Ingezonden persbericht

PIM Marketing Literatuur Jaarprijs 2003 uitgereikt aan Poiesz en van Raaij

Amsterdam 27 November 2003 - De PIM Marketing Literatuur Jaarprijs 2003 is gewonnen door Prof Theo Poiesz en Prof Fred van Raaij met het boek Synergetische Marketing. De reden is dat de auteurs min of meer debutant zijn tussen de grote namen, zoals de auteurs van de andere boeken zoals Paul Postma, Cor Molenaar en Willem Verbeke. De prijs werd uitgereikt door marketingorganisatie Brodeur Worlwide, die met deze prijs de marketingwereld wil helpen innoveren vertalen naar praktische alledaagse activiteiten.

Het boek (ISBN 90-430-0518-5. 204 pagina's) voldeed unaniem als beste aan de beoordelingscriteria:


1. Wat is vernieuwend?

2. Wat is de praktische toepasbaarheid (ook praktijkvoorbeelden)
3. Toegevoegde Waarde voor het vak (herhaling van zetten?)
4. Cases & Praktijkvoorbeelden

5. Opbouw, Structuur & Toegankelijkheid (heldere uitzetting)
6. Vormgevingen

Marketing Debuut Prijs
De Marketing Debuut Prijs is gewonnen door Theo Lotgerink met de Waarde van Klantrelaties. De auteur komt uit de wereld van jeugddetentie en we moedigen de stap van andere werelden naar de marketingwereld aan als PIM. Want juist daardoor kan de marketingwereld verfrissen en innoveren.

Criteria PIM Marketing Literatuurprijs
Als criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2003 geldt dat de auteur nieuwe inzichten in de ontwikkeling en vernieuwing van marketing dient te geven. Daarnaast moet het boek in 2002 of 2003 moest zijn gepubliceerd, in de Nederlandse taal en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing en sales moest hebben.

Jury
De onafhankelijke jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2003 wordt voorgezeten door:

- Prof.dr. Ruud Frambach, hoogleraar marketing aan de Vrije Universtitet Amsterdam.

Juryleden zijn:

- Prof.dr.ir. Sicco Santema (hoogleraar B2B marketing TU Delft)
- Egbert Jan van Bel (direct marketing consultant bij Brodeur Worldwide)
- Drs. Arend-Jan Nijhuis (pricipal consultant CRM bij Atos Origin)
- Ir. Martijn Lofvers (hoofdredacteur/uitgever van vakblad ITcommercie)
- Drs. Hans Molenaar (voorzitter PIM).

De aanleiding voor het introduceren van PIM Marketing Literatuurprijs 2003 is de vraag welke vernieuwing van denkbeelden er plaatsvinden in marketing en welke inzichten en marketingtechnieken er zijn er om het marktsucces van nieuwe producten in te schatten. De Marketing Literatuurprijs wordt mede mogelijk gemaakt door Brodeur Worlwide. De reden waarom Brodeur dit initiatief steunt is dat ze als innovatieve marketingorganisatie open staat voor initiatieven om de marketingwereld te verfrissen, kennis op solide basis over te brengen en te delen, en de marketingtheorie te vertalen naar praktische alledaagse activiteiten om bewust, succesvol en op maatschappelijk correcte wijze te ondernemen.

Ingezonden persbericht