Laurens van der Tang wordt commissaris bij Tridion

Voormalig topman Baan versterkt Tridion met brede kennis en ervaring op gebied softwareontwikkeling

Amsterdam, 10 december 2003 - Tridion, Europees leverancier van content management toepassingen heeft voormalig Baan-topman Laurens van der Tang benoemd als commissaris. Van der Tang, één van Nederlands meest ervaren mensen op het gebied van softwareontwikkeling, -marketing en -verkoop, zal met zijn kennis en advies een nuttige bijdrage leveren aan de verdere ontwikkeling van Tridion's content management platform, Tridion R5, en daarbij geleverde marktspecifieke oplossingen, onder meer voor marketing en finance.

Laurens van der Tang heeft in totaal ruim 17 jaar bij Baan gewerkt. In de negentiger jaren was hij verantwoordelijk voor Baan's succesvolle productontwikkeling en stond daarmee aan de wieg van Baan's internationale doorbraak. In 2000 werd hij, na de overname door Invensys, president van Baan. In augustus 2003 verliet hij het bedrijf.

"In de afgelopen vier maanden heb ik de tijd genomen om tot rust te komen en afstand te kunnen nemen van Baan. Ik heb die tijd ook benut om te inventariseren welke Nederlandse softwarebedrijven naar mijn mening de beste internationale groeikansen hebben. Tridion is een bedrijf met een uitstekend product, een goede marktpositie en één van de weinige Nederlandse softwarebedrijven van enige omvang met internationale potentie. Op dit moment is het bedrijf bezig om een aantal strategische keuzes te maken. Ik verwacht mijn kennis en ervaring daar goed bij te kunnen inzetten", aldus Van der Tang.

Roland Slot, CEO van Tridion: "De afgelopen maanden heeft Tridion de koers wat verlegd. We concentreren ons op alles wat te maken heeft met enterprise web content management. Met Tridion R5 hebben we daarvoor een breed geaccepteerd en succesvol platform. Hier gaan we nu een aantal industrie- en functiegerichte oplossingen aan toevoegen, zoals voor marketing en finance. Met name op het gebied van strategie, productontwikkeling, positionering, en het maken van keuzes daarin, verwachten we veel baat te hebben bij de inbreng van Laurens van der Tang. Er zijn heel weinig mensen in Nederland die een dergelijke kennis en ervaring hebben en wij zijn er dan ook erg trots op dat hij deze bij ons wil inzetten."

Een foto van Laurens van der Tang is verkrijgbaar via tridion@whizpr.nl

Over Tridion
Tridion is een Europese leverancier van geavanceerde software voor enterprise content-management. Tridions oplossing, Tridion R5, maakt een geïntegreerde aanpak mogelijk van alle bedrijfsinformatie en content. Content afkomstig uit verschillende bronnen, kan eenvoudig worden beheerd, bewerkt en verder gedistribueerd via uiteenlopende kanalen: van websites tot en met mobiele telefoons, PDA's of drukwerk. In diverse talen en voor verschillende doelgroepen, maar altijd met behoud van de corporate huisstijl. Tridions unieke 'single-sourcing'- en 'blueprint management'-functionaliteit biedt bedrijven een snelle en hoge return on investment op hun complexe content-managementinfrastructuren. Tot de klanten van Tridion behoren multinationals als ABN Amro, Alcatel, Akzo Nobel, Carrefour, Deutsche Telekom, Garnier, Heineken, Honda, ING, KLM, Scania, Virgin Atlantic en Unilever. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf is verder aanwezig in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Zweden en België. Daarnaast werkt Tridion samen met resellers in de rest van Europa, Midden-Oosten en Australië. Meer informatie kunt u vinden op www.tridion.nl

Voor meer informatie
Tridion
Patrick van Gent
020-2010500
patrick.vangent@tridion.com

Whizpr
Willemijn Vader
0317-410 483
tridion@whizpr.nl