Ingezonden persbericht
PIM Marketing Literatuur Jaarprijs 2003 uitgereikt aan Poiesz en van Raaij
Amsterdam 27 November 2003 - De PIM Marketing Literatuur Jaarprijs 2003 is
gewonnen door Prof Theo Poiesz en Prof Fred van Raaij met het boek
Synergetische Marketing. De reden is dat de auteurs min of meer debutant
zijn tussen de grote namen, zoals de auteurs van de andere boeken zoals
Paul Postma, Cor Molenaar en Willem Verbeke. De prijs werd uitgereikt door
marketingorganisatie Brodeur Worlwide, die met deze prijs de
marketingwereld wil helpen innoveren vertalen naar praktische alledaagse
activiteiten.
Het boek (ISBN 90-430-0518-5. 204 pagina's) voldeed unaniem als beste aan
de beoordelingscriteria:
1. Wat is vernieuwend?
2. Wat is de praktische toepasbaarheid (ook praktijkvoorbeelden)
3. Toegevoegde Waarde voor het vak (herhaling van zetten?)
4. Cases & Praktijkvoorbeelden
5. Opbouw, Structuur & Toegankelijkheid (heldere uitzetting)
6. Vormgevingen
Marketing Debuut Prijs
De Marketing Debuut Prijs is gewonnen door Theo Lotgerink met de Waarde van
Klantrelaties. De auteur komt uit de wereld van jeugddetentie en we
moedigen de stap van andere werelden naar de marketingwereld aan als PIM.
Want juist daardoor kan de marketingwereld verfrissen en innoveren.
Criteria PIM Marketing Literatuurprijs
Als criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2003 geldt dat de
auteur nieuwe inzichten in de ontwikkeling en vernieuwing van marketing
dient te geven. Daarnaast moet het boek in 2002 of 2003 moest zijn
gepubliceerd, in de Nederlandse taal en inhoudelijk een duidelijk raakvlak
met marketing en sales moest hebben.
Jury
De onafhankelijke jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2003 wordt
voorgezeten door:
- Prof.dr. Ruud Frambach, hoogleraar marketing aan de Vrije Universtitet
Amsterdam.
Juryleden zijn:
- Prof.dr.ir. Sicco Santema (hoogleraar B2B marketing TU Delft)
- Egbert Jan van Bel (direct marketing consultant bij Brodeur Worldwide)
- Drs. Arend-Jan Nijhuis (pricipal consultant CRM bij Atos Origin)
- Ir. Martijn Lofvers (hoofdredacteur/uitgever van vakblad ITcommercie)
- Drs. Hans Molenaar (voorzitter PIM).
De aanleiding voor het introduceren van PIM Marketing Literatuurprijs 2003
is de vraag welke vernieuwing van denkbeelden er plaatsvinden in marketing
en welke inzichten en marketingtechnieken er zijn er om het marktsucces van
nieuwe producten in te schatten. De Marketing Literatuurprijs wordt mede
mogelijk gemaakt door Brodeur Worlwide. De reden waarom Brodeur dit
initiatief steunt is dat ze als innovatieve marketingorganisatie open staat
voor initiatieven om de marketingwereld te verfrissen, kennis op solide
basis over te brengen en te delen, en de marketingtheorie te vertalen naar
praktische alledaagse activiteiten om bewust, succesvol en op
maatschappelijk correcte wijze te ondernemen.
Ingezonden persbericht