Ingezonden persbericht

Toll-mts, het gezamenlijke toll / g-log transport- en logistiek systeem,

Zorgt voor voordelen bij retailers

Unilever boekt betere operationele efficiëntie en servicekwaliteit na 12 maanden gebruik van Toll-MTS

Rotterdam, 9 december 2003 - Toll-MTS heeft al na 12 maanden gebruik voor een verbetering gezorgd van Unilever's transport en logistieke processen in het retailsegment. Tijdige levering (on-time delivery), gestroomlijnde operationele processen en betere operationele efficiëntie zijn de voordelen. De Toll/G-Log oplossing heeft bij alle betrokken partijen de administratieve functies gestroomlijnd en de 'visibility' en het beheer verbeterd over heel de levenscyclus van de transportdienst.

Toll-MTS, Toll's managed transportserviceproduct, biedt transporteurs, klanten en verladers een enkelvoudige operationele en administratieve interface voor alle transportvereisten zoals transportmodi, vestigingen en verladers. Toll-MTS is gebouwd op de G-Log® Global Command and Control Center® (GC3®) applicatie, die voor een robuuste en schaalbare basis zorgt. Het zorgt ook voor een betere samenwerking, kostenverlaging, en innovatieve transportprocessen met een brede reeks van zakelijke partners over de waardeketen (supply chain).

"Vanaf het moment dat Unilever Toll in gebruik nam, zijn wij opgetogen geweest over de lagere transport- en administratiekosten en de verbeterde klantenservice", zegt Judy Quirk, customer supply chain manager bij Unilever. "Toll is een 'samenwerkings'platform en zorgt voor zichtbaarheid van het transport over de gehele keten. Dit heeft onze servicemogelijkheden vergroot waardoor wij nog beter aan de behoeften van onze klanten kunnen voldoen."

Unilever heeft met Toll samengewerkt om de eigen logistieke werkzaamheden te verbeteren. Hierdoor is een transportoplossing gebouwd die extra waarde biedt als een kostenverlagende component voor Unilever's retailklanten. Toll gebruikt de G-Log software om Unilever's logistieke werkzaamheden te optimaliseren, te consolideren, en de trackperformance te verbeteren.

Als onderdeel van zijn managed transportservices (MTS) initiatief gebruikt Toll de G-Log software om zijn klanten te voorzien in een enkelvoudige geautomatiseerde oplossing voor alle mondiale transportbehoeften. MTS levert planning, verwerking, samenwerking, visibility, en event-management over de gehele waardeketen vanaf het moment dat een order is geplaatst. Het gevolg is dat Toll verbeteringen heeft gerealiseerd in bijvoorbeeld tijdige levering (on-time delivery), load balancing, en transportmiddelengebruik. Bovendien heeft Unilever zijn transport- en logistieke proces gestroomlijnd om de werkzaamheden efficiënter te kunnen beheren. Hiermee hebben klanten de voordelen van kleinere voorraden, waardoor een aanzienlijke kostenverlaging in de waardeketen is ontstaan.

"Het is onze missie om superieure klantenservice te bieden door het gebruik van innovatieve technologieën zoals G-Log en om door te gaan met het realiseren van operationele verbeteringen en kostenbesparingen in de gehele waardeketen", zegt Tom Thompson, group general manager bij Toll Solutions.

"Het geeft ons een goed gevoel betrokken te zijn bij de samenwerking van Toll en Unilever om een state-of-the-art transport- en logistiek systeem te bieden voor mondiale supply-chains", zegt David Cairns, CEO van G-Log. "We hebben onze ervaring in het verlagen van kosten in de waardeketen bij retailklanten kunnen inzetten om Toll te ondersteunen."


---

Toll Group
Toll is marktleider in een van de meest dynamische en concurrerende industriële sectoren in Australië. Een sector die snel transformeert door technologie en de groei van e-business. In de branche van de geïntegreerde logistiek bieden de mogelijkheden en sterktes in al deze gebieden strategisch concurrerende voordelen die ons sterk maken. In zes woorden: keuze, integratie, infrastructuur, relaties, innovatie, mensen en merk.

Het eerste doel van Toll Group is het hoogst mogelijke serviceniveau te bereiken voor klanten in de food- en drankenhandel, automobielindustrie, overheid, productie, resources en service-industrieën. De voornaamste sterkte en het concurrentievoordeel van het bedrijf is de mogelijkheid innovatieve supply-chain oplossingen te ontwerpen en te beheren, waarmee zij hun klanten voorzien in flexibiliteit, betrouwbaarheid en kostenvoordelen bij het beheren van hun supply-chain. Toll Group is ervan overtuigd dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van haar service de basis is voor het opbouwen van lange termijn relaties met de klanten. Meer informatie, bezoek de website: www.toll.com.au.

G-Log
G-Log is leverancier van web-native transportmanagementsystemen voor internationaal opererende bedrijven en logistieke dienstverleners. GC3®, G-Log's uitgebreide web-native logistieke platform, levert een volledige oplossing voor het beheer van complexe logistieke stromen, die verschillende landen, verscheidene goederenketens en vele vervoersmodaliteiten omspannen. Bedrijven kunnen daardoor de manier waarop zij hun logistieke zaken managen optimaliseren. Tot de klanten van G-Log behoren, DuPont, Exel, Family Dollar Stores, Giant Eagle, Tesco, en USCO Logistics.

G-Log is opgericht in 1999 en heeft ruim 170 medewerkers in dienst. Het hoofdkantoor van G-Log is gevestigd in Shelton, CT, en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Guildford, Surrey, UK. G-Log heeft kantoren verspreid over de Verenigde Staten en Europa.

Ingezonden persbericht