SNT GROUP N.V.

SNT wil bereikbaarheidsconcept New York naar Nederland halen.

Zoetermeer, 27 november 2003. Afgevaardigden van SNT brengen op 1 en 2 december a.s. een bezoek aan de gemeentelijke dienst van de stad New York met het doel te onderzoeken of het bereikbaarheidsconcept van de stad New York ook met succes in Nederland kan worden geïmplementeerd. Een aantal Nederlandse gemeentes, alsmede de Nederlandse politiek, heeft hiervoor inmiddels al belangstelling getoond.

Drie maanden geleden zijn in New York met groot succes vierduizend verschillende telefoonnummers van gemeentelijke diensten vervangen door één centraal nummer (3-1-1). Of het nu gaat om de aanvraag van een vergunning of een melding aangaande een slecht wegdek, de New Yorker die 3-1-1 belt krijgt binnen enkele minuten een verantwoordelijke ambtenaar aan de lijn. De Volkskrant wijdde op 27 september jl. een artikel aan dit initiatief en stelde daarin onder meer:'3-1-1 heeft de overheid in New York op revolutionaire wijze bereikbaar en aanspreekbaar gemaakt.'

SNT is één van de grootste aanbieders in Europa op het gebied van bereikbaarheidsdiensten en klant contact management. Tobias Walraven, oprichter en CEO van SNT: 'In 1986 introduceerde SNT het eerste callcenter voor binnenkomend telefoonverkeer in Nederland. Ook die innovatie kwam uit Amerika. Sindsdien hebben we onze eigen sporen verdiend in de ontwikkeling van telefonische en elektronische dienstverlening. Inmiddels verzorgt SNT al bijna twintig jaar diverse bereikbaarheidsdiensten voor overheid en bedrijfsleven. Wij willen onze kennis en ervaring graag aanwenden om de communicatie tussen overheid en burger te verbeteren'.

SNT verwacht de haalbaarheidstudie eind januari 2004 te hebben afgerond. Naar verwachting zal het New Yorkse concept halverwege het tweede kwartaal 2004 geïmplementeerd kunnen worden bij de eerste proefgemeentes die geïnteresseerd zijn in bestuurlijke vernieuwing.

Einde bericht Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Anne de Graaf, tijdens kantooruren op telefoon 00 31 79 368 69 00 of fax 00 31 79 368 51 94. Buiten kantooruren op 00 31 6 22 39 55 89. E-mail adegraaf@snt.com. Onze adresgegevens zijn: Koraalrood 70, 2718 SC Zoetermeer, Postbus 182, 2700 AD Zoetermeer, www.snt.com

Profiel SNT SNT participeert in de ontwikkeling van CRM-concepten voor opdrachtgevers. In haar customer contact centers geeft SNT uitvoering aan deze concepten door opdrachtgevers via telefoon, e-mail, chat, co-browsing en SMS bereikbaar te maken voor hun klanten. Uit deze klantcontacten wordt met behulp van datamining technieken managementinformatie gedestilleerd die opdrachtgevers kunnen aanwenden om hun marketingstrategie verder in te vullen en duurzame relaties met klanten op te bouwen. SNT verleent samen met haar partners vanuit Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland en Frankrijk jaarlijks goede service aan miljoenen consumenten. SNT Group wordt gevormd door de werkmaatschappijen SNT Nederland, SNT België en SNT Duitsland. Binnen SNT Nederland opereert onderzoeksbureau Interview-NSS als 100% werkmaatschappij onder eigen naam. In Scandinavië werkt SNT samen met alliantie partner Excellent. VITALICOM is SNT's partner in Frankrijk.

SNT Groep NV

27 nov 03 12:36