PERSBERICHT - 2004-01-08
Grote Flevoland presentatie op Vakantiebeurs
Flevoland presenteert zich dit jaar op de Vakantiebeurs in Utrecht met
vooral een groot aantal attracties, maar ook met campings, de stad
Almere en het dorp Urk. Op de stand worden nieuwe activiteiten en
natuurlijk de bijbehorende gidsen gepresenteerd.
De Vakantiebeurs 2004 is geopend van 14 t/m 18 januari en heeft als
thema De wereld als Menukaart. In het Lekker weg in eigen Land
Paviljoen wordt Flevoland als meergangen diner smakelijk
gepresenteerd. Dat Flevoland ervoor gemaakt is, zal de bezoeker niet
kunnen ontgaan.
Flevoland is te vinden in het Lekker weg in Eigen Land Paviljoen in
Hal 8 met standnummer D101. Op de stand van 54m2 zijn
vertegenwoordigers aanwezig van Six Flags Holland, Nationaal
Luchtvaart-Themapark Aviodrome, Batavia Stad outlet shopping, de
Bataviawerf, het Nieuw Land Poldermuseum, Stichting Stadspromotie
Almere, Rivièra Recreatie Park, Stichting Urk Promotie, Stichting
Emmeloord Promotie, New Challenge, Golf Harderwold en Hotel Mercure.
Nieuw
Tijdens de beurs presenteert Flevoland de nieuwe gidsen van 2004. De
stadgids Er Op Uit in Almere 2004 wordt officieel gepresenteerd en het
eerste exemplaar wordt door niemand anders dan Burgemeester Annemarie
Jorritsma in ontvangst genomen. Uiteraard is de nieuwe VVV Gids weer
verkrijgbaar, boordevol vakantietips en ideeën voor een dagje uit. De
brochure Gastvrij verblijven aan de Randmeren is vernieuwd in 2004 en
staat vol toeristische informatie over het Randmerengebied. Verder is
foldermateriaal met actuele informatie en nieuws van de bovengenoemde
organisaties en van Recreatiegebied Erkemederstrand, De Gouden Cirkel,
Museum De Paviljoens en CASLa verkrijgbaar.
Actie
Als altijd is er ook de nodige actie op de stand. Onder meer is een
airbrusher uit Almere creatief bezig op de stand, een houtsnijder van
de Bataviawerf toont het ware vakmanschap, Bugs Bunny huppelt rond in
levende lijve, authentiek Urker klederdracht wordt getoond,
Flevolandse tulpen worden uitgedeeld door tulpenmeisjes en een
mini-golfbaan test de slagvaardigheid van de bezoeker. Met een
prijsvraag zijn diverse prijzen te winnen, van een zeilarrangement tot
entreebewijzen voor de grote attracties.
Flevoland is ervoor gemaakt!
Een oude slogan in een nieuwe jasje! Om een herkenbare Flevoland
uitstraling te bewerkstelligen vond het Flevolands Bureau voor
Toerisme het tijd voor een verfrissing van de oude slogan Flevoland is
ervoor gemaakt. Onderdeel van dit nieuwe logo zijn de Flevolandse vlag
en de Flevolandse Kiekendief. Tijdens de beurs worden gratis stickers
met het nieuwe logo uitgedeeld. Leuk voor op de auto!
Meer informatie over de Vakantiebeurs 2004 is te vinden op
www.vakantiebeurs.nl.