[s?pers.Autobranche start landelijke benefiet-autokunstwedstrijd voor
Autobranche start landelijke benefiet-autokunstwedstrijd voor het goed doel
17 December 2003
De KUNST van een auto ZOEKEN uit de DOEKEN, zo luidt het thema van de
landelijke benefiet autokunstwedstrijd die vandaag van start gaat.
Heel Nederland wordt de komende tijd via tv, posters, flyers, diverse
websites en geschreven media opgeroepen om rond het proces van het
kopen van een auto een kunstwerk te maken. Deze autokunstwedstrijd is
een initiatief van AutoOnline, de organisatie achter de veel bezochte
occasionsite www.autoonline.nl en is omarmd door de Nederlandse Dealer
Associatie (NDA), een afdeling van BOVAG.
Met deze autokunstwedstrijd willen beide organisaties zoveel mogelijk
geld inzamelen voor stichting Sterrekind. Deze stichting probeert de
wereld van langdurig zieke kinderen een beetje groter te maken door
moderne communicatiemiddelen zoals Internet binnen hun bereik te
brengen. Hierdoor worden zij een stukje mobieler.
De mooiste kunstwerken worden op 16 maart op het tienjarige
jubileumcongres van de NDA tijdens een spectaculaire veiling o.l.v.
een erkende veilingmeester geveild onder de aanwezigen. Het opgehaalde
bedrag wordt vervolgens overhandigd aan stichting Sterrekind.
De inzamelactie wordt ondersteund door grote organisaties zoals Apple
Nederland, Siemens en Bogaarts Automatisering. Zij stellen prachtige
prijzen beschikbaar voor de mooiste kunstwerken. De prijzen variëren
van computers, laptops, navigatiesystemen met DVD spelers en een
prachtige reis naar Mexico of Brazilië. Een deskundige jury zal de
kunstwerken selecteren.
Heel Nederland kan meedoen. Van amateurs tot professionele kunstenaars
en van jong tot oud. Er worden slechts twee eisen gesteld. Ten eerste
moet uit de inzending blijken dat Internet een uitstekend
oriëntatiemiddel is om je droomauto uiteindelijk bij een dealer te
kopen. Ten tweede betekent deelname automatisch dat de kunstenaar het
kunstwerk beschikbaar stelt om uiteindelijk geveild te worden voor het
goede doel.
Geïnteresseerden kunnen meer informatie over deelname krijgen via
www.autoonline.nl, info@autoonline.nl of via tel. 020 40 53 780. Voor
20 februari dienen de (fotos van de) kunstwerken bij AutoOnline binnen
te zijn.
BOVAG