KLM

03/066

Interline e-ticketing klm en continental airlines

AMSTELVEEN, 10 december 2003 - Continental Airlines en KLM bieden vanaf vandaag interline electronic ticketing services aan. Continental is daarmee de derde e-ticketing partner van KLM naast Northwest Airlines (sinds 12 juni 2003) en Alaska Airlines (sinds 12 november 2003). Comfort en services van e-ticketing zijn vanaf nu beschikbaar voor de reizigers op het volledige netwerk van KLM en Continental Airlines.

Met deze e-ticketing samenwerking kunnen klanten met één e-ticket reizen als hun reis gecombineerde vluchten betreft van KLM en Continental of met een van de andere KLM e-ticket partners. Voorheen dienden klanten per maatschappij een apart e-ticket te bestellen of met een regulier papieren ticket te reizen. Deze maand is de nieuwe service voor KLM-passagiers beschikbaar voor boekingen die via KLM reserveringen en Internet zijn gemaakt. Vanaf januari 2004 worden de centrale reserveringssystemen (Amadeus, Galileo, Sabre en Worldspan) toegevoegd.

Voordelen

Met een e-ticket reist de passagier veilig omdat de waarde van het ticket elektronisch is opgeslagen. Het ticket kan niet worden vergeten, gestolen of verloren en kan altijd worden opgeroepen door de passagier of reisagent. Men reist met een e-ticket efficient en comfortabel omdat een elektronisch ticket toegang biedt tot Internet check-in waarbij de passagier zelf kan inchecken, een stoel kan selecteren en de instapkaart vanuit huis kan printen.

In reactie op de overeenkomst zegt Paul Gregorowitsch, Executive Vice-President KLM Commercial: "Steeds meer passagiers kiezen voor een e-ticket vanwege de voordelen van veiligheid, controle en toegang tot de comfortabele self services. Met deze overeenkomst kunnen wij onze klanten nu ook deze voordelen bieden als zij gebruik maken van het gehele KLM en Continental netwerk. KLM blijft investeren in het uitbreiden van self services."