Nieuwe Prinses ongekend populair op internet

GRONINGEN, 20031210 -- De pasgeboren dochter van prins Willem-Alexander en prinses Maxima is ongekend populair. Pleinen en straten zijn reeds naar haar vernoemd en de merchandising draait op volle toeren. Het prinsesje blijkt ook op het Internet erg populair te zijn. In de lijst van meest gezochte zoektermen in de grote zoekmachines staat de zoekterm 'Catharina-Amalia' met stip op 1.



Het Groningse zoekmachine marketing bureau Traffic4u onderzocht bij de grootste zoekmachines in Nederland de populariteit van prinses Catharina-Amalia. Bij alle zoekmachines staat de naam van de nieuwe prinses hoog in de lijst van meest gezochte termen. Tevens staan woorden gerelateerd aan de prinses zoals 'Maxima' en 'baby' hoog in deze lijsten.


Een ander feit waaruit Traffic4u de populariteit van de prinses op kon maken, is de toename van het aantal bezoeken aan de startpagina dochter maxima.pagina.nl. Het bezoek aan deze pagina is na de geboorte gestegen van 300 naar 25.000 bezoekers per dag.


Gert-Jan Munneke, Managing Director Traffic4u over de populariteit van de prinses: "Wij houden voor onze klanten de zoekmachines nauwlettend in de gaten. Je ziet steeds vaker dat actuele onderwerpen veel gezochte zoektermen zijn. Dit bleek bijvoorbeeld ook al na de bruiloft van het paar, toen de zoekterm 'Maxima Tango' erg populair was in zoekmachines."


Traffic4u is een toonaangevend zoekmachine marketingbureau uit Groningen dat zich volledig richt op zoekmachine marketing, het positioneren van bedrijven met hun producten en diensten in de zoekresultaten van zoekmachines.