Ingezonden persbericht

Maandkrant wait! gelanceerd in oplage van 100.000 exemplaren

NEDERLAND, 20040105 -- Rond de jaarwisseling is in een oplage van 100.000 de eerste editie verschenen van de maandkrant WAiT!


WAiT! wordt gemaakt volgens een concept dat voor Nederland uniek is: Standaard zal in iedere uitgave namelijk eenderde van de pagina's worden ingezet om lezers te informeren over de activiteiten van goede doelenorganisaties in Nederland. Goede Doelen krijgen zo de gelegenheid om zich geheel gratis te profileren onder een grote doelgroep. Een aantal prominente organisaties, waaronder Unicef, Child Care Africa, het Leger des Heils en de Stichting Proefdiervrij, heeft in de eerste uitgave al van deze mogelijkheid gebruik gemaakt.

Het redactionele gedeelte van WAiT! bevat voornamelijk positieve verhalen. Want omdat goede doelen per definitie een positieve "focus" hebben, is gekozen voor een redactionele tone of voice die het begrip positief nieuws centraal stelt. De redactie wil proberen om dat op een frisse en moderne manier te doen. Dat betekent: weinig verhalen van het type "hond redt man uit sloot", en veel verhalen die aangeven waar - in Nederland en elders in de wereld - boeiende en hoopgevende ontwikkelingen plaatsvinden. Het positieve gevoel wordt verder ondersteund met bijdragen over de leukere dingen des levens. En volgens WAiT! zijn dat onder meer muziek, reizen en kunst & cultuur.

WAiT! wordt gratis verspreid in wachtruimtes, onder meer in de medische wereld (ziekenhuizen, huisartsenpraktijken) en op overheidslocaties (gemeentehuizen et cetera). De distributie wordt grotendeels verzorgd door de Post en Mail Groep Nederland, een professionele organisatie,
die WAiT 80.000 kranten zal bezorgen op 8.000 wachtkameradressen verspreid over heel Nederland. De overige 20.000 kranten worden door medewerkers van uitgeverij WAiT! bezorgd bij ziekenhuizen, NS-stations en Hogescholen.




Ingezonden persbericht