Ingezonden persbericht


PERSBERICHT


Cadillac Europe kiest Bookmark als Europese interactive marketingbureau

CRM, internet en DM belangrijke marketingpijlers voor Cadillac, Chevrolet en Corvette.

Naarden, 5 januari 2004.

Sedert 1 oktober 2003 is Kroymans Corporation de Europese importeur van de merken Cadillac, Chevrolet en Corvette. De nieuw opgezette organisatie Cadillac Europe BV is verantwoordelijk voor deze merken en houdt kantoor in Houten, waar ook een showroom gevestigd is.

Het in Naarden gevestigde interactive marketingbureau Bookmark is na een pitch door Cadillac Europe geselecteerd voor de ontwikkeling en implementatie van haar CRM-strategie en alle online en offline direct marketing activiteiten. Ook de corporate websites www.cadillaceurope.com, www.chevroleteurope.com en www.corvette-europe.com zullen in de loop van het eerste kwartaal van 2004 onder de verantwoordelijkheid van Bookmark vallen.

Bülent Polat, verantwoordelijk voor CRM, internet DM en SP binnen Cadillac Europe: "Als nieuwe marketingorganisatie staan wij voor de geweldige uitdaging te bouwen aan de merken Cadillac, Chevrolet en Corvette in Europa. De uiteindelijke keuze voor Bookmark is enerzijds gebaseerd op hun ruime DM en CRM ervaring in de automotive industrie en anderzijds hun bewezen ervaring om op pan-Europese schaal centraal DM-activiteiten te ontwikkelen en uit te voeren."

De above-the-line activiteiten van Cadillac Europe zijn in handen van Bühler & Partner.Het Duitse reclamebureau werkte hiervoor in opdracht van General Motors al jaren op de merken Cadillac, Chevrolet en Corvette. Bühler & Partner en Bookmark zullen nauw samenwerken om geïntegreerde marketingcampagnes te ontwikkelen op pan-Europese schaal, te beginnen met de introductiecampagne van het exclusieve roadstermodel Cadillac XLR.


NOOT AAN DE REDACTIE


Bookmark (www.bookmark.nl) adviseert en assisteert bedrijven bij de organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct marketing, nieuwe media en loyaliteitsprogramma's. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande bedrijven zoals ANWB Engin, Brabantia, Buena Vista Home Entertainment (Disney), Cadillac Europe, Center Parcs, Esselte, Grolsch, Philips, Tele Atlas, TPG, Van der Meulen Meesterbakkers en Videoland, en is in ruim zes jaar tijd uitgegroeid tot één van de toonaangevende interactieve marketingbureaus in Nederland.

Voor meer informatie of beeldmateriaal:
Bookmark, Brian Hirman
e-mail: b.hirman@bookmark.nl
telefoon: 035 - 672 10 00

---- --