Ingezonden persbericht

Persbericht

Equant biedt klanten unieke analyse van hun totale cost of ownership


- nieuwe TCO analyse tool Abacus geeft klanten inzicht in hun huidige onderhoudskosten en zet deze af tegen Gartner s best practices -

25 november 2003 - Equant (NYSE: ENT) (Euronext Paris: EQU), erkend marktleider op het gebied van wereldwijde IP- en datadiensten, heeft een eigen Total Cost of Ownership (TCO) analytische tool ontwikkeld. Deze tool, Abacus, biedt bestaande en potentiële klanten een unieke analyse van hun totale IT-onderhoudskosten.

Abacus is gebaseerd op de TCO-methodologie van Gartner Inc. De tool gebruikt reference values waarmee bedrijven hun IT-onderhoudskosten in verschillende regio s kunnen afzetten tegen het gemiddelde in de markt.

Equant stelt deze unieke tool beschikbaar aan haar klanten in een serie wereldwijde, persoonlijke workshops. In deze workshops kunnen deelnemers hun eigen kosten vergelijken met de gemiddelden uit het onderzoek van Gartner, hun best practices op het gebied van management onder de loep nemen en leren hoe ze hun processen kunnen verbeteren en hun kosten kunnen reduceren. De workshops, die door Equant s consultants worden gegeven, helpen de deelnemers inzicht te krijgen in zowel duidelijk waarneembare als verborgen kosten, zoals de tijd die besteed wordt aan onderhoud, netwerkmanagement, werk aan het LAN, waardevermindering, upgrades, reserveonderdelen, training, administratie, helpdesk en downtime. De gegevens, die niet toegankelijk zijn voor derden, worden ingevoerd in Abacus, waarna er vier rapporten worden gegenereerd met gedetailleerde gegevens over kosten en vergelijkingen van deze kosten met de standaarden.

"Abacus helpt klanten hun verborgen onderhoudskosten op te sporen en mogelijke zwakheden in hun systemen te identificeren. Daarnaast biedt het inzicht in mogelijke besparingen en maatregelen waarmee de kosten kunnen worden gereduceerd en de productiviteit kan worden verhoogd", zei Gopi Gopinath, head of Products and Solutions bij Equant. "Onze klanten realiseren zich dat Total Cost of Ownership van doorslaggevend belang is voor hun concurrentiepositie. Daardoor reageren ze enthousiast op de roll-out van onze TCO analyse tool. Het is wederom een voorbeeld van Equant s baanbrekende benadering om klanten te helpen effectiever te werken."

Abacus is de eerste van twee stappen in het Maintenance TCO analyseproces van Equant. Wanneer klanten bepaald hebben of hun IT-onderhoudskosten in lijn liggen met wereldwijde en regionale standaarden, verdiepen de consultants van Equant zich in de processen en infrastructuur van het bedrijf. Daarna geven zij advies over mogelijke verbeterpunten. Dit kan bijvoorbeeld een gratis fullsite audit zijn van de eisen die gesteld worden aan apparatuur en reserveonderdelen.

Eerder dit jaar begon Equant met succes TCO analyses aan te bieden bij haar belangrijkste product: de IP VPN oplossing. Equant wil de op Abacus gebaseerde dienst de komende maanden uitbreiden naar andere producten en oplossingen.

(432 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Equant Maintenance Services
Equant biedt een grote verscheidenheid aan onderhoudsdiensten met wereldwijd dezelfde kwaliteit. Deze Maintenance Services worden afgestemd op de klant. Zo biedt het een keuze aan service levels om aan te sluiten bij verschillende eisen met betrekking tot responstijden en budgetten. Equant biedt hierbij lokale ondersteuning en wereldwijde coördinatie met ruim 3.000 professionals in meer dan 200 servicelocaties wereldwijd. Deze professionals ondersteunen klantennetwerken, LAN- en desktopapparatuur en maken wereldwijd gebruik van standaard serviceniveaus en consistente processen. De Global Customer Service Centers van Equant behandelen gerapporteerde incidenten, leveren deskundige engineers op iedere klantlocatie, registreren elk verzoek en informeren de klant via het Equant Global Service Management System, dat via het internet toegankelijk is. Klanten profiteren van kortere downtime door gegarandeerde responstijd en kunnen de kosten beter beheersen door consistente onderhoudskosten gedurende de looptijd van het contract.

Over Equant
Equant, onderdeel van de France Telecom Group, is wereldwijd aanbieder van data- en IP-netwerken. Daarnaast levert het bedrijf geïntegreerde diensten aan multinationals. Het netwerk van Equant verbindt belangrijke, zakelijke centra in 220 landen en gebieden met elkaar. Daarbij biedt Equant in maar liefst 165 landen lokale ondersteuning.

Equant heeft meer dan vijftig jaar ervaring in de datacommunicatiewereld en deze ervaring komt duidelijk naar voren in haar portfolio. Equant biedt het meest uitgebreide aanbod aan beheerde netwerkdiensten, waaronder het toonaangevende IP VPN dat vanaf 1 oktober 2003 door 950 wereldwijde bedrijven gebruikt wordt. Vanwege haar knowhow en klantgerichtheid, mag het bedrijf vele multinationals ter wereld tot haar klantenkring rekenen.

Equant kreeg op de World Communication Awards de award voor "Best Global Carrier 2003" en "Best Managed Service 2003" toegewezen. Daarnaast gooit het bedrijf voortdurend hoge ogen bij marktonderzoeken naar klanttevredenheid onder grote bedrijven.

This release may contain projections or other forward-looking statements related to Equant that involve risks and uncertainties. Readers are cautioned that these statements are only predictions and may differ materially from actual future results or events. Readers are referred to the documents filed by Equant with the SEC, specifically the most recent filing on SEC Form 20-F, which identify important risk factors that could cause actual results to differ from those contained in the forward-looking statements, including, among other things, risks relating to Equant s history of operating losses, the unpredictability of growth in Equant s markets, changing technology, uncertain and changing regulatory restrictions, Equant s international operations, dependence on suppliers, network security issues, competition, and volatility of Equant s stock price and risks relating to the combination with Global One. All forward-looking statements are based on information available to Equant on the date hereof, and Equant assumes no obligation to update such statements.

CONTACTPERSONEN:

Equant Netherlands BV
Lars Heeg
+31 (0) 20 606 92 63
lars.heeg@equant.com

LEWIS Benelux BV (PR Bureau)
Viviane Brokerhof
+31 (0) 40 235 46 00
vivianeb@lewispr.com


---

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com


---