BOVAG

[s?pers.Autobranche start landelijke benefiet-autokunstwedstrijd voor

Autobranche start landelijke benefiet-autokunstwedstrijd voor het goed doel

17 December 2003

De KUNST van een auto ZOEKEN uit de DOEKEN, zo luidt het thema van de landelijke benefiet autokunstwedstrijd die vandaag van start gaat. Heel Nederland wordt de komende tijd via tv, posters, flyers, diverse websites en geschreven media opgeroepen om rond het proces van het kopen van een auto een kunstwerk te maken. Deze autokunstwedstrijd is een initiatief van AutoOnline, de organisatie achter de veel bezochte occasionsite www.autoonline.nl en is omarmd door de Nederlandse Dealer Associatie (NDA), een afdeling van BOVAG.

Met deze autokunstwedstrijd willen beide organisaties zoveel mogelijk geld inzamelen voor stichting Sterrekind. Deze stichting probeert de wereld van langdurig zieke kinderen een beetje groter te maken door moderne communicatiemiddelen zoals Internet binnen hun bereik te brengen. Hierdoor worden zij een stukje mobieler.

De mooiste kunstwerken worden op 16 maart op het tienjarige jubileumcongres van de NDA tijdens een spectaculaire veiling o.l.v. een erkende veilingmeester geveild onder de aanwezigen. Het opgehaalde bedrag wordt vervolgens overhandigd aan stichting Sterrekind.

De inzamelactie wordt ondersteund door grote organisaties zoals Apple Nederland, Siemens en Bogaarts Automatisering. Zij stellen prachtige prijzen beschikbaar voor de mooiste kunstwerken. De prijzen variëren van computers, laptops, navigatiesystemen met DVD spelers en een prachtige reis naar Mexico of Brazilië. Een deskundige jury zal de kunstwerken selecteren.

Heel Nederland kan meedoen. Van amateurs tot professionele kunstenaars en van jong tot oud. Er worden slechts twee eisen gesteld. Ten eerste moet uit de inzending blijken dat Internet een uitstekend oriëntatiemiddel is om je droomauto uiteindelijk bij een dealer te kopen. Ten tweede betekent deelname automatisch dat de kunstenaar het kunstwerk beschikbaar stelt om uiteindelijk geveild te worden voor het goede doel.

Geïnteresseerden kunnen meer informatie over deelname krijgen via www.autoonline.nl, info@autoonline.nl of via tel. 020 40 53 780. Voor 20 februari dienen de (fotos van de) kunstwerken bij AutoOnline binnen te zijn.