FloraHolland, v/h Bloemenveiling Holland


Verkoop planten na kerst

(27-11-2003)

Groene Kamerplantenoffensief op alle vestigingen van FloraHolland

Onder het motto 'Kerstboom eruit, grote kamerplant erin' wordt op de vijf vestigingen van FloraHolland eind 2003 gestart met een offensief groene kamerplanten. Er is een volledig assortiment groene kamerplanten voor de klok in die periode. De vijf vestigingen van FloraHolland liften mee op de jaarlijks terugkerende campagne van het Bloemenbureau Holland, die sinds 1999 loopt.

FloraHolland vestiging ZON organiseert de actie voor de tweede keer. Eind 2002 werd er op vestiging ZON voor het eerst extra aandacht aan besteed. Voor klokkopers komt er ook dit jaar gedurende zeven veildagen een uitgebreid en extra aanbod groene kamerplanten, groot en klein, voor de klok. Bij vestiging Eelde kunnen kopers eveneens een uitgebreid assortiment groene kamerplanten verwachten. Naast dit brede assortiment kamerplanten zal er tijdens deze veildagen uiteraard ook een breed snijbloemenassortiment voor de klok vertegenwoordigd zijn.

Ook op Naaldwijk wordt de verkoop van groene kamerplanten in december gestimuleerd. De InfoGroenpresentatie in het PlantPlaza start op 11 december. Deze presentatie van het assortiment groen in 2004 speelt in op de landelijke actie. Vestiging Bleiswijk presenteert haar aanbod kamerplanten via een speciaal ingerichte monsterpresentatie en houdt rekening met het aanbod dat rondom kerst voor de klok komt. Rijnsburg richt een hoek in waar via posters aandacht wordt geschonken aan kamerplanten om de verkoop te stimuleren.

Via de promotiecampagne van Bloemenbureau Holland worden bestaande aanvoerders en inkopers uitgebreid geïnformeerd over het Groene Kamerplantenoffensief. De aanvoerders van groene kamerplanten worden voor dit offensief actief door de vestigingen benaderd om hun aanbod voor de klok aan te voeren. Voor inkopers van groene kamerplanten is het dan ook interessant op deze veildagen aanwezig te zijn. Het Groene Kamerplantenoffensief vindt plaats van 29 december 2003 tot en met 9 januari 2004.

Uit onderzoek blijkt dat consumenten inderdaad vaker de detaillist bezoeken voor de aanschaf van een plant na de kerstdagen. Planten die er dan uitschieten zijn groene planten zoals Ficus, Monstera, Areca en Howea. De prijsvorming van planten is in januari doorgaans beter door de toenemende vraag in deze periode.