Ingezonden persbericht


Persbericht

LeasePlan breidt dienstverlening uit met LeasePlan Clean Store & Go

Onmisbaar bij berijderswisselingen

Almere, 10 december 2003 - LeasePlan Nederland N.V. breidt zijn dienstverlening uit met LeasePlan Clean Store & Go. Met dit product wordt de lease-auto in een verzorgde staat overgedragen van de ene aan de andere berijder. Dit product omvat het vervoer, het schoonmaken en stallen van lease-auto's op een manier die zoveel mogelijk tegemoetkomt aan de wensen van de klant.

Clean & Go
Met Clean & Go wordt de auto in een verzorgde staat overgedragen van de ene aan de andere berijder. LeasePlan neemt allereerst contact op met de huidige berijder over het ophalen van de auto. Vervolgens wordt de auto binnen 24 uur getransporteerd naar een gespecialiseerd bedrijf waar de auto geïnspecteerd wordt op schades en technische mankementen. Indien gewenst wordt het schadeherstel en onderhoud direct op dezelfde locatie uitgevoerd. "Doordat kleine schades en onderhoud op locatie worden uitgevoerd, bespaart de klant handlingskosten en wordt de doorlooptijd verlaagd", aldus Peter Verkuyl, directievoorzitter LeasePlan Nederland N.V. Daarna wordt de auto van binnen en buiten gereinigd. Zodra deze weer in optimale staat is, wordt hij afgeleverd bij de nieuwe berijder op elke gewenste plek in Nederland! "Op deze manier krijgt de volgende berijder dus altijd een schone auto tot zijn beschikking".

Store
Als er niet direct een nieuwe berijder beschikbaar is biedt de Store-optie uitkomst. De auto wordt overdekt op een beveiligd afgesloten terrein gestald. Zodra er een nieuwe berijder gevonden is, wordt de auto bij de berijder afgeleverd. Voor de Store-optie betaalt de klant een stallingstarief per dag per auto.

Managementrapportage met foto's
LeasePlan biedt zijn klanten, die meerdere auto's van het wagenpark tijdelijk stil hebben staan, managementrapportages met relevante gegevens van de poolauto's, zoals opties en accessoires, het aantal stallingsdagen en de staat van de auto. Deze rapportages ontvangen de LeasePlan-klanten via e-mail. Op de site www.leaseplan.nl zijn foto's van de auto's beschikbaar, waardoor het in- en exterieur van de auto goed te bekijken is. "Op deze manier kunnen zowel onze klanten als onze berijders duidelijk zien hoe de auto's eruit zien en weet de berijder van te voren wat voor auto hij krijgt en in welke staat. Dit verhoogt uiteraard de acceptatie van de auto door de berijder", aldus Peter Verkuyl.


- Einde persbericht -