AMD MARKETING COMMUNICATIE
Deskundige vakopticiens lopen vooruit op plannen minister
Afgelopen week ontplooide minister Peijs haar nieuwe plannen voor een
veiliger verkeer. Het is de bedoeling dat in 2005 en 2006 een aantal
nieuwe maatregelen van kracht worden waardoor het aantal verkeersdoden
en -gewonden aanzienlijk verminderd kan worden.
Eén van die maatregelen is een verplichte ogentest voor
verkeersdeelnemers boven de 45 jaar.
De deskundige vakopticiens van Nederland lopen ruimschoots op deze
voorgestelde maatregel vooruit, want deze week lanceren zij een
uitgebreide campagne om alle Nederlanders te wijzen op het belang van
goed zien en ze uit te nodigen voor een gratis en geheel vrijblijvende
oogtest.
Goed zien is belangrijk, niet alleen in het verkeer. Met de slogan
'goed zien, daar word je altijd beter van' zullen bekende sporters dit
jaar alle Nederlanders aansporen hun ogen (weer) eens te laten
testen.
Darter Raymond van Barneveld, schaatster Barbara de Loor en tennisser
Raemon Sluiter zijn als eersten te zien in een grote campagne die als
doel heeft Nederlanders bewust te maken van het belang van goed zien.
Zij bewijzen zelf met hun prestaties hoe belangrijk dat is.
De consument kan vanaf nu bij zo'n 400 deelnemende opticiens in heel
Nederland terecht voor een gratis oogtest. Wie de moeite neemt om die
oogtest te doen wordt daar bovendien voor beloond en kan meedoen aan
een leuke prijsvraag waarbij fraaie prijzen te winnen zijn.