FloraHolland, v/h Bloemenveiling Holland
Verkoop planten na kerst
(27-11-2003)
Groene Kamerplantenoffensief op alle vestigingen van FloraHolland
Onder het motto 'Kerstboom eruit, grote kamerplant erin' wordt op de
vijf vestigingen van FloraHolland eind 2003 gestart met een offensief
groene kamerplanten. Er is een volledig assortiment groene
kamerplanten voor de klok in die periode. De vijf vestigingen van
FloraHolland liften mee op de jaarlijks terugkerende campagne van het
Bloemenbureau Holland, die sinds 1999 loopt.
FloraHolland vestiging ZON organiseert de actie voor de tweede keer.
Eind 2002 werd er op vestiging ZON voor het eerst extra aandacht aan
besteed. Voor klokkopers komt er ook dit jaar gedurende zeven
veildagen een uitgebreid en extra aanbod groene kamerplanten, groot en
klein, voor de klok. Bij vestiging Eelde kunnen kopers eveneens een
uitgebreid assortiment groene kamerplanten verwachten. Naast dit brede
assortiment kamerplanten zal er tijdens deze veildagen uiteraard ook
een breed snijbloemenassortiment voor de klok vertegenwoordigd zijn.
Ook op Naaldwijk wordt de verkoop van groene kamerplanten in december
gestimuleerd. De InfoGroenpresentatie in het PlantPlaza start op 11
december. Deze presentatie van het assortiment groen in 2004 speelt in
op de landelijke actie. Vestiging Bleiswijk presenteert haar aanbod
kamerplanten via een speciaal ingerichte monsterpresentatie en houdt
rekening met het aanbod dat rondom kerst voor de klok komt. Rijnsburg
richt een hoek in waar via posters aandacht wordt geschonken aan
kamerplanten om de verkoop te stimuleren.
Via de promotiecampagne van Bloemenbureau Holland worden bestaande
aanvoerders en inkopers uitgebreid geïnformeerd over het Groene
Kamerplantenoffensief. De aanvoerders van groene kamerplanten worden
voor dit offensief actief door de vestigingen benaderd om hun aanbod
voor de klok aan te voeren. Voor inkopers van groene kamerplanten is
het dan ook interessant op deze veildagen aanwezig te zijn. Het Groene
Kamerplantenoffensief vindt plaats van 29 december 2003 tot en met 9
januari 2004.
Uit onderzoek blijkt dat consumenten inderdaad vaker de detaillist
bezoeken voor de aanschaf van een plant na de kerstdagen. Planten die
er dan uitschieten zijn groene planten zoals Ficus, Monstera, Areca en
Howea. De prijsvorming van planten is in januari doorgaans beter door
de toenemende vraag in deze periode.