Compliment Stichting Telefonische Hulpverlening Limburg (270)
Veel waardering voor vrijwilligers
Gedeputeerde Staten (GS) complimenteren de Stichting Telefonische
Hulpverlening Limburg (STHL) met de positieve conclusies en
bevindingen uit het eindrapport van de Visitatiecommissie Telefonische
Hulpverlening. Ook de groep waar het om gaat, de bellers, heeft grote
waardering voor het werk van de STHL. Ook die pluim wil ik graag
overbrengen aan alle betrokken medewerkers, aldus gedeputeerde Odile
Wolfs.
De Kindertelefoon en de SOS Telefonische Hulpdienst zijn twee
volwaardige sectoren binnen de STHL. De Provincie heeft de taak deze
beide sectoren te financieren. De Visitatiecommissie beschrijft in
haar rapport de STHL als een organisatie met een sterke eigen
identiteit. De diensten zijn laagdrempelig. Belangrijkste instrument
bij het anonieme telefooncontact is het tot stand brengen van een
gesprek van mens tot mens met een welwillend gehoor voor de beller. De
Visitatiecommissie spreekt haar waardering ook uit voor het
enthousiasme en gedegen werk van de vele vrijwilligers die primair
verantwoordelijk zijn voor de hulpverlening. De vrijwilligers zijn de
kracht en de zorg van de instelling. De STHL hanteert kwaliteitsnormen
en zorgt ervoor dat die worden nageleefd, regelmatig geëvalueerd en
desnoods bijgesteld. Die kwaliteitscyclus is dus waarneembaar en wordt
door de commissie als zeer positief beoordeeld. De Visitatiecommissie
heeft de STHL getoetst op o.a. de kwaliteit van de hulpverlening, de
deskundigheidsbevordering voor de vrijwillige medewerkers, de
dienstverlening, de samenwerking met andere organisaties, de
bereikbaarheid en naamsbekendheid en ten slotte de kostprijs voor de
achterwachtfunctie.
28-11-2003 16:53
Provincie Limburg