Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Carp introduceert Meet at Speed, een nieuw sollicitatiefenomeen

Solliciteren in vijf minuten

Amsterdam, 27 november 2003 - Carp introduceert Meet at Speed, een nieuw sollicitatiefenomeen. Gesprekken van vijf minuten waarna direct besloten wordt of er een vervolggesprek komt. De eerste Meet at Speed vindt plaats tijdens de uitreiking van de Carp Coolest Company Award op 3 december in club Panama te Amsterdam.

Meet at Speed is netwerken en solliciteren tegelijk; voor ieder gesprek is slechts vijf minuten beschikbaar om bedrijf en kandidaat te laten bepalen of er een vervolggesprek zal komen. Vooraf worden kandidaten voor actuele vacatures voorgeselecteerd; tijdens de sessie rouleren de kandidaten langs de betreffende HR managers. Klikt het en is er opening voor een vervolggesprek, dan geeft de HR manager een visitekaartje af. Klikt het niet, dan is het jammer en gaat de kandidaat op naar de volgende.

Carp

Carp is het lijfblad voor hoogopgeleide professionals met een afgeronde hbo- of wo-opleiding tot 36 jaar en wordt verspreid in een oplage van 142.000. Carp informeert over alle ins en outs op het gebied van werk, loopbaan en persoonlijke ontwikkeling.

Aromedia

Aromedia is uitgever van de merken TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda s, websites en cd-rom s. Tevens organiseert Aromedia elk jaar de landelijke beurs voor studie- en beroepskeuze: Studie Beurs en doet ze met de TKMST Monitor onderzoek onder ruim 16.000 scholieren. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.


---