossingen. Hierbij treedt MEC Solutions op als tussenpersoon en integrator tussen de mobiele operator en de klant. MEC Solutions bedient de Benelux markt vanuit haar kantoor in Amsterdam, maar zal binnenkort verhuizen naar Almere. www.mec-solutions.com

Voor nadere informatie:

Factium BV MEC Solutions BV Paul Teuben, CEO Diederik Toet, communicatiemanager T 035-548 5000 T 06-29092686
E pteuben@factium.com E dtoet@mec-solutions.com

25 nov 03 10:00