Time : 10:40:37 AM
Date : Friday, November 28, 2003
Sender Name: Target Power Group

"De technologische revolutie in de Call Centers" Target Power Group

26 november 2003: persbericht

"De technologische revolutie in de Call Centers"

Target Power Group ­ Industriezone Hauts-Sarts ­ Herstal

In een tijd waarin de overheden zich bewust worden van het jobpotentieel in de call centers, nodigt de Luikse onderneming Target Power Group u nu uit om haar eigen aanpak in dit domein te ontdekken.

Deze aanpak bestaat uit de overstap van een call center naar een contact center. Dit betekent dat de webcontacten via dezelfde beproefde principes worden beheerd als de telefonische contacten.

Ondernemingen zijn er zich van bewust dat hun klanten steeds veeleisender worden m.b.t. de kwaliteit van de geboden diensten en dat de concurrentie nooit veraf is. Ze verwachten dan ook dat call centers evolueren van het zuiver behandelen van telefoongesprekken naar een echt beheren van de klantenrelaties en dit met een kwalitatieve aanpak.

Deze relatie met de klant beperkt zich niet tot de telefonie. Binnen de commerciële relaties maken we, bij voorbeeld, een explosieve groei mee van het e-mailverkeer. Uit een recente Franse studie blijkt dat het aantal e-mails die call centers in de loop van de volgende twee jaar zullen behandelen van 5 naar 20% zal evolueren.

Het commercieel gebruik van het internet toont ook aan dat het voor ondernemingen zeer interessant kan zijn een "gesprek" te voeren met klanten wanneer ze hun site bezoeken.

Bovendien heeft het "multikanaal" zich ontwikkeld op het moment dat het kwaliteitsconcept opduikt in de call centers. De voorlopers binnen deze markt (Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland) hebben deze kwalitatieve sprong reeds gemaakt. De professionalisering van de sector steunt op een gedegen opleiding van de teleoperatoren, technologieën die de servicegraad verzekeren en de rationele en performante aanpak van het werk.

In België zal men, in navolging van deze voorbeelden, ook evolueren naar contact centers.

Binnen de gegeven context heeft Target Power Group geïnvesteerd in een technologie die het mogelijk maakt om niet-telefonische contacten volgens dezelfde beproefde principes te kunnen behandelen als de telefonische contacten. Dit biedt heel wat mogelijkheden. Enkele voorbeelden:


- Het behandelen van e-mails volgens dezelfde kwaliteitscriteria als telefonische oproepen (antwoordtijd, competentie van de agent,...)
- In real time een relatie opbouwen met de surfer (via chat of telefoon) en hem naar die pagina's leiden die hij zoekt, waarbij men zelfs de controle van de navigatie kan overnemen

- Het voor de internetgebruiker mogelijk maken om behalve informatie terug te vinden, ook gepersonaliseerde services te ontdekken die beantwoorden aan zijn specifieke behoeften

- Kwaliteitsanalyses genereren over het websiteverkeer (profiel van de surfer, historiek van hun bestellingen, ...) en zich niet beperken tot het kwantitatieve.

Target Power Group heeft zich sinds 1991 ontwikkeld tot call center ­ en nu tot contact center ­ door haar technologische middelen en haar menselijk kapitaal optimaal te benutten.

Gevestigd in het gebied van Haut-Sarts, omwille van de taalmogelijkheden, op het kruispunt van Wallonië, Vlaanderen, Nederland en Duitsland, helpt Target Power Group Belgische en buitenlandse ondernemingen bij het beheer van hun klantenrelaties waarbij kwaliteit en kennis centraal staan.

De bestaande 52 arbeidsplaatsen zijn het resultaat van het grondige werk voor o.a. de automobiel- en verzekeringssector, de postorderverkoop, opiniepeilingen, telecomsector, enz.

Met de recent ingevoerde diensten die geënt zijn op het internet, slaat de Luikse onderneming een nieuwe weg in om andere markten te veroveren en om te evolueren tot een partner die haar klanten een totaalaanpak biedt.

Initiatieven die gezonde perspectieven bieden qua ontwikkeling en arbeidsplaatsen...

Voor alle mogelijke details kan u contact opnemen met: Target Power Group sa/nv ­ Sébastien Rulmont
Zoning Industriel des Hauts-Sarts ­ Zone 1 ­ Rue d'Abhooz, 35 4040 Herstal
Sebastien.rulmont@targetpower.be
Tel. 04/256 97 11 ­ Fax 04/256 97 96
www.targetpower.be

URL: http://www.targetpower.be